Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moeders op welke leeftijd

Guess
04-08-2005, 11:52

Aan alle moeders, op welke leeftijd zijn jullie gestopt met t geven van ( nutrilon 3) opvolg melk????

petunia
04-08-2005, 12:15
Ik heb twee kinderen en beiden zijn gestopt op eenjarige leeftijd en heb dan halfvolle melk gegeven en natuurlijk vitamine a/d moet je erbij geven

Guess
04-08-2005, 12:37
hoe veel x per dag gaf je ze nog een flesje melk ( half vol)

Leila1982
04-08-2005, 15:08
Nutrilon 3 moet je tot 1.5 jaar geven, dat in ieder geval, maar het beste is daarmee door te gaan tot 4 jaar. Nutrilon 3 is beter dan gewone melk voor kinderen vanaf 1 jaar. Het bevat meer ijzer, minder eiwitten en je hoeft er ook geen vitaminen bij te geven. Bovendien is het handig als je zelf geen melk drinkt. Vanaf 1 jaar geef je 300 ml per dag, inclusief de melk waarmee je de pap maakt. Je kunt ze vanaf 1 jaar ook peutermelk geven. Vooral in deze tijd, waarbij kinderen grotendeels leven op snoep en allerlei andere troep, is het handig om ze iets te geven waar ze wat aan hebben.

petunia
04-08-2005, 15:18

hoe veel x per dag gaf je ze nog een flesje melk ( half vol) Het colsultatieburo zal je vertellen hoeveel je kind per dag moet drinken mijn kind is nu anderhalf en zij drinkt 3 bekertjes melk en ze drinkt nog daarnaast andere vocht (water, sap enz) ik weet niet meer precies ml ze moeten binnenkrijgen op 1 jarige leeftijd maar je mag het zelf weten of je verder wilt doorgaan met nutrilon of met de "gewone melk"

houda99
04-08-2005, 17:20
Mijn zoontje is twee en sinds pas geef ik gewone melk. Daarvoor gaf ik opvolgmelk van Friso. Eerst heb ik hem 8 maanden borstvoeding gegeven. Nog steeds heb ik af en toe de neiging om het te kopen want zo weet ik dat hij alles binnen krijg als hij een dag niet goed eet. Er zit ook extra ijzer en vitamine D. Vitamines die nu heel erg belangrijk zijn omdat ze snel groeien en heel erg actief zijn.

ceuta
04-08-2005, 18:39
IK gaf mijn zoontje tot 8 maanden borstvoeding ben gestopt en gaf hem meteen halvollmelk en wat brinta er in en dat ging perfekt hamdoelillah...Die opvolgmelk is puur welvaart en commercieel verders niks :ego:

Manhattan girl
04-08-2005, 20:00
Nutrilon 3 is pure geldklopperij en commercie. Je kind heeft het na 1 jaar niet nodig. Halfvolle melk volstaat en is voldoende. Volle melk wordt afgeraden. Ik heb mijn zoontje tot 1 jaar Nutrilon gegeven en ben daarna overgestapt op gewone melk. Deze verhalen hoor ik van meerdere moeders en zelfs van een paar medewerkster van mijn consultatiebureau.

houda99
04-08-2005, 20:20
Na een jaar mogen ze met de pot meeeten. Dat deed mijn zoontje al veel eerder maar ja. En dan is gewone melk goed omdat ze de andere voedingsstoffen al door het eten naar binnen krijgen. Maar mijn zoontje was een hele goede eter tot hij een jaar werd. En toen ik voor 4 weken in marokko was, heeft mijn zoontje echt helemaal niets van vast voedsel binnen gekregen. Melk met bambix was het enige wat hij wel wou. En doordat daar alles in zit maakte ik me geen zorgen dat hij tekort aan vitamines en mineralen zou krijgen. In gewone melk zitten al die voedingsstoffen er niet in.

Manhattan girl
04-08-2005, 20:35
Ja in dat geval is het natuurlijk een overweging om je kind kunstmelk te geven. Maar als je kind goed eet, dan is Nutrillon 3 overbodig.