Bekijk originele versie : ongewenst zwanger en nu????
Norakiaa
15-08-2005, 16:24
help ik weet me echt geen raad meer.......^%$#$&*!!!!!!!
wat moet of kan ik doen??
het is haram om het weg te laten halen, maar
mijn ouders, mijn school?????
help :confused:
miss_chaimae
15-08-2005, 16:42
Je ouders je school Je GOD
Je vergeet allah s.w.t. De geen die jou ziet en over jou oordeelt. :moe:
Norakiaa
15-08-2005, 16:59
op de vader kan ik geen enkele medewerking verwachten.....dus ik sta er alleen voor....
Kwebbel_24
15-08-2005, 17:14
lieve meid,
ik ben wel wat ouder als jij maar ik het ook meegemaakt.
jij weet als de beste wat het beste is voor jezelf....maar vergeet niet de schuldgevoel die je hierbij zult dragen.
ik heb het uiteindelijk wel weg laten halen omdat mijn moeder zij: "zorg er maar voor dat het weg is ".
ze was er dus absoluut niet blij mee.
nu jaren later ben ik toch blij dat ik het het toen des tijds weg heb laten halen.
wat moet je anders als je er helemaal aleen voor staat met AL ONZE AANKOMENDE gevolgen van dien.
als er geen schande geweest zou zijn voor de famlilie en als ik de zware druk niet op me had gehad had ik het kindje laten komen, maar helaas zitten meiden zoals jij niet in een makkelijke schuitje, zo was het bij mij toen ook en zo zal het nu nog zijn...
wel vind ik dat wat je ook beslist te doen, te denken over de man die je zwanger heeft gemaakt .
hoe reageerd hij op jouw zwangerschap? positief of negatief...
dat is heel belangerijk voor je eigen verwerking mocht jij toch besluiten dat je het weg laat halen.
ik wens je veel sterkte toe en als je meer wilt vragen, mag jij mij ook prive mailen.
sorry
Maar als je die schande voor je familie al hebt gehad.. waarom dan weghalen.. De meeste meiden halen het toch weg juist om die schande te voorkomen.. Dan is het beter voorkomen dan genezen..
Waarom heb je het toen niet gehouden.
Misschien heb je wat aan:
http://zwangerschap.pagina.nl/
Op deze pagina staat onder een kopje 'ongewenst zwanger' een aantal links.
Volgens mij is het fiom een heel goede organisatie waar je terecht kunt om te praten en waar ze geen enkele druk op jou zullen uitoefenen om een bepaalde beslissing (die jij in je hart misschien wel niet wilt) te nemen.
Heel veel sterkte meid!
rif_zina
15-08-2005, 17:25
ok wrm deed je et in the first place ok dat was niet erg want je bent denk ik ook geen moslim
maar hallo BESCHERMING!
ok ok et is nu al gedaan maar je moet voor de conseQuinsies opdraaien
hallo et is niet de babys schuld dat jij et zonodig et moest doen
faaatje66
15-08-2005, 17:31
abortus is heel erg ...doe het niet... draag de verantwoordelijkheid en los je fouten op maar niet op de haram manier...
je had beter moeten weten meid...:jammer:
BlackJAG
15-08-2005, 17:32
ok wrm deed je et in the first place ok dat was niet erg want je bent denk ik ook geen moslim
maar hallo BESCHERMING!
ok ok et is nu al gedaan maar je moet voor de conseQuinsies opdraaien
hallo et is niet de babys schuld dat jij et zonodig et moest doen
helemaal mee eens! sorry hoor meid maar ongewenst zwanger worden is gewoon ontzettend stom. En zo'n stomme actie mag je niet zomaar "goedmaken" door het weg te laten halen. Je moet gewoon accepteren wat je gedaan hebt en consequenties dragen, hoe moeilijk dat ook is. Ik weet wel dat alles wat we doen ergens voorbestemd is en dat we daarvan moeten leren. Hoe erg de consequenties ook zijn. De sex is lekker he maar daarna zeuren over "oops ik ben zwanger...."
Maar allah swt is groot en vergevingsgezind toont oprecht berouw en misschien wordt je deze zonde wel vergeven. Maar probeer een fout nooit goed te maken door nog een fout te maken.
Sorry als het wat hard klinkt...
rif_zina
15-08-2005, 17:37
helemaal mee eens! sorry hoor meid maar ongewenst zwanger worden is gewoon ontzettend stom. En zo'n stomme actie mag je niet zomaar "goedmaken" door het weg te laten halen. Je moet gewoon accepteren wat je gedaan hebt en consequenties dragen, hoe moeilijk dat ook is. Ik weet wel dat alles wat we doen ergens voorbestemd is en dat we daarvan moeten leren. Hoe erg de consequenties ook zijn. De sex is lekker he maar daarna zeuren over "oops ik ben zwanger...."
Maar allah swt is groot en vergevingsgezind toont oprecht berouw en misschien wordt je deze zonde wel vergeven. Maar probeer een fout nooit goed te maken door nog een fout te maken.
Sorry als het wat hard klinkt...
ze wil et niet goedmaken >ze denkt aan haarzelf en de baby mag stikken:(
helemaal gelijk blackjag
Jah de waarheid is hard
Wat reageren jullie hard en streng zeg!
Ok, het was vast stom van d'r. En dat weet ze zelf ook wel. (Hoewel ze ook verkracht kan zijn door d'r 'vriend', dat schrijft ze niet.)
Maar aan al die harde veroordelingen heeft ze op dit moment weinig niet waar?
Laten we haar liever goede raad proberen te geven.
Ze zit al genoeg in de penarie.
Toch?
rif_zina
15-08-2005, 17:44
Ok, het was vast stom van d'r. En dat weet ze zelf ook wel. (Hoewel ze ook verkracht kan zijn door d'r 'vriend', dat schrijft ze niet.)
Toch?
ja maar denk je nou egt dat se verkracht is op de manier dat se et zegt nee
et zijn geen veroordelingen (ok sommigen misgien maar die moet je ff niet zien:))
goede raad hebben we 100% gegeven lees maar es goed
penarie die ze zelf heeft gemaakt
midaartje
15-08-2005, 17:47
yahoedoe billah :jammer:
het is haram om het weg te hale maar het is voor u niet haram om het te make voor u huwelijk of wa :confused:
BlackJAG
15-08-2005, 17:54
Toch?
Tuurlijk we maken allemaal fouten niemand van ons is heilig hier haha.
ik geef haar goed raad door te zeggen dat ze een fout niet goed moet proberen te maken met een nieuwe fout. Dat we streng reageren vind ik wel logisch de waarheid is hard. Van onze fouten moeten we nu eenmaal leren en das niet door opniew de fout in te gaan.
Wens je alle sterkte van de wereld. Hoop dat je alle steun vind bij Allah swt. Als je moeder zegt dat je het maar moet weghalen betekent dat niet dat je dat ook moet doen. MEt alle respect maar denk dat je moeder op t moment meer aan de "schande" in de familie denkt dan aan wat Allah swt ons vertelt
Kijk diep in je hart en doe asjeblief het goede.
MisssKoezina
15-08-2005, 17:56
Je ouders je school Je GOD
Je vergeet allah s.w.t. De geen die jou ziet en over jou oordeelt. :moe:
juist mensen denken eerst voordat ze wat doen :moe:
Lella_Roosje
15-08-2005, 21:14
Beste mensen,
Het is hartstikke makkelijk om hierover te praten, omdat we (hamdoelilah) niet in haar situatie zitten.
Maar stel je `ns voor dat je in haar schoenen stond? Dan wil je toch ook graag geholpen worden of niet?
Voor de topicstarter;
Ik weet niet of je Moslim bent, maar Moslim of geen Moslim, ik raad je af om abortus te doen, het is gewoon moord.. Je kindje kan er ook niets aan doen dat het geboren wordt. Zoals al werd gezegd; je moet nu voor de gevolgen opdraaien, so be a woman en zorg dat je kindje trots op je kan worden. :goedzo:
Indien je hulp nodig hebt of iets anders, voel je vrij om me te pm`en.
Nog veel succes verder.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.