Bekijk originele versie : Vraagje aan de zusters over gouden riem
Salaam zusters,
Ik heb een gouden riem, die ik bijna nooit draag.Ik ben van plan om deze te gaan verkopen, maar andere zeggen dat het niets opbrengt en dat je ik het gewoon moet houden. Ik draag deze niet meer, omdat het niet meer bij mijn levenstijl past. Sommige zeggen dat het dragen van een gouden riem ook haram is (Allah weet het beter) Wat is jullie mening hier over?
missy_soraya21
20-08-2005, 11:58
Salaam zusters,
Ik heb een gouden riem, die ik bijna nooit draag.Ik ben van plan om deze te gaan verkopen, maar andere zeggen dat het niets opbrengt en dat je ik het gewoon moet houden. Ik draag deze niet meer, omdat het niet meer bij mijn levenstijl past. Sommige zeggen dat het dragen van een gouden riem ook haram is (Allah weet het beter) Wat is jullie mening hier over?
Ik weet niet wat de islamitische oordeel hierover is maar je kunt het houden voor jezelf als je dat wil. Je moet het zelf weten waar jij je lekker bij voelt :)
Voor zover ik weet mag je wel een gouden riem hebben maar je moet er jaarlijks geld voor schenken naar waarde van die riem.
missy_soraya21
20-08-2005, 12:03
Voor zover ik weet mag je wel een gouden riem hebben maar je moet er jaarlijks geld voor schenken naar waarde van die riem.
Ja inderdaad dat heb ik ook gehoord, daarmee bereken je ook hoeveel zakat je moet geven toch of niet? :confused:
ja precies dat bedoel ik.
Niemand die dat overigens doet, of althans het merendeel negeert dat detail gewoon maar voor het gemak.
Als je m kwijt wilt kan je m aan mij doneren :D
Bij mijn schoonfamilie is het echt een prestige ding en volgens mij schamen ze zich rot voor mij omdat ik er geen heb. Ik vertik het echter om duizenden euro's uit te geven aan iets wat altijd maar in een kluis ligt.
Voor hoeveel zou je m willen verkopen Dalilah en wat voor model is het.
saadia29
20-08-2005, 12:23
Ik vind het echt een afschuwelijke ding, ik zou hem gewoon verkopen.
f_mouslima2
20-08-2005, 12:49
brrr ik ook.. vreselijk om te zien dat iemand om m om heeft.. en dan vooral die jonge meiden van net 20 ofzo.. Allah ye7fad.. ik heb m niet en zal m ook nooit hebben ook inshallah..
inderdaad zou ik m ook verkopen ofzo. want als je m thuis houdt en je draagt m niet, dan hoor je daar jaarlijks aalmoes (zakat) over te betalen, zoals selly al zei..
alleen als je hem echt niet draagt en meer als een jaar in de kast ligt.....dus als je hem wekelijks of maandelijks draagt dan hoeft het niet wa alahoe alam
Dit is ook zo met je andere goud met een bepaalde waarde
Verkoop hem maar hoor!! :D
Niemand die dat overigens doet, of althans het merendeel negeert dat detail gewoon maar voor het gemak.
Als je m kwijt wilt kan je m aan mij doneren :D
Bij mijn schoonfamilie is het echt een prestige ding en volgens mij schamen ze zich rot voor mij omdat ik er geen heb. Ik vertik het echter om duizenden euro's uit te geven aan iets wat altijd maar in een kluis ligt.
Voor hoeveel zou je m willen verkopen Dalilah en wat voor model is het.
Ik weet nog niet of ik deze verkoop.
Verkoop hem maar hoor!! :D
Makkelijk gezegd :moe: Heb jij er een Ighlaas? :D
nisrine_hart
20-08-2005, 14:49
slm,
het is idd.zo dat je zakat moet betalen voor je goud,maar ik heb gehoord dat dit niet geld voor het goud dat je hebt gekocht voor de bruidsschat(sdak)maar alleen wat je buiten de sdak hebt gekocht. wa allah ouahlam
groetjes nisrine
manalltje
20-08-2005, 14:53
Salaam zusters,
ewa zuster ik zit met hetzelfde maar ga hem volgend jaar inchallah verkopen in maroc , het ding heeft me echt veel gekost .maar ja
manalltje
20-08-2005, 14:56
over of goud haraam is daar is ichtilaaf over .volg je hart gewoon , ik heb het liever nu niet meer nadat ik wat bewijzen van albani rahimoelah heb gelezen .
wa salaam alaykoum
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.