Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wordt dit een dorpsrel??

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Rebel_1963
12-08-2005, 23:06

Het gesprek van de dag bijna, ware het niet dat FC Emmen vanavond gewonnen heeft van Den Bosch (gouden gids divisie 3 - 0), voor 20.00 uur in iedergeval nog wel. Ontslagen worden door je baas waarvoor je al bijna 2 jaar voor werkt, ontslagen omdat je een oorknopje in je oorlel hebt laten zetten. Een kadootje wat grote gevolgen heeft!! Oorknopje in? De laan uit! emmen/exloo - Een koude douche wachtte Danny Scholten uit Emmen toen hij zich maandag bij zijn werkgever, het enige pompstation in Exloo, meldde. "Ik kon gelijk rechtsomkeert maken", vertelt de 17-jarige scholier. "Mijn baantje ben ik kwijt. De reden? Het oorknopje in mijn rechteroor." Het oorknopje, een cadeautje van zijn stiefmoeder Lida, had Danny enkele dagen eerder laten zetten tijdens een dagje winkelen in Utrecht. Geen seconde stond hij stil bij de reactie van zijn werkgever. "Ik had nog nooit gehoord van iemand die ontslagen is vanwege een oorknopje", vertelt de nog steeds wat verbouwereerde Danny. "Er zijn zoveel jongens die er één dragen." De Emmer scholier - hij volgt doordeweeks de opleiding Autotechniek op het Drenthe College - had maandagmiddag één klant geholpen toen werkgever Peter Schippers zich bij hem riep. "Het oorknopje moest uit, en wel direct. Dat ging niet, omdat het een zweerknopje is. Die moet je minstens zes weken laten zitten. Daarop kon ik gelijk vertrekken." Hij baalt er wel van dat hij de bijbaan op deze manier is kwijtgeraakt. "Ik heb er anderhalf jaar met plezier gewerkt. Na dit voorval wil ik daar niet eens meer werken. Ik ga volgende week gewoon op zoek naar een nieuwe baan." Danny's voormalige werkgever bezigt een helder standpunt. "Dit is mijn toko en ik bepaal wat hier gebeurt! Danny had kunnen weten dat zijn oorbel in slechte aarde zou vallen. Hij weet hoe ik tegen mannen met een oorring aankijk!" De eigenaar van Tankstation Exloo spreekt overigens tegen dat hij Danny ontslagen heeft: "De jongen - verder een prima knul - is zelf vertrokken." Geen geldige reden voor ontslag. "Ontslag vanwege het dragen van een oorbel? Dat hoor je niet vaak meer", aldus FNV-vakbondsman Rik van Steenbergen. "Een oorbel bij mannen is tegenwoordig dusdanig ingeburgerd; er zijn maar weinig werkgevers die dáár nog over vallen. Ze moeten keihard kunnen aantonen dat ze klandizie zijn kwijtgeraakt en er financieel op achter uit gaan. Dit moet dan een direct gevolg zijn van de oorbeldragende werknemer." Ik ben benieuwd hoeveel klanten Schippers krijgt dit weekeind. Het is een groot dorp soms Emmen, iedereen heeft het gehoord of gelezen. En wie tankt er eens niet in Exloo?? Dit nieuws is natuurlijk naar de achtergrond gedrongen door die prachtige wedstrijd van FC Emmen!! Maar ik vind het echt sneu voor die jongen.

Rebel_1963
12-08-2005, 23:07
Verhip, ik vergeet telkens die linken.... :rolleyes: http://www.dvhn.nl/Index

Hoogervorst
12-08-2005, 23:46
En dan zeuren we over hoofddoekjes zeg :D Maar ik moet echt eerlijk zeggen: ik vind oorknopjes niet mooi staan bij mannen. Ontslaam is ook weer rigoreus en zeker na anderhalf jaar arbeid.

Rebel_1963
12-08-2005, 23:52
En dan zeuren we over hoofddoekjes zeg :D Joh, hier gebeurd nauwelijks wat, al moet ik zeggen dat ik steeds meer hoofddoekjes zie, maar dat is even terzijde. Maar ik moet echt eerlijk zeggen: ik vind oorknopjes niet mooi staan bij mannen. Ik tegenwoordig ook niet meer. Vroeger vond ik het wel sexy, nu kan het me niet meer bekoren. Sinds George Michael heeft bijna elke man creooltjes in zijn oren, lelijk vind ik dat! Maar een oorknopje stoort me niet echt. Ontslaam is ook weer rigoreus en zeker na anderhalf jaar arbeid. Waarschijnlijk is Schipper ervan uit gegaan dat hij zijn standpunt wel begreep, als het gaat om mannen met een oorbel/ring. (het was een knopje, trouwens.) Dat zegt hij ook min of meer, dus dat was bekend. Volgende sollicitanten zijn gewaarschuwd! Ontslaan kan hem door komen te staan, of krijg je hiervoor geen boete of zo van de FNV-bond?

Deliana
12-08-2005, 23:57

Joh, hier gebeurd nauwelijks wat, al moet ik zeggen dat ik steeds meer hoofddoekjes zie, maar dat is even terzijde. Ik tegenwoordig ook niet meer. Vroeger vond ik het wel sexy, nu kan het me niet meer bekoren. Sinds George Michael heeft bijna elke man creooltjes in zijn oren, lelijk vind ik dat! Maar een oorknopje stoort me niet echt. Waarschijnlijk is Schipper ervan uit gegaan dat hij zijn standpunt wel begreep, als het gaat om mannen met een oorbel/ring. (het was een knopje, trouwens.) Dat zegt hij ook min of meer, dus dat was bekend. Volgende sollicitanten zijn gewaarschuwd! Ontslaan kan hem door komen te staan, of krijg je hiervoor geen boete of zo van de FNV-bond? Kunt u dit uitermate interessante bericht vertalen?:maf:

Rebel_1963
13-08-2005, 00:00
Kunt u dit uitermate interessante bericht vertalen?:maf: Zou u iets duidelijker kunnen zijn en mij vertellen wat u van dit bericht niet begrijpt? Is dit het enige wat je op dit bericht te zeggen hebt? Flauw, je maakt het weer te persoonlijk, Deliana, iets waar ik niet zo veel zin in heb.

Huey
13-08-2005, 00:02
Mannen met oorknopjes/bellen whatever zijn of Heumeu of asociaale kamper types. Dus oorknop uit of baan weg. Simpel. Die baas bepaald zelf wel wie hij in zijn winkel wil en hoe hij wil dat zijn werknemers zich presenteren. Dan zoekt Danny maar leuk een nieuwe baan waar hij wel zijn oorknopje in mag hebben. In een leerwinkel ofzo.

Rebel_1963
13-08-2005, 00:14
Mannen met oorknopjes/bellen whatever zijn of Heumeu of asociaale kamper types. Ik mag hopen dat je dit niet meent, dan zou je generaliseren, dat is toch niet je bedoeling? Dus oorknop uit of baan weg. Simpel. Die baas bepaald zelf wel wie hij in zijn winkel wil en hoe hij wil dat zijn werknemers zich presenteren. Tja, je hebt uiteraard gelijk, 't is zijn toko, hij is de baas. Maar een goede baas, ik heb nl. niet gelezen dat hij ontevreden was, had hem die paar weken vrij gegeven, onbetaald natuurlijk. Dan zoekt Danny maar leuk een nieuwe baan waar hij wel zijn oorknopje in mag hebben. In een leerwinkel ofzo. De baantjes in het noorden zijn niet voor het oprapen, ook voor jongens als Danny. Sportnieuwtje: bij de K.N.V.B is het verboden om sieraden te gebruiken, ook geen trouwringen. De scheidrechters mogen een horloge dragen, logisch... :rolleyes: Alleen voor de amateur voetballers is dit tegen dovemansoren gezegd, want dat vinden ze maar 'zeeurderij'.... Ik denk echt dat dit een dorpsrel wordt. :(

Huey
13-08-2005, 00:22
Ik mag hopen dat je dit niet meent, dan zou je generaliseren, dat is toch niet je bedoeling? Jawel hoor, genearalisatie is de basis van een gezond verstand zei Einstein ooit al eens. :) Tja, je hebt uiteraard gelijk, 't is zijn toko, hij is de baas. Maar een goede baas, ik heb nl. niet gelezen dat hij ontevreden was, had hem die paar weken vrij gegeven, onbetaald natuurlijk. Jah had gekund, Danny had ook eerst rekening kunnen houden met de reactie van zijn werkgever. Daarnaast zou onbetaald verlof geven betekenen dat de baas tijdelijk een andere werknemer moest zoeken. En wie wil er nu 6 weken werken als ie weet dat ie daarna hoe dan ook weer moet vertrekken. De baantjes in het noorden zijn niet voor het oprapen, ook voor jongens als Danny. Tuurlijk wel. De baantjes liggen overal voor het opscheppen als je er echt 1 wil hebben. Ik heb respect voor de werkgever van Danny dat hij niet meegaat in de mode van mannen met oorbellen maar gewoon normaal blijft nadenken. Whats next, een neusring moet dat ook kunnen? Een bot door zijn neus een tepelpiercing en ontbloot bovenlichaam. Make up?

Hoogervorst
13-08-2005, 00:22
Ik mag hopen dat je dit niet meent, dan zou je generaliseren, dat is toch niet je bedoeling? Juist aan sieranden kun je al heel snel zien wat voor levenstijl zo'n persoon heeft. Ze zijn heel erg geraleteerd aan een bepaalde subgroep. En ik vind een oorsieraard voor een man tja, of iets voor homo's, of voor die boerenlui op scooters :maf: Sorry, maar ik vind sieraden vaak wel vooroordelen bevestigen.

NoisySilence
13-08-2005, 00:23
Mannen met oorknopjes/bellen whatever zijn of Heumeu of asociaale kamper types. Dus oorknop uit of baan weg. Simpel. Die baas bepaald zelf wel wie hij in zijn winkel wil en hoe hij wil dat zijn werknemers zich presenteren. Dan zoekt Danny maar leuk een nieuwe baan waar hij wel zijn oorknopje in mag hebben. In een leerwinkel ofzo. Het is een klein rustig dorpje....lees je wel goed wat er staat of ben je weer hoofddoekjes aan het vreten?!!!! Rebel gaf al terecht aan dat de inwoners van dat dorpje de 'oorknop-jongen' misschien wel zo aardig vinden dat ze na dit nieuws niet meer zullen tanken bij de knopjes-vreter! :D Of acht je zo'n boer uit dat verlaten dorpje verstandig?

Junkie
13-08-2005, 00:28
Ik vind het belachelijk. Hij werkt toch niet in een voedselverwerkend bedrijf waar sieraden uit veiligheidsoverwegingen ten strengste verboden zijn.

Rebel_1963
13-08-2005, 00:30
Een oorbel is haram voor een man . mannen mogen zich niet voordoen als een vrouw. Verder vind ik het ook lelijk . :maf: . Maar het is niet zo dat ik ergen niet meer zou tanken omdat er een homofiel werkt . want dan kun je nergens meer wat kopen. En je auto rijdt er ook niet minder door. :D Voor moslims is het niet toegestaan, maar dat was me al duidelijk. Het gaat om Danny, voor zover ik weet is hij geen moslim.

Huey
13-08-2005, 00:32
Het is een klein rustig dorpje....lees je wel goed wat er staat of ben je weer hoofddoekjes aan het vreten?!!!! Rebel gaf al terecht aan dat de inwoners van dat dorpje de 'oorknop-jongen' misschien wel zo aardig vinden dat ze na dit nieuws niet meer zullen tanken bij de knopjes-vreter! :D Of acht je zo'n boer uit dat verlaten dorpje verstandig? Zeker weten acht in mensen met gezond verstand uit kleine dorpjes verstandig. Het toeval wil dat ik ervaring hebben met tankstations in kleine conservatieve gemeenschappen. Oorbellen geven zoals Hoogervorst al aangaf aan wat voor boodschap de drager wil uitzenden. In dit geval "ik wil lekker apart doen met mijn oorbel en me afzetten tegen de conservatieve massa/mijn klanten". Niet echt een boodschap die men verwacht van iemand die service verleent. Volgens mij kan je trouwens gewoon die knop uitdoen en dan groeit dat gat weer dicht. Ik weet dit niet zeker aangezien ik, en dat zal je niet verbazen weinig ervaringen heb met oorbellen/tepelpiercings of make up. Ik kan trouwens nergens vinden waar Rebel aangeeft dat de klanten weg zullen blijven nu Danny weg is.

Rebel_1963
13-08-2005, 00:34

Jawel hoor, genearalisatie is de basis van een gezond verstand zei Einstein ooit al eens. :) :D En zo zegt iedereen weleens wat je kan gebruiken als motivatie! Jah had gekund, Danny had ook eerst rekening kunnen houden met de reactie van zijn werkgever. Daarnaast zou onbetaald verlof geven betekenen dat de baas tijdelijk een andere werknemer moest zoeken. En wie wil er nu 6 weken werken als ie weet dat ie daarna hoe dan ook weer moet vertrekken. Duh, je kan toch wel 6 weken met minder mankracht werken? Weet je wel waar Exloo ligt? Eh... Tuurlijk wel. De baantjes liggen overal voor het opscheppen als je er echt 1 wil hebben. Je weet toch wel waar Emmen ligt hé? De jeugd hier werkt veelal in de kassen, bloemen en fruit. Maar sinds de inval van de Polen wordt het zelfs daar werken voor hen bijna onmogelijk. Gelukkig doet de politie regelmatig invallen, maar toch. Ik heb respect voor de werkgever van Danny dat hij niet meegaat in de mode van mannen met oorbellen maar gewoon normaal blijft nadenken. Whats next, een neusring moet dat ook kunnen? Een bot door zijn neus een tepelpiercing en ontbloot bovenlichaam. Make up? Hij heeft wel lef om het zo hard te stellen. Make up voor mannen?? Gruwel... :(

Pagina's : [1] 2 3 4 5