Bekijk originele versie : Roumaysa toegestaan?
Salaam ou alaykoum,
Het is bijna zo ver voor mij inschaAllah. het kan ieder moment gebeuren!
Nu zit ik nog met een vraagje over een naam.
Als Allah mij een meisje schenkt zou ik haar graag Roumaysa willen noemen.
Weet iemand van de zusters (of broeders) of deze naam wel geaccepteerd wordt bij het Marokkaanse consulaat in Amsterdam.
Dat had ik namelijk laatst gehoord.
Kan iemand mij dit alsjeblieft vertellen??
Alvast hartelijk dank.
Groetjes
Manhattan girl
09-08-2005, 22:40
Gewoon doen, laat niet het consulaat bepalen hoe jouw kind moet gaan heten.
Maar voor zover ik weet is deze naam toegestaan, mits ze het niet weer veranderd hebben. Je kan wat dat betreft niet blind varen op die gasten.
Ik vind het een prachtige naam! Ik hoop dat het geaccepteerd word meid!
Gewoon doen, laat niet het consulaat bepalen hoe jouw kind moet gaan heten.
Maar voor zover ik weet is deze naam toegestaan, mits ze het niet weer veranderd hebben. Je kan wat dat betreft niet blind varen op die gasten.
Salaam
Je zegt inderdaad gewoon doen (en dat zou ik ook willen), maar als ze het niet accepteren dan wordt het kind niet ingeschreven in onze trouwboekje/ geboorteboekje, vandaar.
Ja en dan is het niet handig als je dan nog naar een naam moet gaan zoeken.
Maar bedankt alvast voor jullie reacties.
Manhattan girl
09-08-2005, 22:46
Salaam
Je zegt inderdaad gewoon doen (en dat zou ik ook willen), maar als ze het niet accepteren dan wordt het kind niet ingeschreven in onze trouwboekje/ geboorteboekje, vandaar.
Ja en dan is het niet handig als je dan nog naar een naam moet gaan zoeken.
Maar bedankt alvast voor jullie reacties.
Een kennis van mij heeft ruim een jaar geleden een dochtertje gekregen en deze naam gegeven. Toen werd deze naam geaccepteerd, dus dat zal nu nog wel zo zijn vermoed ik. Leuke naam ja.
Over dat inschrijven in het trouwboekje, tsja ik zou daar geen moeite mee hebben, maar ik begrijp dat dit voor jou wel belangrijk is.
Een kennis van mij heeft ruim een jaar geleden een dochtertje gekregen en deze naam gegeven. Toen werd deze naam geaccepteerd, dus dat zal nu nog wel zo zijn vermoed ik. Leuke naam ja.
Over dat inschrijven in het trouwboekje, tsja ik zou daar geen moeite mee hebben, maar ik begrijp dat dit voor jou wel belangrijk is.
Ik ben inderdaad gek van deze naam.
Maar de inschrijving in het trouwboekje/geboorteboekje is belangrijk als je voor marokkaanse papieren de geboorteaktes nodig hebt.
inschaAllah lukt het wel
mijn beste vriendin heeft een jaar geleden ook een dochter gekregen met de naam romaysa,en deze is geaccepteerd.Insha allah zal die voor jou ook geaccepteerd worden als je een meisje krijgt
Dank je wel meid, inschaAllah lukt het inderdaad
Ja wordt wel geaccepteerd, een kennis van mij is 2 maaden bevallen van een meisje en ze noemde haar Romaysa.
je kan het op verschillende manieren schrijven trouwens.
Ja wordt wel geaccepteerd, een kennis van mij is 2 maaden bevallen van een meisje en ze noemde haar Romaysa.
je kan het op verschillende manieren schrijven trouwens.
Dank je wel meid!!
Een zekere bevestiging voor mij.
Ik hoop inschaAllah dat het gewoon gaat lukken. Maar toch weet je het nooit met die regels van het consulaat.
Daar durf ik helaas niet blind op te vertrouwen.
groetjes
als je het niet vertrouwd kun je contact met ze opnemen,is ook makkelijker en heb jij je antw insha allah
hahahaha
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben!!!
Dat heb je met die hormonen die door je lichaam gieren.
Thanx.
Ga ik proberen, als ze tenminste geen vakantie aan het vieren zijn.
groetjes
badparel
10-08-2005, 00:19
salamoe3alaikoem beste esmaaz mn buurvrouw is vorige maand bevallen en haar dochtertje heet ook zo dus ga er maar voor want het word dus wel geaccepteerd!!!
groetjes
Masha Allaaaaaah..
Mijn kleine meisje (van wie iedereen in het begin dacht dat ze Goegie heette, logisch) heet ook Roumayssae.
Ze deden bij ons alleen moeilijk over de manier van schrijven!
En idd laat niet met je doen, kies de naam die jij wilt.
miss_rif21
10-08-2005, 09:17
Salaam ou alaykoum,
Het is bijna zo ver voor mij inschaAllah. het kan ieder moment gebeuren!
Nu zit ik nog met een vraagje over een naam.
Als Allah mij een meisje schenkt zou ik haar graag Roumaysa willen noemen.
Weet iemand van de zusters (of broeders) of deze naam wel geaccepteerd wordt bij het Marokkaanse consulaat in Amsterdam.
Dat had ik namelijk laatst gehoord.
Kan iemand mij dit alsjeblieft vertellen??
Alvast hartelijk dank.
Groetjes
volgens mij wel want een kennis van me die heeft haar dochter ook zo genoemt vorige jaar!!!
maar als het in die tijd afgeschaft is allah hellem!
mischien kun je de cosulaat bellen en vragen
bruidssuiker
10-08-2005, 13:34
Mijn dochtertje heet romeysa ( nog een manier van schrijven) en dat wouden ze niet accepteren, dus heb ik haar niet ingeschreven. Ik heb wel 2 namen genomen. romeysa amber, zodat als we haar nog wel in willen schrijven het altijd onder amber kunnen doen, aangezien die wel geaccepteerd wordt. Een kennis van mij wouden ze ook niet inschrijven, maar hij heeft daar stennis gemaakt en toen hebben ze zijn dochter toch ingeschreven, dus als je het echt wilt krijg je het wel voor elkaar.
Mijn dochtertje heet romeysa ( nog een manier van schrijven) en dat wouden ze niet accepteren, dus heb ik haar niet ingeschreven. Ik heb wel 2 namen genomen. romeysa amber, zodat als we haar nog wel in willen schrijven het altijd onder amber kunnen doen, aangezien die wel geaccepteerd wordt. Een kennis van mij wouden ze ook niet inschrijven, maar hij heeft daar stennis gemaakt en toen hebben ze zijn dochter toch ingeschreven, dus als je het echt wilt krijg je het wel voor elkaar.
Kijk, dit bedoel ik nu!!!
Je weet het nooit zeker met dat consulaat. Mijn man goed stennis schoppen dus.................(hahahaha).
Trouwens, hoe spreek je Amber op z'n arabisch uit? Ik heb die naam ook gezien maar weet de arabische uitspraak niet.
Verder allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ps. weet iemand leuke aparte namen voor een jongen???
groetjes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.