Bekijk originele versie : Hoe ziet een Islamitische huwelijk eruit?
Classy.Lady
25-03-2003, 16:04
As salaam aleykum wr wb ,
Ik vraag me al een tijdje af hoe een pure Islamitische bruiloft eruit moet zien of eruit ziet gewoon?
Iemand ervaringen,tips etc?
alhoceima
26-03-2003, 15:56
Salaam alaikoem,
Check deze site is, vind je echt hele interessant info, en misschien het antwoord op je vragen
http://www.al-islaam.com/al-islaam/moslimvrouw/huwelijkindeislaam/voorpagina.htm
Salaam alaikoem
Classy.Lady
26-03-2003, 16:06
wa aleykum salaam wr wb,
Bedankt meissie..
K bedoelde eigenlijk meer,de ervaringen van mensen...;)
Wa aleykum salaam
Tariffesht
27-03-2003, 14:11
Origineel gepost door SadGirl2003
wa aleykum salaam wr wb,
Bedankt meissie..
K bedoelde eigenlijk meer,de ervaringen van mensen...;)
Wa aleykum salaam
Assalam Alaikoum wr wb,
Ik ben hier ook heel benieuwd naar, wil isha'allah ook een islamitische bruiloft geven, maar hoe pak je dat aan, wat heb je wel gedaan en wat niet, wat waren de reacties in je omgeving, hoop insa'allah dat er vrouwen/mannen zijn die hun ervaringen met ons willen delen.
Wa Salaam Alaikoum wr wb.
Sannae90
03-04-2003, 19:42
Dat wil ik ook weten. ik wil het heel graag op die manier doen maar helaas is nergens informatie te vinden.
Salaamoalaikoem,
Geen muziek (maar anasheed en/of koran)
Geen mannen en vrouwen in 1 ruimte (dus ook niet de bruidegom bij de vrouwen binnenlaten komen, er kunnen ongesluierde vrouwen erbij zitten)
Geen verspilling (in ieder opzicht)
En voor de rest kun je je fantasie op hol laten gaan :D
Wa alaikoemo salaam,
L.
Vinden jullie van niet?? :O
Classy.Lady
04-04-2003, 22:55
Klopt wel..Maarre k denk dat de meeste een hele omschrijving willen horen :D
Ik wil het ook weten :(
Zijn er hier geen mensen met ervaringen? of hebben jullie allemaal een tak ztak bruiloft gegeven?
bah bah dat is saaaaaaaaaie bruiloft
tante_Es
15-10-2005, 23:37
salaam aleikoem,
ik heb pas geleden voor het eerst een Islamitische bruiloft meegemaakt en het was egt masha Allah! Er was geen muziek, wel anasheed en een paar meiden die hebben getrommeld en gezongen. Het was heel erg gezellig!! Gewoon tijd om te kletsen en het was heel warm. Omdat ze het gewoon thuis deed konden we ook gewoon met ons bruidje kletsen en lachen. Het was egt super! Iedereen was er alhamdoellilah ook tevreden over omdat het gewoon egt gezellig was. Verder zag ze er prachtig uit....
In sha Allah ga ik in december het ook op deze manier doen, dus wie weet kan ik er dan meer over vertellen. Uit eigen ervaring dan...
Liefs,
Tante Es
hayet_hamas
15-10-2005, 23:40
Het is gewoon een gezellige meiden avond, je weet tog lekkere hapjes en zelf muziek maken! zoals er altijd tijdens bruiloften word gedaan...
salaam aleikoem,
ik heb pas geleden voor het eerst een Islamitische bruiloft meegemaakt en het was egt masha Allah! Er was geen muziek, wel anasheed en een paar meiden die hebben getrommeld en gezongen. Het was heel erg gezellig!! Gewoon tijd om te kletsen en het was heel warm. Omdat ze het gewoon thuis deed konden we ook gewoon met ons bruidje kletsen en lachen. Het was egt super! Iedereen was er alhamdoellilah ook tevreden over omdat het gewoon egt gezellig was. Verder zag ze er prachtig uit....
In sha Allah ga ik in december het ook op deze manier doen, dus wie weet kan ik er dan meer over vertellen. Uit eigen ervaring dan...
Liefs,
Tante Es
Kan je misschien wat meer details vertellen? :p
Hoelang duurde het? Wat hebben ze voor de mannen gedaan? Wanneer kwam hij zijn bruid ophalen? had ze ook een bruidsjurk aan of had ze wat anders aan? :o
tante_Es
15-10-2005, 23:52
ik was ongeveer om half 8 naar de hennaavond gegaan, maar t was al eerder begonnen. Rond twaalven ongeveer afgelopen. ze had gewoon hennajurk aan.
de volgende dag begon t in de middag en rond 10 uur kwam hij haar ophalen. ten minste zijn familie, hij kwam zelf niet naar binnen. Ze had een mooie simpele witte jurk aan met een witte selhem. Echt prachtig en gewoon helemaal bedekt.
haha nog meer details??? vraag maar....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.