Bekijk originele versie : Help Babyspullen??wat heb ik nodig
casa_girl2003
08-08-2005, 10:38
salaam,
ik gebruik de acoount van mijn zusje,
Salaam A3likom,
Ik heb nog een maand te gaan maar ik heb nog helemaal niks gekocht ik weet eerlijk gezegd ook niet waar ik moet beginnen ik ben de oudste en heb niemand die me helpt en moet het ook nog eens alleen doen.
Kan iemand me helpen, ik heb wel een paar babykleertjes maar is dan ook alles meegezegd??
waar hebben jullie babykamer vandaan gekocht?
en de meeste spulletjes voor redelijke rpijzen?/ heeft iemand tips, ect ook over geboorte kaartjes.
Ik heb nog niet eens een nam :( kan iemand me helpen a.u.b
groetjes een zwanger meisje
salaam,
ik gebruik de acoount van mijn zusje,
Salaam A3likom,
Ik heb nog een maand te gaan maar ik heb nog helemaal niks gekocht ik weet eerlijk gezegd ook niet waar ik moet beginnen ik ben de oudste en heb niemand die me helpt en moet het ook nog eens alleen doen.
Kan iemand me helpen, ik heb wel een paar babykleertjes maar is dan ook alles meegezegd??
waar hebben jullie babykamer vandaan gekocht?
en de meeste spulletjes voor redelijke rpijzen?/ heeft iemand tips, ect ook over geboorte kaartjes.
Ik heb nog niet eens een nam :( kan iemand me helpen a.u.b
groetjes een zwanger meisje
Hey meid ,met de babykamer moet je wel opschieten wat t duurd soms wel 6 weken voor dat t leverbaar is en aangezien je nog maar een maandje hebt ( misschien wel eerder allahoe a3lam). K weet niet wat voor een babykamer je wilt ( qua prijs bedoel ik dan).
Wij hebben onze babykamers bij http://www.gardo.nl/ gehaald.
Ze hebben vaak aanbiedingen, misschien vindt je t wel wat.
Checklist
Wat moet je per se in huis hebben voordat je baby komt? Hieronder vind je een basischecklist. Gewoon, als hulpje.
De volgende zaken haal je in huis voor de bevalling:
babyzeep
babyzalf
babylotion
haarlotion
wet-tissues
borstkompressen
compleet kraampakket
6 flanel luiers
6 molton onderleggers
3 huidbeschermers
6 hydrofiel washandjes
6 hydrofiel monddoekjes
3 badstof babyhanddoekjes
2 badcapes
3 overslaghempjes maat 56
3 overslaghempjes maat 62
6 luierspelden groot
6 luierspelden klein
navelbandjes
3 luiertruitjes of rompertjes maat 56
3 luiertruitjes of rompertjes maat 62
2 bedkruiken
2 kruikenzakken
borstelgarnituur
babyschaartje
aankleedkussen
wattippotje
wattenpot
badje
zeepdoos
badzeil
badthermometer
2 zuigflessen met speen
2 extra spenen
18 hydrofielluiers
10 pikéluiers
flesverwarmer
ledikant / wieg
commode
matrasje
bedzeil
2 dekentjes
4 lakentjes
4 hoeslakens
Dit heb ik van een site gehaald, je hoeft er natuurlijk niet perse aan te houden, maar zo heb je be3da een idee, wat je allemaal nodig hebt.
suc 9 ermee :goedzo:
Hoi,
Jeetje dat je nu nog alles moet doen is erg veel werk. Maar ga gewoon rustig aan de slag en haal gewoon de meest noodzakelijk dingen in huis. Te beginnen met een wieg/ bed en commode. Een kledingkast zou ook wel erg handig zijn maar je moet kijken of je de ruimte ervoor hebt. Ik zou je aanraden om voor deze spullen op marktplaatst kijken. Het zijn vaak nog hele goeie spullen en het scheelt echt in je geld. En bovendien hoef je dan geen rekening te houden met een levertijd. Echt een aanrader, mij scheelde het 1300 euro en ik kom de kamer binnen een week ophalen!!
Verder de andere dingen. Ik heb het lijstje van Guess genomen maar dan aangepast. Zie hieronder en dan denk ik dat het meeste wel in huis hebt. Ik zou je aanraden om voor eventuele rompertjes, sokjes en kleding bij de zeeman/hema te kijken. Scheelt je weer veel geld. Voor de verzorgingsspullen ga nu naar prenetal want ze hebben veel uitverkoop. Maar je kan de meeste dingen ook bij de hema halen.
Het lijst je ziet er als volgt uit:
babyzeep (zit soms in je kraampakket)
babyzalf (sudocreme)
babylotion (kraampakket)
haarlotion (kraampakket)
wet-tissues (kruidvat/etos)
borstkompressen (kruidvat/etos)
compleet kraampakket (via je zorgverzekeraar aan te vragen) (of anders te koop bij Prenetal)
6 hydrofiele luiers (prenatal/hema)
6 hydrofiel washandjes (prenatal/hema)
6 hydrofiel monddoekjes (prenatal/hema)
2 badcapes (prenatal/hema/c&a)
3 overslaghempjes maat 56 (prenatal/hema)
3 overslaghempjes maat 62 (prenatal/hema)
3 luiertruitjes of rompertjes maat 56 (zeeman/prenatal/hema)
3 luiertruitjes of rompertjes maat 62 (zeeman/prenatal/hema)
2 bedkruiken (prenatal/hema)
2 kruikenzakken (prenatal/hema)
babyborstelgarnituur (kruidvat)
babyschaartje (kruidvat)
aankleedkussen (prenatal/hema)
badje (prenatal/hema/marktplaats)
zeepdoos (niet noodzakelijk)
badthermometer
2 zuigflessen met speen (koop een starterspakket van avent, daar zitten zowel flessen als speen in!!)
2 extra spenen
ledikant / wieg (marktplaats)
commode (marktplaats)
matrasje (prenatal/hema)
2 dekentjes (prenatal/hema/V&D)
4 lakentjes (prenatal/hema/V&D)
4 hoeslakens (prenatal/hema/V&D)
1 pak luiers voor pasgeborenen (pampers)
MOcht je nog wat willen weten je kan me altijd pm-en.
Heel veel succes ermee en inchallah komt het allemaal goed.
groetjes,
I.
Ik was laats in ikea, daar heb je heel veel spullen die je nodig hebt voor je baby voor een heel voordelige prijs als je niet veel geld eraan wilt uitbesteden. Ze hebben nu ook uitverkoop dus ik het de moeite waard om er een bezoekje te brengen. Hieronder een link
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=9&langId=-22&catalogId=10101&cattype=top&identifier=00010_nmstree001
je hebt tegenwoordig ook leuke en niet dure slaapkamers bij de leenbakker kun je meestal gelijk meenemen
verder n maxicosi, kinderwagen, qua hydrofiele luiers etc slaag je bij de hema daar heb ik t meeste gekocht verder beetje aan de lijstjes houden van hierboven:)
casa_girl2003
19-08-2005, 21:19
Hey meid ,met de babykamer moet je wel opschieten wat t duurd soms wel 6 weken voor dat t leverbaar is en aangezien je nog maar een maandje hebt ( misschien wel eerder allahoe a3lam). K weet niet wat voor een babykamer je wilt ( qua prijs bedoel ik dan).
Wij hebben onze babykamers bij http://www.gardo.nl/ gehaald.
Ze hebben vaak aanbiedingen, misschien vindt je t wel wat.
thanks ja ik ben over een paar weken uitgerekend maar ik verwacht mijn baby inschallah zo in het begin van september babykamer kan later ook wel komen slaap toch bij mijn ouders, maar die andere spullen heb ik ook nog nodig.
weet niet waar ik moet beginnen :(
casa_girl2003
19-08-2005, 21:20
Checklist
Wat moet je per se in huis hebben voordat je baby komt? Hieronder vind je een basischecklist. Gewoon, als hulpje.
De volgende zaken haal je in huis voor de bevalling:
babyzeep
babyzalf
babylotion
haarlotion
wet-tissues
borstkompressen
compleet kraampakket
6 flanel luiers
6 molton onderleggers
3 huidbeschermers
6 hydrofiel washandjes
6 hydrofiel monddoekjes
3 badstof babyhanddoekjes
2 badcapes
3 overslaghempjes maat 56
3 overslaghempjes maat 62
6 luierspelden groot
6 luierspelden klein
navelbandjes
3 luiertruitjes of rompertjes maat 56
3 luiertruitjes of rompertjes maat 62
2 bedkruiken
2 kruikenzakken
borstelgarnituur
babyschaartje
aankleedkussen
wattippotje
wattenpot
badje
zeepdoos
badzeil
badthermometer
2 zuigflessen met speen
2 extra spenen
18 hydrofielluiers
10 pikéluiers
flesverwarmer
ledikant / wieg
commode
matrasje
bedzeil
2 dekentjes
4 lakentjes
4 hoeslakens
Dit heb ik van een site gehaald, je hoeft er natuurlijk niet perse aan te houden, maar zo heb je be3da een idee, wat je allemaal nodig hebt.
suc 9 ermee :goedzo:
sokraan meid ik heb er echt wel wat aan :kus:
casa_girl2003
19-08-2005, 21:21
Hoi,
Jeetje dat je nu nog alles moet doen is erg veel werk. Maar ga gewoon rustig aan de slag en haal gewoon de meest noodzakelijk dingen in huis. Te beginnen met een wieg/ bed en commode. Een kledingkast zou ook wel erg handig zijn maar je moet kijken of je de ruimte ervoor hebt. Ik zou je aanraden om voor deze spullen op marktplaatst kijken. Het zijn vaak nog hele goeie spullen en het scheelt echt in je geld. En bovendien hoef je dan geen rekening te houden met een levertijd. Echt een aanrader, mij scheelde het 1300 euro en ik kom de kamer binnen een week ophalen!!
Verder de andere dingen. Ik heb het lijstje van Guess genomen maar dan aangepast. Zie hieronder en dan denk ik dat het meeste wel in huis hebt. Ik zou je aanraden om voor eventuele rompertjes, sokjes en kleding bij de zeeman/hema te kijken. Scheelt je weer veel geld. Voor de verzorgingsspullen ga nu naar prenetal want ze hebben veel uitverkoop. Maar je kan de meeste dingen ook bij de hema halen.
Het lijst je ziet er als volgt uit:
babyzeep (zit soms in je kraampakket)
babyzalf (sudocreme)
babylotion (kraampakket)
haarlotion (kraampakket)
wet-tissues (kruidvat/etos)
borstkompressen (kruidvat/etos)
compleet kraampakket (via je zorgverzekeraar aan te vragen) (of anders te koop bij Prenetal)
6 hydrofiele luiers (prenatal/hema)
6 hydrofiel washandjes (prenatal/hema)
6 hydrofiel monddoekjes (prenatal/hema)
2 badcapes (prenatal/hema/c&a)
3 overslaghempjes maat 56 (prenatal/hema)
3 overslaghempjes maat 62 (prenatal/hema)
3 luiertruitjes of rompertjes maat 56 (zeeman/prenatal/hema)
3 luiertruitjes of rompertjes maat 62 (zeeman/prenatal/hema)
2 bedkruiken (prenatal/hema)
2 kruikenzakken (prenatal/hema)
babyborstelgarnituur (kruidvat)
babyschaartje (kruidvat)
aankleedkussen (prenatal/hema)
badje (prenatal/hema/marktplaats)
zeepdoos (niet noodzakelijk)
badthermometer
2 zuigflessen met speen (koop een starterspakket van avent, daar zitten zowel flessen als speen in!!)
2 extra spenen
ledikant / wieg (marktplaats)
commode (marktplaats)
matrasje (prenatal/hema)
2 dekentjes (prenatal/hema/V&D)
4 lakentjes (prenatal/hema/V&D)
4 hoeslakens (prenatal/hema/V&D)
1 pak luiers voor pasgeborenen (pampers)
MOcht je nog wat willen weten je kan me altijd pm-en.
Heel veel succes ermee en inchallah komt het allemaal goed.
groetjes,
I.
thanks ik moet nog zo veel doen maar ik ben begonnen inschallah komt het wel goed :(
casa_girl2003
19-08-2005, 21:22
en weet iemand ietsaf van kinderwagens waar ik die het beste kan kopen het liefst zon combi kinderwagen heb op marktplaats gekeken maar nieuwe kopen lijkt me beter want die prijzen daar zijn ook niet zo laag.
Mudawwanah
19-08-2005, 21:29
Kan je man/zusje/vader/moeder niet helpen?
Je kunt dan ieder een opdracht geven om de noodzakelijke dingen voor je te halen. Orienteer jij je alvast op internet en laat anderen het voor je halen. Succes.
casa_girl2003
20-08-2005, 17:55
Je kunt dan ieder een opdracht geven om de noodzakelijke dingen voor je te halen. Orienteer jij je alvast op internet en laat anderen het voor je halen. Succes.
heb geen man, mijn ouders doen hun best zusje helpt ook mee maar het meeste moet ik zelf doen. :(
casa_girl2003
20-08-2005, 17:56
thanks voor de tip gaat nu stuk beter hamdoieallah ik had zon lijst nodig, gaat de goeie kant op nu nog twee namen inschallah komt het wel goed.
bedankt voor jullie hulp
Mudawwanah
20-08-2005, 19:28
thanks voor de tip gaat nu stuk beter hamdoieallah ik had zon lijst nodig, gaat de goeie kant op nu nog twee namen inschallah komt het wel goed.
bedankt voor jullie hulp
Oh Khair ins'Allah. Hopelijk heb je voldoende/genoeg steun van anderen die je kunnen helpen in deze periode. Moeten we ook wat islamitische namen voor je plaatsen hier zodat het zoeken naar een naam ook wat makkelijker voor je wordt?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.