Bekijk originele versie : Wat moet je doen als je voor de Marokaanse consulaat wilt touwen?
MoslimaNour
09-08-2005, 13:09
Salam aleikum
Wat moet je doen of meenemen als je Nederlandse bent en je aanstaande Marokaans en je wilt voor de Marokaanse wet trouwen?
Djazakallah
Aleikum Salam
MoslimaNour
MoslimaNour
09-08-2005, 15:36
:confused: niemand
:confused: niemand
Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu,
Volgens mij zuster trouw je eerst voor de Nederlandse wet en neem je dat trouwboekje dacht ik mee en ze vroegen volgens mij ook een medische verklaring en volgens mij moesten de ouders ook mee.
Wa Allahu A3lam
Misschien dat anderen die het al mee hebben gemaakt meer kunnen toevoegen..
MoslimaNour
09-08-2005, 16:11
maar ik wil mijn ouders niet mee moet dat ze zijn geen marokanen
maar ik wil mijn ouders niet mee moet dat ze zijn geen marokanen
Ik kan me herinneren bij m'n zus huwelijk dat de vaders in ieder geval aanwezig moesten zijn volgens mij nog andere getuigen om het contract zeg maar op te tekenen
Maar ben er echter niet zo zeker van hoe het allemaal in z'n werk gaat en hoe en wat.
Allahu A3lam zuster er was ooit ergens een beschreven artikel waar alles werd uitgelegd en wat men allemaal mee moest nemen ik ben wel zeker van dat men eerst huwd voor de Nederlandse wet dus gaat men naar het stadshuis maakt een afspraak neemt twee getuigen mee allebei nemen ze een ID (paspoort) en zo wordt alles afgewerkt waarna men pas naar het Marokkaanse consulaat gaat.Verder wordt er ook wel een medische verklaring gevraagd om te zien of beiden wel gezond zijn indien men bv een ziekte constanteert wordt er zeg maar voor de zekerheid gevraagd of men wel wil doorgaan met de desbetreffende persoon.
Dit is wat ik nog herinner/weet ervan.
MoslimaNour
09-08-2005, 16:23
Ik kan me herinneren bij m'n zus huwelijk dat de vaders in ieder geval aanwezig moesten zijn volgens mij nog andere getuigen om het contract zeg maar op te tekenen
Maar ben er echter niet zo zeker van hoe het allemaal in z'n werk gaat en hoe en wat.
Allahu A3lam zuster er was ooit ergens een beschreven artikel waar alles werd uitgelegd en wat men allemaal mee moest nemen ik ben wel zeker van dat men eerst huwd voor de Nederlandse wet dus gaat men naar het stadshuis maakt een afspraak neemt twee getuigen mee allebei nemen ze een ID (paspoort) en zo wordt alles afgewerkt waarna men pas naar het Marokkaanse consulaat gaat.Verder wordt er ook wel een medische verklaring gevraagd om te zien of beiden wel gezond zijn indien men bv een ziekte constanteert wordt er zeg maar voor de zekerheid gevraagd of men wel wil doorgaan met de desbetreffende persoon.
Dit is wat ik nog herinner/weet ervan.
Djazak allah hoe gairan agie
Djazak allah hoe gairan agie
Amien wa iyaakie oegtie
En Moge Allah jullie erbij helpen en het vergemakkelijken Moge Allah jullie zegenen met een volmaakt en succesvol huwelijk en jullie huwelijk overeen laten komen met de Quran wa sunnah en Moge Hij jullie voorzien met name van plaatsen waarvan jullie het niet verwachten en constant bijstaan en leiden en dit een aanleiding maken tot het versterken en vermeerderen van jullie imaan Moge Allah jullie beschermen tegen elke shaytaan en elke vorm van het kwaad en tegen de kwaadwillenden en hen die jullie slechts kwaad willen berokkenen de jaloersen en de onrechtvaardigen Moge Allah jullie zegenen met rechtgeleide kinderen en hen geleerden maken in de dien en in de wetenschap en hen doen uitblinken met name in het doen van da'wah en voor al mijn broeders en zusters Amien yaa Rabi Al3alamien wa salli Allahuma 3ela nabiyinna Muhammed wa 3ela alihi wa sa7bihi adjma3ien wa salim
MoslimaNour
10-08-2005, 10:17
Amien ya rabie
selima17__1986
11-08-2005, 16:44
Al7amdullilaah
MoslimaNour
12-08-2005, 10:27
Al7amdullilaah
Kifsh ben je ontsnapt wella :o
chemicha
12-08-2005, 10:31
je moet eerst voor nederlandse wet trouwen en inderdaad met het trouwboekje en kopie van bevolkingsregister van jullie beiden naar de consulate.
Je bent niet verplicht je ouders mee te nemen als je ouder bent dan 21jr.
(is nieuw wet in marokko) je kan getuigen meenemen anders zijn er daar altijd mensen die voor jullie willen getuigen.
En natuurlijk een medische verklaring waaruit blijkt dat jullie zo gezond zijn als een VIS :)
Maar verder komt er niet veel bijkijken.
Succes!
je neemt je nederlandse trouwboekje mee pasfotos ik had ook een medische verklaring maar daar werd niet naar gevraagd je marokkaanse paspoort/nederlandse paspoort trouwboekje van je ouders en je vader moet mee want die geeft je weg dus hij moet ook tekenen
MoslimaNour
12-08-2005, 10:31
je moet eerst voor nederlandse wet trouwen en inderdaad met het trouwboekje en kopie van bevolkingsregister van jullie beiden naar de consulate.
Je bent niet verplicht je ouders mee te nemen als je ouder bent dan 21jr.
(is nieuw wet in marokko) je kan getuigen meenemen anders zijn er daar altijd mensen die voor jullie willen getuigen.
Maar verder komt er niet veel bijkijken.
Succes!
Djazak Allah hoe gairan!
ow dat wist ik niet veranderd veel zeg de laatst tijd bij mij is t nu ruim 4jr geleden toen moest t wel
chemicha
12-08-2005, 10:35
ben een jaar geleden in Marokko getrouwd in Casa om precies te zijn en daar vertelde de La3doel mij dat het niet verplicht was dat mijn ouders aanwezig zijn.
Mijn vader kon namelijk niet op dat moment erbij zijn maar gelukkig heeft die de rest wel meegemaakt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.