Bekijk originele versie : ff serieus: RECHTEN
ATLANTICA
25-03-2003, 22:47
Is dat ok, die studie?
Ik ben echt ff serieus aan het overwegen om het te gaan studeren, alleen twijfel ik onwijs. Ik studeer nu een economische opleiding en hoor rechten is saai, moeilijk, lang enzo, maar toch dat sociale aspect, mensen helpen lijkt me wel leuk. Hebben jullie ervaring met deze studie? Wat vind je ervan? En als je zelf bezig bent met een boeiende studie of van plan bent te doen, wil je deze aub ff vermelden dan?
Thnx
chicamaroquia
25-03-2003, 22:49
Ik hoor van veel mensen dat het zwaar is. Mijn vriendin haalt haar 21 studiepunten niet eens meer. Een andere vriendin moet alles herkansen! Een vriendin doet het wel heel goed, die heeft nu al 15 van de 17 studiepunten.
Is zeker zwaar, maar vraag roosje22, die doet die studie.
ATLANTICA
25-03-2003, 22:51
Sooooo damnnnnnnn, dat is wel PARA zeg. Maar is dat luiheid, of vinden ze het echt allemaal te moeilijk en waar studeren ze, ik bedoel welke stad?
Maar thnx hoor :zwaai:
chicamaroquia
25-03-2003, 22:54
Origineel gepost door ATLANTICA
Sooooo damnnnnnnn, dat is wel PARA zeg. Maar is dat luiheid, of vinden ze het echt allemaal te moeilijk en waar studeren ze, ik bedoel welke stad?
Maar thnx hoor :zwaai:
2 in Den Bosch (die hele slechte en die goeie)
En de ander in Utrecht.
Ik had die studie als tweede keus opgegeven, maar gelukkig ging mijn eerste keus door.
Het is inderdaad voor een deel te wijten aan luiheid, maar er wordt zoveel van je verwacht, dat als je niet naar elke les gaat en iedere keer huiswerk maakt je al snel een achterstand oploopt. en die is niet meer in te halen...
ATLANTICA
25-03-2003, 22:57
Origineel gepost door chica*******a
2 in Den Bosch (die hele slechte en die goeie)
En de ander in Utrecht.
Ik had die studie als tweede keus opgegeven, maar gelukkig ging mijn eerste keus door.
Het is inderdaad voor een deel te wijten aan luiheid, maar er wordt zoveel van je verwacht, dat als je niet naar elke les gaat en iedere keer huiswerk maakt je al snel een achterstand oploopt. en die is niet meer in te halen...
Joh ik zit te twijfelen tussen R´dam en Utrecht, ik studeer nu nog in R´dam, maar school valt zwaar tegen dus ik wil gelijk heel R ´dam boycotten. Maar dat boeit nie hoor!!
Maar wat doe jij nu als ik vragen mag, ik ben me namelijk aan het oriënteren ze3ma!
ClaudioLopez
JE mido plaatje is weg!
chicamaroquia
Joh ik zit te twijfelen tussen R´dam en Utrecht, ik studeer nu nog in R´dam, maar school valt zwaar tegen dus ik wil gelijk heel R ´dam boycotten. Maar dat boeit nie hoor!!
Maar wat doe jij nu als ik vragen mag, ik ben me namelijk aan het oriënteren ze3ma!
Ik studeer Journalistiek, ook in Utrecht.
ATLANTICA
25-03-2003, 22:59
Origineel gepost door ClaudioLopez
JE mido plaatje is weg!
Ja, maar in mn hart is hij er altijd en dat weet hij :D
Ik ben nu ze3ma serieus met die *********** oorlog, begrijp je? En raad maar, ik wilde toch naar REAL gaan. Ik ga nu naar AC Milan: DE WEDSTIJD INSHALLAH. En ga ik mn andere maatjes: NESTA en MALDINI zien! :hoera:
Hey maar wat doe jij voor studie?
mimi3000
25-03-2003, 23:01
een goede vriend van me doet die studie aan de uva....en tjaa het is best een zware studie maar niet supermoeilijk....Het is alleen veel
salaam,
het is een leuke studie, en het is erg interessant en actueel. je moet er natuurlijk wel wat voor doen, je moet veel kennis tot je nemen, vooral in het begin maar dat heb je bij elke studie, omdat alles nog onbekend is.
je krijgt eerst grondslagen vakken, daar zit veel rechtsgeschiedenis in, en daarna kernvakken, maar je kunt er alle kanten mee op, en juristen zijn vanwege de vaardigheden die ze beheersen erg gewild op allerlei gebieden op de arbeidsmarkt.
heel veel van wat in de media speelt komt terug, tijdens de lessen en je moet vaak nagaan op iets wat gebeurt wel mag, dus of het een grondwettelijke grondslag heeft.
het is absoluut niet saai, en je kunt allerlei kanten op, na de bachelor kun je zelf je vrije ruimte invullen je kunt zelfs islamitisch recht volgen.
er is wel verplichte aanwezigheid, en er gelden allerlei voorwaarden om door te kunnen, maar als je de lessen volgt en de stof bijhoudt is het in feite te doen.
als je nog iets wilt weten moet je het maar zeggen.
ClaudioLopez
25-03-2003, 23:08
Ja, maar in mn hart is hij er altijd en dat weet hij :D
Ik ben nu ze3ma serieus met die *********** oorlog, begrijp je? En raad maar, ik wilde toch naar REAL gaan. Ik ga nu naar AC Milan: DE WEDSTIJD INSHALLAH. En ga ik mn andere maatjes: NESTA en MALDINI zien! :hoera:
Hey maar wat doe jij voor studie?
ik doe bouwkunde
ATLANTICA
25-03-2003, 23:13
Origineel gepost door Hanan_A
salaam,
het is een leuke studie, en het is erg interessant en actueel. je moet er natuurlijk wel wat voor doen, je moet veel kennis tot je nemen, vooral in het begin maar dat heb je bij elke studie, omdat alles nog onbekend is.
je krijgt eerst grondslagen vakken, daar zit veel rechtsgeschiedenis in, en daarna kernvakken, maar je kunt er alle kanten mee op, en juristen zijn vanwege de vaardigheden die ze beheersen erg gewild op allerlei gebieden op de arbeidsmarkt.
heel veel van wat in de media speelt komt terug, tijdens de lessen en je moet vaak nagaan op iets wat gebeurt wel mag, dus of het een grondwettelijke grondslag heeft.
het is absoluut niet saai, en je kunt allerlei kanten op, na de bachelor kun je zelf je vrije ruimte invullen je kunt zelfs islamitisch recht volgen.
er is wel verplichte aanwezigheid, en er gelden allerlei voorwaarden om door te kunnen, maar als je de lessen volgt en de stof bijhoudt is het in feite te doen.
als je nog iets wilt weten moet je het maar zeggen.
Hey meid, shoekran
Ik neem aan dat jij rechten studeert, kan je me misschien vertellen welke richting jij hebt gekozen als je al zover bent en waar jij het eventueel studeert en wat je van plan bent er mee te worden.
Ik hoor dat het veel theorie / lees werk is, ik bedoel hoe zit het met de tentamens: veel casus, leerwerk etc.
O ja, studeren veel Marokkanen deze studie bij jouw in de omgeving, ben namelijk heel benieuwd?
En wat dat aanwezigheid betreft: ik ben daar heel heilig in, ik ben nie zo´n spijbelaar of zo, dus dat moet wel lukken.
Hey meid, shoekran
Ik neem aan dat jij rechten studeert, kan je me misschien vertellen welke richting jij hebt gekozen als je al zover bent en waar jij het eventueel studeert en wat je van plan bent er mee te worden.
Ik hoor dat het veel theorie / lees werk is, ik bedoel hoe zit het met de tentamens: veel casus, leerwerk etc.
O ja, studeren veel Marokkanen deze studie bij jouw in de omgeving, ben namelijk heel benieuwd?
En wat dat aanwezigheid betreft: ik ben daar heel heilig in, ik ben nie zo´n spijbelaar of zo, dus dat moet wel lukken.
la soukran 3ala wajib,
ik studeer het inderdaad, maar ik zit pas in het eerste jaar, ik denk dat ik het togatraject ga doen maar Allah oe a3lem, daarmee kun je de traditionele beroepen doen, advocaat, rechter, officier van justitie en griffier. ik wil insha allah ook zeker iets met islamitisch recht gaan doen. ik studeer het in Utrecht, en ik heb gehoord dat er wel een flink aantal marokkanen rechten studeren, maar als ik kijk naar de eerstejaars, valt dat sterk mee, wellicht niet eens een kwart van het totaal.
wat de tentames betreft, voor grondslagen publiekrecht, moest je opstellen schrijven, en je kreeg mc toetsen, verder moet je ook verslagen schrijven, en opdrachten maken. voor privaatrecht kregen we open vragen tentames, en ook mc, en ik heb vandaag een tentamen gehad van het kernvak staats en bestuursrecht, en dat was ook open vragen, overmorgen heb ik een tentamen privaatrecht, dat is mc, het is allemaal erg interresant, en vaak kun je dingen in de wettenbundels opzoeken, en/ of in de jurisprudentie,
je moet wel veel stof tot je nemen, en moet veel boeken lezen maar ja dat hoort erbij. we hadden ook een congres, als eindproject, en je moet dingen presenteren.
we zijn ook in de rechtbank geweest, en hebben ook zelf iets dergelijks nagespeelt,
als je nog iets wilt weten hoor ik het wel
oh ja wat ook erg leuk is, is dat veel docenten uit het bedrijfsleven komen, zo is er een docent die tevens rechter is, een die als advocaat werkzaam is etc, dat is ook erg leuk omdat ze vaak met voorbeelden van de praktijk komen en dan krijgt wat in de boeken staat betre gestalte, en kun je je er iets bij voorstellen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.