Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bagdad wordt een stadsguerilla

Asdaq
25-03-2003, 16:45

De troepen van Saddam zijn nu al bezig met wat de VS 'deadly deception' noemt. Waaronder vermoedelijk soldaten in burgerkleding mee vechten. Ik denk dat de strijd om Bagdad een stadsguerilla wordt, zoals nooit eerder vertoont onder leiding van een regering die niets meer te verliezen heeft. :auw:

Kingofmaroc
25-03-2003, 21:25
denk ik ook ;)

MasterX
25-03-2003, 21:57
Origineel gepost door Asdaq De troepen van Saddam zijn nu al bezig met wat de VS 'deadly deception' noemt. Waaronder vermoedelijk soldaten in burgerkleding mee vechten. Ik denk dat de strijd om Bagdad een stadsguerilla wordt, zoals nooit eerder vertoont onder leiding van een regering die niets meer te verliezen heeft. :auw: Die elite troepen van Saddam, de Feddajin schijnen allemaal rasatleten te zijn. Die elite troepen werden gerecruteerd op sportscholen in geheel Irak. Ze worden overladen met privileges. Deze elite troepen hebben twee militaire opleidingen gehad: - Binnenlandse onlusten neerslaan - Guerilla opleiding Dus wat jij zegt zal hoogst waarschijnlijk gebeuren...

HalfBlood
26-03-2003, 00:24
subhanAllah.... ;).

Asdaq
26-03-2003, 10:06

Sraat tot straat en huis tot huis gevechten. In opstand komen van de burgerbevolking kan als landverraad worden gezien en zal de kop worden ingedrukt. De coalitietroepen gaan enorme verliezen lijden en gaan daarom de hulp van de VN vragen.

Asdaq
29-03-2003, 15:31
De Amerikanen lijken op het punt te staan de grootste vergissing allertijde te maken. Namelijk ze gaan echt in Baghdad vechten. Een stad met 5.000.000 mensen. Wie zullen ze tegen komen? 1. De Republikeinse Garde (veel moeilijker en loyaler dan de gewone troepen) 2. De Speciale Republikeinse Garde (nog een trapje hoger) 3. De Fedeyien strijders (para-militairen erger dan comando's) Het plan van de VS (of eerder de fout) is stuur nog eens 120.000 militairen, want het verzet blijkt harder dan verwacht. Deze militairen moeten de regime om ver werpen, maar de X-factor hier is de bevolking. Hoe heeft het tot nu toe gereageerd? Niet erg 'gastvrij' tegen de coalitietroepen. Bijvoorbeeld een zelfmoordaanslag in Najaf. Dit is het begin van de stadsguerilla, waarin het legertop heeft beloofd: 'Maximale (menselijke)schade te richten aan de coalitietroepen'

M_ROCPOWER
29-03-2003, 15:35
en wie zijn de dupe, de burgers natuurlijk

PABLO_ESCOBAR
29-03-2003, 15:40
Ik hoop vurig dat de amerikanen en britten een lesje krijgen zoals ze nog nooit eerder gekregen hebben. Moge de straten van Bagdad rood kleuren met hun bloed.

loekie
29-03-2003, 15:41
een stadsguerrilla wordt het denk ik ook... en aangezien de irakezen in burgerkleding vechten, gaat het heel moeilijk worden voor de amerikanen die bijna geen ervaring hebben kwa stadsgevechten.. zie je het al voor je...een oude 7adja op het balkon met een granaat in haar hand...