Bekijk originele versie : Opnieuw gevaarlijke gek ontsnapt
killalot
07-08-2005, 00:33
Opnieuw gevaarlijke tbs'er ontsnapt
Uitgegeven: 6 augustus 2005 21:18
Laatst gewijzigd: 6 augustus 2005 22:56
RIJSWIJK - Er is opnieuw een gevaarlijke tbs'er ontsnapt. Dit keer gebeurde dat in de geestelijke gezondheidskliniek in Halsteren. Dat blijkt uit een opsporingsbericht dat de politie zaterdag op de televisie heeft uitgezonden. Het gaat om de 34-jarige Marciano Ernst.
De man is in 1997 veroordeeld voor geweld. Als hij zijn medicijnen niet neemt, kan hij gevaarlijk voor zijn omgeving worden. Op de televisie werd hij herkenbaar in beeld gebracht.
Op 7 juni nam tbs'er Wilhelm Schippers de benen tijdens een begeleid verlof. Ook hij werd in een opsporingsbericht herkenbaar in beeld gebracht. Zijn ontsnapping leidde tot een dodelijk slachtoffer. Schippers heeft inmiddels bekend op 12 juni een man te hebben doodgeslagen. Schippers sloeg het slachtoffer, een 73-jarige Amsterdammer, dood tijdens een boottocht over het Noordhollandsch Kanaal.
Minister Donner werd hierna naar de Tweede Kamer geroepen om zich voor het tbs-beleid te verantwoorden.
Volgens een woordvoerder van het ministerie van Justitie is het geval van Marciano Ernst niet te vergelijken met de kwestie Willem Schippers. Deze man zat in het kader van zijn behandeling in een geestelijke gezondheidsinstelling. Hij had daarbij een op zijn persoon afgestemde beperkte bewegingsvrijheid. Dat betekende dat hij op het terrein naar zijn therapie mocht lopen. Dat paste bij zijn behandeling, aldus justitie.
"Deze man zat daar al enkele weken", vertelt de zegsman van justitie, doelend op de gezondheidskliniek in Halsteren. "Al die tijd was het goed gegaan en hield hij zich stipt aan de afspraken. Hij is zover nu bekend zonder aanleiding verdwenen. Er waren vooraf geen aanwijzingen voor."
(c) ANP
http://www.nu.nl/news/570406/13/Opnieuw_gevaarlijke_tbs%27er_ontsnapt.html
killalot
07-08-2005, 00:34
Damn dat dit zo maar kan. Hoor je dadelijk weer dat iemand is vermoord ofzo! :(
Donner zou nu zichzelf echt moeten sparen, en de vernedering van het weer opgeroepen worden in de kamer overslaan, en direct ontslag nemen.
Het is te hopen dat deze man zonder pillen ook niet een geweldsmisdrijf pleegt.
Abu_Charafedine
07-08-2005, 00:45
Schandalig Democratie heet dat! :hihi:
Democratie heet dat! :hihi:
Wacht maar af hoe snel de democratie weer kan werken, iedereen komt terug van reces :hihi:
Democratie heet dat! :hihi:
En zelfs dan heb ik nog altijd liever een slechte democratie dan een goed (theocratische) dictatuur.
In een (theocratische) dictatuur vallen namelijk altijd nog veel meer onschuldige doden dan in een democratie. Alleen zijn die dan slachtoffer van de regering.
evil_kenivel
07-08-2005, 01:23
hahahah wat noem jij het nieuw beleid van ons kabinet waar jij zo trots op bent!?Er gebeurt er zoveel achter de schermen waar wij geen bezef van hebben!
hahahah wat noem jij het nieuw beleid van ons kabinet waar jij zo trots op bent!?Er gebeurt er zoveel achter de schermen waar wij geen bezef van hebben!
Heb je het tegen mij?
Ik heb het niet over trots, ik zeg alleen maar dat ik liever een slechte democratie heb dan een goede dictatuur.
Bij een slechte democratie kun je tenminste om de 4 jaar kiezen.
In een dictatuur wordt je jarenlang door dezelfde dictator onder de plak gehouden.
evil_kenivel
07-08-2005, 01:38
Ach man een ding weet ik zekers:als je niet tegen kritiek kunt of niets zinnigs te zeggen hebt zeg alleen ja of nee of zet een emoticon!
Onze slechte democratie begint langzamerhand in een dictatuur te veranderen!Eu-grondwet weet u dat nog?Na het zo teleurstellende uitslag werd gezegd dat het referendum opnieuw na een paar jaren zal worden gestart en dat dan het besluit van het Kabinet bindend zal zijn.Kortom ze zullen jou en mij(volk)niks vragen!
Ach man een ding weet ik zekers:als je niet tegen kritiek kunt of niets zinnigs te zeggen hebt zeg alleen ja of nee of zet een emoticon!
Onze slechte democratie begint langzamerhand in een dictatuur te veranderen!Eu-grondwet weet u dat nog?Na het zo teleurstellende uitslag werd gezegd dat het referendum opnieuw na een paar jaren zal worden gestart en dat dan het besluit van het Kabinet bindend zal zijn.Kortom ze zullen jou en mij(volk)niks vragen!
Mag ik u er op wijzen dat die uitspraak níet is gedaan door de regeringspartijen die de uitkomst van het referendum wél gerespecteerd hebben. Voor het kabinet is de uitspraak van het referendum dus wél bindend.
Die uitspraak kwam van regèntje Woutertje Bos van het PvdA (DIE NIET IN DE REGERING ZITTEN) die schijnbaar dacht dat de bevolking te dom was om de juiste beslissing te nemen.
Als de bevolking echt slim is straft deze Woutertje Bos bij de volgende verkiezingen af voor deze minachtende uitspraken.
Schandalig
Ach.. De beveiliging is gewoon waardeloos, maar volgens de regering is er “geen reden” tot het versterken van de beveiliging. Misschien moet zo een ontsnapte psychopaat eerst een tiental mensen vermoorden voordat zo een snuggere in Den Haag wakker wordt.
evil_kenivel
07-08-2005, 01:55
hahahahahaha,die mensen daar mag je emmers water naar gooien en die zullen nooit wakker worden.Ze hebben een perfecte leventje en waarom zouden wij die verstoren door hen extra werk te geven,waarom zich zorgen over ons maken.Ik hoop dat op een dag zo een gek hun treft,dan ga ik hard lachen!
"Opnieuw gevaarlijke gek ontsnapt"
Gezellig
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.