Bekijk originele versie : mislukte raketaanvallen op Eilat en Aqaba
Marrakick
19-08-2005, 11:27
JERUZALEM/AMMAN - In de Israëlische badplaats Eilat en de naburige Jordaanse havenstad Aqaba zijn vrijdagochtend raketten neergekomen. In beide gevallen veroorzaakten de projectielen weinig schade.
In Aqaba was een Amerikaans marineschip het doelwit. Het projectiel vloog echter over het schip heen en boorde zich in een opslagplaats. Niemand raakte gewond, aldus een Amerikaanse legercommandant.
De Verenigde Staten hebben in de haven aan de Rode Zee militaire faciliteiten. Er lagen volgens bronnen de afgelopen tien dagen twee Amerikaanse oorlogsschepen.
Ook de aanval op Eilat heeft volgens de Israëlische legerradio nauwelijks schade veroorzaakt. De Katoesja-raket, van Russische makelij kwam volgens de website van de Irsaëlische krant Haaretz neer op vijftig meter van de startbaan van de luchthaven van Eilat. Beide aanvallen werden vermoedelijk vanuit Aqaba uitgevoerd.
Bron: oa http://www.nu.nl/news/577054/23/Raketaanvallen_op_havensteden_Eilat_en_Aqaba.html
Mijn mening: de zoveelste mislukte aanslag. Steeds weer door terroristen die opereren vanuit landen aan de zuidkant van de Middellandse Zee, ontwikkelingslanden dus. Zou het superlage opleidingsniveau er debet aan zijn dat niets lukt daar? Zelfs een raket afschieten zodat hij ontploft schijnt een onbegonnen werk te zijn voor de 'terroristen'.
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat er enkel analfabeten worden geworven die een beetje labiel zijn voor de 'goede' zaak.
MrHaarlem
19-08-2005, 11:34
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat er enkel analfabeten worden geworven die een beetje labiel zijn voor de 'goede' zaak.
Ja je hebt het door mensen die geen kennis hebben kan je alles wijsmaken, zelfs dat je als je in een auto gaat zitten met een bom en je zlef opblaasd em de mensen om je heen je dan naar het paradijs gaat.
Daarom zegt de islam ook dat je zoveel mogelijk kennis op moet doen. zodat jezelf kan oordelen of iets goed is in de islam. Zodat niet een of andere gek je dit kan wijsmaken....
Mwa, het verbaast mij niets dat de aanslagen mislukt zijn. Onopgeleide mensen met slechte wapens en weinig goede financiering. De enigste bommen die ze kunnen gebruiken zijn zelfgemaakte bommen zoals die in zelfmoordaanslagen en remote-control bommen, maarja die dingen kun je met een beetje zoekwerk hier in Nederland al maken van huis-tuin-en-keuken artikelen dus echt een kunst zou ik het niet willen noemen.
Zowiezo zijn een groot deel van de 'raket'-aanvallen vaak een mislukking omdat de raketten zelf onbetrouwbaar zijn. Ik zet hierbij het woord raket in aanhalingstekens, volgens de definitie is het een raket maar om het nu een waardige raket te willen noemen zou ik niet doen.
Ach, laat ze maar, zolang zij met speelgoed bezig zijn, vormen ze geen enkel gevaar. De voorsprong die nu nog is in het westen, is over 50 jaar zo groot geworden dat zelfs een werkende raket die goed wordt afgevuurd niet eens schade kan doen (aan militaire voertuigen).
Hazouz_54
19-08-2005, 15:25
Ze kunnen ook echt niks he die gasten. Laatst ca 5 bommen gaan af in Bangladesh. Resultaat 2 doden. Amateurs.
Dus indirect keur jij die aanslagen goed !
Abu_Charafedine
19-08-2005, 16:37
Ze kunnen ook echt niks he die gasten. Laatst ca 5 bommen gaan af in Bangladesh. Resultaat 2 doden. Amateurs. Door een BOM te laten ontploffen hoeft het niet te betekenen dat je slachtoffers wilt veroorzaken, ANGST is een voorbeeld dat gezaaid werd in Bangladesh waar tientallen kleine bommen werden ontploft, een ander voorbeeld is 21/7 in London. Doel van die aanslagen waren om angst te zaaien en niet om slachtoffers te maken. ;)
Door een BOM te laten ontploffen hoeft het niet te betekenen dat je slachtoffers wilt veroorzaken, ANGST is een voorbeeld dat gezaaid werd in Bangladesh waar tientallen kleine bommen werden ontploft, een ander voorbeeld is 21/7 in London. Doel van die aanslagen waren om angst te zaaien en niet om slachtoffers te maken. ;)
Bron? Ik geloof er niets van, het was gewoon één grote sof :hihi:
Abu_Charafedine
19-08-2005, 16:42
Bron? Ik geloof er niets van, het was gewoon één grote sof :hihi: Heb het laatst gehoord op het nieuws van de Advocaat van Osman die naar Italie was gevlucht, er was al een topic op marokko.nl forum geopend. Trouwens op CNN heeft de groepering van de mislukte aanslagen van vandaag beloofd dat er meer aanslagen gepleegd zullen worden.
"Niemand gewond"??? :wow: :wow:
Een Jordanese soldaat is om het leven gekomen.....
Heb het laatst gehoord op het nieuws van de Advocaat van Osman die naar Italie was gevlucht, er was al een topic op marokko.nl forum geopend. Trouwens op CNN heeft de groepering van de mislukte aanslagen van vandaag beloofd dat er meer aanslagen gepleegd zullen worden.
En de advocaat van een verdachte geloof jij? :hihi:
Southstyler
19-08-2005, 16:44
Richten kunnen ze ook al niet :hihi:
stafford
Wat een sukkels die extremisten
stafford
Ze worden gewoon uitgelachen door de rest van de wereld LOSERS!!!!
Heb het laatst gehoord op het nieuws van de Advocaat van Osman die naar Italie was gevlucht, er was al een topic op marokko.nl forum geopend. Trouwens op CNN heeft de groepering van de mislukte aanslagen van vandaag beloofd dat er meer aanslagen gepleegd zullen worden.
Volgens mij had die Osman gezegd dat hij alleen maar mensen bang wou maken en niemand wou doden, voor strafvermindering weetje? ;)
Dat is dus mietjes om te zeggen, eerst martelaar willen worden en dan in je box schijten met zo'n lulverhaaltje.
Hazouz_54
19-08-2005, 16:47
Ze worden gewoon uitgelachen door de rest van de wereld LOSERS!!!!
totdat er weer een zware bom ontploft in een Europese metropool......
Abu_Charafedine
19-08-2005, 16:47
Volgens mij had die Osman gezegd dat hij alleen maar mensen bang wou maken en niemand wou doden, voor strafvermindering weetje? ;)
Dat is dus mietjes om te zeggen, eerst martelaar willen worden en dan in je box schijten met zo'n lulverhaaltje. Ach, Osman is 1 van de Miljarden Moslims in deze wereld, net een DRUPPEL in de ZEE. :maf:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.