Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie kan mij helpen (SUIKERZIEKTE)

Islemia
27-03-2003, 18:26

Sellam ou allaikoum alemaal, Ik heb een vraag voor degeen die me aub kan helpen! Mijn moeder lijdt aan suikerziekte, ze slikt er nu ook pillen voor (metformine). Waar ze echt zwaar van afvalt en er verder heel erg bleek van wordt. Volgens de doktoren hoort dit er allemaal bij. Mijn vraag aan jullie is of er iemand misschien dezelfde heeft mee gemaakt bij zich zelf of in omgeving en wat zij er aan gedaan hebben. (verder houdt me moeder zich wel aan een dieet dus daar kan het niet aan liggen) Ik hoop insaellah reacties te krijgen waar ik wat aan heb. Alvast bedankt! Oua alaikoum a sellam

LelyDames
27-03-2003, 22:39
heee mijn vader heeft ook suikerziekte maar hij gebruikt insuline prik

sali_17
28-03-2003, 18:21
ik weet niet wat je moet doen mare een jongen uit mijn klas lijdt ook aan die ziekte sorry

LelyDames
28-03-2003, 22:04
weet je waar je heel vel informatie kunt vinden over diabetes in de bieb. heb je veel boeken daardoor ben ik ook veel teweten gekomen over de ziekte van me vader en wat de bijwerkingen zijn enzow is erg handig hoor veel suc6

samira_rabat
28-03-2003, 22:31

Ik weet niet hoe erg de suikerziekte is bij je moeder maar, als die in ieder geval te hoog dan weet ik iets wat in ieder geval bij vele die ik ken heeft geholpen, maar precies hoe voor te bereiden moet ik echt nog voor je navragen. Je weet wel "chiba" die ze weleens in de marokkaanse thee. Helpt erg goed om de suikerspiegel te verlagen. Het is niet een fabeltje ofzo maar ik ken meer dan 4 kenissen familieleden die het ook hebben geprobeerd met succes. Als je kan wachten dan vraag ik het voor je na!

myriam22
29-03-2003, 23:03
salaam Islamia, mijn moeder lijdt ook aan suikerziekte en moet ook pillen slikken. Ze heeft die ziekte al +-21 jaar. Ik heb mijn moeder eigenlijk nooit gezond gekend. Haar suiker heeft ze goed onder controle, alhoewel ze zich soms wel laat gaan. Dan heeft ze er genoeg van en wil ze geen pillen slikken of op dieet. Maar gelukkig herpakt ze zich snel en doet ze er weer alles voor om haar suikerspiegel op peil te houden. Hoe zou je zelf zijn? Meerder malen per dag pillen slikken, altijd letten op wat je eet en wat je drinkt... Ik vind het echt moedig van haar dat ze zo sterk is! Het ergste van al vind ik als ze in haar vinger moet prikken om met zo'n apparaat haar suiker te meten. Je ziet dan echt de uitdrukking van pijn op haar gezicht... Op zo'n momenten moet ik mezelf inhouden om geen traantje weg te pinken... En dan is het afwachten op dat stom piepgeluidje van het apparaat. Dan zit mijn ma ongeduldig te wachten op de uitslag. Als de uitslag goed is dan heeft ze weer moed om verder te doen met haar dieet, maar als de uitslag negatief is dan ziet ze het weer niet zitten. Ze heeft ook allerlei soorten "marokkaanse" drankjes en mengsels gedonken om te kunnen genezen, maar zonder al te veel resultaat. Als je eens wist wat mijn moeder allemaal heeft binnengeslurpt om toch maar te genezen... Dat kunnen jullie je niet voorstellen! Zeker als ze in marokko van die "homeopatische" drankjes maakt die de vrouwen daar kennen als een suikerverlagend middel. Dan zeg ik haar dat dat allemaal niet zo gezond is om zomaar in te nemen, maar dan drijft ze haar willetje door en wil ze het toch proberen, want wie weet??? De wonderen zijn de wereld nog niet uit denkt ze dan. Tja, wat kan ik nog zeggen? Ik hoop dat onze moeders en alle mensen die aan deze ziekte lijden allemaal weer gezond worden inshallah!!! Ik wens ze allen veel sterkte en moed toe... en allahi3awn.

Islemia
30-03-2003, 19:58
Ik wil jullie alemaal bedanken voor jullie reacties, wellah ik heb er echt veel aan gehad want hieruit heb ik dan toch weer gezien dat ik niet de enige ben die onder deze omstandig heden leeft. Maar ondanks alles wil ik toch altijd ELHAMDOULILAH blijven zeggen! Bedankt allemaal

Islemia
30-03-2003, 19:59
Samira_Rabat, aan jou zou ik toch graag willen vragen of je me aub het recept wat betreft die chiba wil doorgeven wanneer je die hebt aub! Alvast bedankt voor de moeite