Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : leef je echt mee met het leed van moslims???

Pagina's : [1] 2

Zelfkritiek
26-03-2003, 09:35

Het condoleance register is een goed initiatief! Burgerslachtoffers onder de onschuldige moslims in Irak zijn helaas al gevallen en ik vrees dat er nog meer zullen volgen... :( Maar wat ik niet begrijp, is dat er nu pas betrokkenheid bestaat onder moslims met de slachtoffers in Irak. In Irak zijn de afgelopen 25 jaar naar schatting enige honderdduizenden onschuldige moslims slachtoffer geworden van de vreselijke dictatuur. Martelingen, verkrachtingen, executies, aanvallen met gifgassen, enzovoort, enzovoort. Het volk van Irak heeft het allemaal moeten meemaken, al 25 jaar lang! :( Waarom besteedt het condoleance register geen aandacht aan al die slachtoffers? Waarom wordt er op dit forum geen aandacht besteed door moslims voor al dat leed? Hoe kun je alle onschuldige moslim slachtoffers en hun families zomaar vergeten? Is het leed van moslims soms alleen interessant indien de veroorzaker van het leed joden / zionisten / amerikanen zijn? Zodra een andere moslim (Saddam noemt zichzelf moslim, ik hoop dat jullie beter weten!) de veroorzaker is van het leed, dan kijken we liever eventjes heel comfortabel de andere kant op....

salsabiel
26-03-2003, 09:47
IN DIT VERHAAL HEB JE ZEKER EEN STUKJE GELIJK, MAAR BUSH EN SHARON WILLEN DAT DE ISLAM VERDWIJNT, VANDAAR HUN OORLOG EN DAT IS BIJ SADDAM WEER NIET.

Zelfkritiek
26-03-2003, 10:23
Origineel gepost door Corrie Ze zijn de hele tijd in mijn gedachte, elke keer als ik aan Irak denk, denk ik ook aan de slachtoffers die al gevallen zijn in het verleden door Saddam. Dat maakt deze hele kwestie zo moeilijk.... Aan de ene kant al die slachtoffers, waar je gewoon niet aan voorbij mag kijken, vermoord door Saddam het zwijn.... Aan de andere kant een oorlog die in mijn ogen onterrecht is...... Tis een groot dillema... Het is helemaal geen dillema! Saddam wordt nu afgezet om te voorkomen dat er nog meer onschuldige slachtoffers vallen onder zijn regime! Helaas is er een oorlog voor nodig om het Irakeze volk te bevrijden. Vergelijk het met een grote vieze splinter in je voet. Het doet pijn om deze snel met een pincet te verwijderen en met jodium te behandelen. Maar als je de splinter laat zitten, gaat ie zweren en is de pijn helemaal niet te overzien...

Zelfkritiek
26-03-2003, 10:43
Origineel gepost door Corrie Ik ben blij dat Saddam word afgezet, ik ben niet blij met de oorlog... Als deze oorlog echt alleen voor de irakezen was geweest dan had ik er misschien anders over gedacht, maar dat is niet zo en dat weet jij net zo goed als ik......... Deze oorlog heeft een vieze dubbele moraal, het is niet zuiver, er is niet genoeg geprobeert om het op een redelijk vreedzame manier op te lossen.... Wij als westerse wereld zijn in schande, wij die vrede "promoten", respect, mededogen, we hebben jammerlijk gefaald... Als wij als "machtige", rijke westerse wereld niet eens in vrede kunnen handelen, hoe kunnen wij dat dan verwachten van andere minder bedeelde landen? Geweld roept alleen maar meer geweld op............ Dat is de les van de geschiedenis, die wij helaas nogsteeds niet geleerd hebben........ We hadden mogen willen dat er in 1939 besloten werd om Nazi Duitsland aan te vallen en Adolf H1tler af te zetten, zoals ook nu gebeurt met Saddam. Dat had vele, vele, vele miljoenen mensenlevens gespaard!! Soms is het nodig om destructieve krachten met geweld uit te schakelen, helaas. Adolf werd door de wereld 'gedoogd', de geschiedenis heeft geleerd dat dat een enorme fout is geweest... Het is goed dat men hiervan heeft geleerd en Saddam niet langer 'gedoogd' wordt!

Zelfkritiek
26-03-2003, 10:49

Origineel gepost door Corrie Ik ben tegen geweld, ik ben tegen oorlog.......... Dan ben je dus tegen Saddam, zijn we het in ieder geval ergens over eens! ;)

Zelfkritiek
26-03-2003, 10:56
Origineel gepost door najiimm Joden zijn het ergst volk terwereld en ieder mens die van menselijkheid houd moet de ratten bestrijden. Hoop dat men in ons land niet dezelfde dingen gaan zeggen aan het adres van Marokkanen! En maar zeuren dat je wordt achtergesteld en gediscrimineerd....

MueZli
26-03-2003, 11:04
T gaat Amerika niet om het arme iraakse volk. Irak was infrastructureel, wetenschappelijk, economisch een land dat ver de andere landen in het MO voorstond. De sancties hebben het iraakse volk verzwakt, waardoor ze noch hun eigen leider omver konden gooien, noch hun land na de verwoestende 1ste golfoorlog weer konden opbouwen. Amerika, is alleen ( helaas) uit op haar eigen belangen. Pleesse, kom niet aan met Bush als moeder theresa. Als t ging regime change, dan hadden ze in 1991, de opstanden niet de kop in moeten drukken! T gaat om olie en exploitatie.

abdoel6666
26-03-2003, 12:24
Origineel gepost door Zelfkritiek Het is helemaal geen dillema! Saddam wordt nu afgezet om te voorkomen dat er nog meer onschuldige slachtoffers vallen onder zijn regime! Helaas is er een oorlog voor nodig om het Irakeze volk te bevrijden. Vergelijk het met een grote vieze splinter in je voet. Het doet pijn om deze snel met een pincet te verwijderen en met jodium te behandelen. Maar als je de splinter laat zitten, gaat ie zweren en is de pijn helemaal niet te overzien... Dit is niet de reden van de zionisten om Irak aan te vallen. De reden is veel complexer en schofteriger.... Na nu blijkt zijn de grootste voorstanders van deze oorlog rondom bush de israeliers. Een hiervan is eigenaar van een israelische (zionistise) krant, en adviseur van de kinder moordenaar bush...

assalmi
26-03-2003, 16:43
Ik ben echet ziek geworden door wat in Irak gebeurt. Ik slaap heel weinig ik denk 5 /24 en ik moet werken ik wil alles weten ik leef met de irakees mee echt. is dat goed of slecht?

Zelfkritiek
26-03-2003, 17:47
Origineel gepost door assalmi Ik ben echet ziek geworden door wat in Irak gebeurt. Ik slaap heel weinig ik denk 5 /24 en ik moet werken ik wil alles weten ik leef met de irakees mee echt. is dat goed of slecht? Het is heel goed dat je meeleeft met de onschuldige Irakeze burgers! Het is heel slecht dat je nu pas meeleeft, terwijl deze mensen al 25 jaar lijden!!

NewMessage
26-03-2003, 23:02
Origineel gepost door Zelfkritiek Het condoleance register is een goed initiatief! Burgerslachtoffers onder de onschuldige moslims in Irak zijn helaas al gevallen en ik vrees dat er nog meer zullen volgen... :( Maar wat ik niet begrijp, is dat er nu pas betrokkenheid bestaat onder moslims met de slachtoffers in Irak. In Irak zijn de afgelopen 25 jaar naar schatting enige honderdduizenden onschuldige moslims slachtoffer geworden van de vreselijke dictatuur. Martelingen, verkrachtingen, executies, aanvallen met gifgassen, enzovoort, enzovoort. Het volk van Irak heeft het allemaal moeten meemaken, al 25 jaar lang! :( Waarom besteedt het condoleance register geen aandacht aan al die slachtoffers? Waarom wordt er op dit forum geen aandacht besteed door moslims voor al dat leed? Hoe kun je alle onschuldige moslim slachtoffers en hun families zomaar vergeten? Is het leed van moslims soms alleen interessant indien de veroorzaker van het leed joden / zionisten / amerikanen zijn? Zodra een andere moslim (Saddam noemt zichzelf moslim, ik hoop dat jullie beter weten!) de veroorzaker is van het leed, dan kijken we liever eventjes heel comfortabel de andere kant op.... Ik geef je vrijwel geheel gelijk, maar ik moet toch een kleine kanttekening plaatsen voordat mensen zich misschien te schuldig gaan voelen. De daden van George "De Grote Satan" Bush zijn nu dagelijks 24 uur per dag op televisie te zien. Dus zijn ook dagelijks de burgerslachtoffers op televisie te zien. De daden van Saddam "As van het Kwaad" Hoessein zijn de laatste jaren niet op televisie geweest (in elk geval niet vaak). De honderduizenden burgerslachtoffers daarvan zijn dus ook vrijwel niet op televisie geweest. Op zich logisch dat datgene waar op tv/krant/radio aandacht aan wordt besteed ook hier eerder besproken wordt (en meegeleefd wordt). Voor de rest ben ik het met je kritiek volledig eens, zelfkritiek.

Pagina's : [1] 2