Bekijk originele versie : Braziliaan werd zonder enige weerstand afgemaakt!
10:43:34
LONDEN - De Braziliaan Jean Charles de Menezes werd niet doodgeschoten na een achtervolging, maar zat gewoon in de metro, na het Londense metrostation Stockwell op zijn gemak binnen te zijn binnengewandeld. Dat besluit althans de Britse televisiezender ITV uit enkele documenten waar het de hand kon op leggen.
Volgens ITV zijn er getuigenverklaringen waaruit moet blijken dat De Menezes werd gegrepen door een politiesurveillant en vervolgens door een ander van dichtbij door het hoofd geschoten nadat hij rustig had plaatsgenomen in de metro.
De politie schoot Menezes op 22 juli, een dag na de mislukte aanslagen in Londen, dood omdat ze hem, zoals later bleek ten onrechte, aanzag voor een terrorist. Volgens de officiële lezing zette Menezes het op een lopen toen agenten in burger hem wilden aanhouden, na hem te hebben gevolgd vanaf een huis dat in verband met de aanslagen door de politie in de gaten werd gehouden.
ITV haalt nu een man aan die tegenover Menezes zou hebben gezeten.,,"Ineens kwam er een man binnen, die een klein zwart pistool op een persoon tegenover mij richtte'', zou die zeggen. ,,Hij richtte het pistool op de rechterkant van het hoofd van de man. Het pistool bevond zich op dertig centimeter afstand van het hoofd van de man toen het eerste schot werd gelost.'''
De getuigenverklaringen waaruit ITV citeerde zouden afkomstig zijn uit een onderzoeksrapport. De politiesurveillant vertelt hoe hij ,,de man met het spijkerjack'' - De Menezes dus - greep en hem terug in de stoel drukte waar hij eerder had gezeten. ,,Toen hoorde ik heel dichtbij mijn linkeroor een schot en werd ik op de vloer van het rijtuig gesleurd'', zo zou de surveillant hebben gezegd.
De politie heeft ook gezegd Menezes niet te hebben vertrouwd omdat hij een veel te dikke jas aanhad voor de tijd van het jaar.
www.destandaard.be
Ik denk dat zulke "ongelukken" binnenkort ook in Nederland zullen plaatsvinden !
Sword
Nee hoor, de Nederlandse politie is veel beter, die raken niet in paniek. :-)
Aladdin1001
17-08-2005, 12:07
Ik vind dit schandalig!!! De engelse politie heeft heel wat uit te leggen... :kwaad:
Aladdin
LONDEN - De Braziliaan Jean Charles de Menezes werd niet doodgeschoten na een achtervolging, maar zat gewoon in de metro, na het Londense metrostation Stockwell op zijn gemak binnen te zijn binnengewandeld. Dat besluit althans de Britse televisiezender ITV uit enkele documenten waar het de hand kon op leggen.
Volgens ITV zijn er getuigenverklaringen waaruit moet blijken dat De Menezes werd gegrepen door een politiesurveillant en vervolgens door een ander van dichtbij door het hoofd geschoten nadat hij rustig had plaatsgenomen in de metro.
De politie schoot Menezes op 22 juli, een dag na de mislukte aanslagen in Londen, dood omdat ze hem, zoals later bleek ten onrechte, aanzag voor een terrorist. Volgens de officiële lezing zette Menezes het op een lopen toen agenten in burger hem wilden aanhouden, na hem te hebben gevolgd vanaf een huis dat in verband met de aanslagen door de politie in de gaten werd gehouden.
ITV haalt nu een man aan die tegenover Menezes zou hebben gezeten.,,"Ineens kwam er een man binnen, die een klein zwart pistool op een persoon tegenover mij richtte'', zou die zeggen. ,,Hij richtte het pistool op de rechterkant van het hoofd van de man. Het pistool bevond zich op dertig centimeter afstand van het hoofd van de man toen het eerste schot werd gelost.'''
De getuigenverklaringen waaruit ITV citeerde zouden afkomstig zijn uit een onderzoeksrapport. De politiesurveillant vertelt hoe hij ,,de man met het spijkerjack'' - De Menezes dus - greep en hem terug in de stoel drukte waar hij eerder had gezeten. ,,Toen hoorde ik heel dichtbij mijn linkeroor een schot en werd ik op de vloer van het rijtuig gesleurd'', zo zou de surveillant hebben gezegd.
De politie heeft ook gezegd Menezes niet te hebben vertrouwd omdat hij een veel te dikke jas aanhad voor de tijd van het jaar.
www.destandaard.be
Ik denk dat zulke "ongelukken" binnenkort ook in Nederland zullen plaatsvinden !
Sword
Welnee, die hollandse agenten raken al getraumatiseerd door een oranje waterpistool.
Gewoon een ongeluk, kan gebeuren. Dat gezeur.
sandrose
17-08-2005, 12:20
Noem je dat een ongeluk?? :kwaad:
Iemand zonder reden 5 à 6 kogels door het hoofd schieten omdat ie er "verdacht" uitzag??
Noem je dat een ongeluk?? :kwaad:
Iemand zonder reden 5 à 6 kogels door het hoofd schieten omdat ie er "verdacht" uitzag??
Ja onder de gegeven druk van terreur, waarbij al 56 doden waren gevallen, een ongeluk. Maar natuurlijk wel erg betreurenswaardig. :traan1:
Daar heb je gelijk in. Maar wel wedstrijdjes doen wie zover mogelijk met de dienstauto de regio uitdurft.
Nederlandse politie agenten verdienen zweepslagen.
Te beginnen bij die flits nazi van een Koos Spee.
:hihi:
Ik kon het niet laten:
Welkom op mijn site
Mijn naam is Koos Spee, en ik ben landelijk Officier van Justitie verkeersveiligheid. Op aanraden van mijn psycholoog heb ik deze site gemaakt zodat al mijn slachtoffers weten waarom ik hun geld afpak als ze enkele kilometers te hard rijden.
Zoals we allemaal weten hebben we in ons land verkeersregels, waar iedereen zich uiteraard aan moet houden. Nou ja, bijna iedereen dan. Voor sommige mensen maak ik met alle plezier een uitzondering. Meer hierover kunt u lezen in deze (http://www.peterrdevries.nl/column/textcolumnpeter161.htm) column van Peter R. de Vries. Voor alle andere weggebruikers is het absoluut noodzakelijk om zich aan de maximumsnelheid te houden. Niet alleen omdat ik anders ruzie krijg met Femke Halsema, maar ook omdat we rekening moeten houden met al die arme oudjes van dagen die eigenlijk niet meer geschikt zijn om te rijden. Verder is het natuurlijk van belang dat we zoveel mogelijk files krijgen door inhalende vrachtwagens zodat onze mensen bij de KLPD ook nog wat te doen hebben.
Gelukkig zijn er mensen die wel verstand in hun hoofd hebben en niet te bang zijn om het gas eens flink in te trappen. Dankzij die mensen heb ik een aardig zakcentje door middel van mijn bermterrorisme in de vorm van de welbekende flitspaal en Multanova. Aardig boos was ik dan ook op de firma's Bell en Quintezz, die daar wat op bedachten. Gelukkig heb ik mijn vriendjes bij de regering kunnen omkopen zodat ze met een AMvB deze wanproducten hebben verboden. Ik ben alleen nog een beetje bang voor de Ankertjes, die op verzoek van de Tuf Tuf Club deze regeling aanvechten.
Ik heb overigens groot respect voor de Tuf Tuf Club. Dankzij deze mensen heb ik nog een baan. Ik ben het dan ook niet eens met het feit dat Frank Jacobs stopt en vind zijn werkgever maar een domme boer.
Verder zou ik iedereen graag willen oproepen om een flitspaal in de fik te steken zodat ik weer snel meer budget krijg voor nieuwe palen.
Dank voor uw aandacht.
Met vriendelijke groet,
Koos Spee.
http://koosspee.tripod.com/
Ja onder de gegeven druk van terreur, waarbij al 56 doden waren gevallen, een ongeluk. Maar natuurlijk wel erg betreurenswaardig. :traan1:
Een ongeluk is als je pistool perongeluk af gaat.
En niet als je 5 keer door iemans hoofd heen schiet!
sandrose
17-08-2005, 12:39
hmm sorry hoor maar politieagenten worden erop getraind om ook onder druk juist te handelen, zo kan je natuurlijk voor alle "ongelukjes" een excuus verzinnen!
www.destandaard.be
Sword
hahah. zou je denken. ik denk dat jullie eerder het slachtoffer zullen zijn.
in het crimineel circuit heb je beter en moderne wapens te koop dat wat de politie zelf heeft.
voor 200 euro heb je een pistol en 50 euro erbj krijg je genoeg kogels om hele politiecorps neer te knallen.
als politie per ongeluk gaat schieten op moslims dan gaan we net als mohammed b gericht en zonder genade op de politie schieten
blingblong
17-08-2005, 12:48
hahah. zou je denken. ik denk dat jullie eerder het slachtoffer zullen zijn.
in het crimineel circuit heb je beter en moderne wapens te koop dat wat de politie zelf heeft.
voor 200 euro heb je een pistol en 50 euro erbj krijg je genoeg kogels om hele politiecorps neer te knallen.
als politie per ongeluk gaat schieten op moslims dan gaan we net als mohammed b gericht en zonder genade op de politie schieten
waar haal jij het woordje moslim nu weer vandaan.stakker.
Aatje2705
17-08-2005, 12:48
Nee hoor, de Nederlandse politie is veel beter, die raken niet in paniek. :-)
geloof je het zelf :moe:
Hazouz_54
17-08-2005, 14:20
DIt blijf ik echt zielig vinden, ik zou het niet erg vinden als een Zelfmoordcommando zich in het hoofdgebouw van New Scotland Yard zou opblazen.......
Pleeborstel
17-08-2005, 14:58
Ik kijk er eigenlijk niet eens raar van op dat dit uitkomt. De leugenaars uit de politiek en de politietop doen er alles aan om zoveel mogelijk informatie achter te houden, puur om hun eigen hachje te redden. Altijd dat eigenbelang weer :kwaad:
Je vraagt je af of die mensen nog wel respect hebben voor de nabestaanden van die man. De regering Blair en die politiechef zouden gewoon moeten aftreden, want dit is een schande. Eerst allerlei onzin vertellen over dat die man een dikke jas droeg en nu blijken het allemaal leugens te zijn.
Het ergste is nog dat ze die man gewoon hadden kunnen arresteren. In plaats daarvan maakten ze er een heel circus van. En dan nog onzin na afloop vertellen. Bah. Chapeau voor de leugenaars en angstzaaiers. :moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.