Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meiden Uit A'dam

Pagina's : [1] 2 3

leyla15
27-04-2002, 11:34

EY Ik hoor altijd van vrienden van mijn broer dat sommige meisjes uit a'dam (mocro) ****jes zijn. Niet allemaal maar hun zegge (die vrienden) dat het zo is? Nou wil ik van jongens en meisjes weten waarom ze zo denken of waarom dat zo is? alvast bedankt!!! thallou :zwaai: ciao

soussiasaida
27-04-2002, 11:38
Voel jij je beter dan een meid van Amsterdam??

leyla15
27-04-2002, 11:40
Origineel gepost door soussiasaida Voel jij je beter dan een meid van Amsterdam?? Of ik me beter voel? nee want meisjes die zich slecht gedragen heb je overal! Maar als ik die domme verhalen hoor over meisjes uit adam wil ik weten waarom ze zo denken! Want niet iedereen is het zelfde.

soussiasaida
27-04-2002, 11:45
Nou ik vind het vooroordelen!!

leyla15
27-04-2002, 11:47

Origineel gepost door soussiasaida Nou ik vind het vooroordelen!! \ daar ben ik het met je eens!!!

soussiasaida
27-04-2002, 11:50
Ja maar denk je niet dat je met het posten van deze topic alleen maar ruzie gaat veroorzaken?

leyla15
27-04-2002, 11:54
Origineel gepost door soussiasaida Ja maar denk je niet dat je met het posten van deze topic alleen maar ruzie gaat veroorzaken? nee ik wil alleen weten hoe ze er over denken ik zeg niet dat ik het eens ben met deze stelling want dat ben ik het zeker niet!!! DUS MENSEN IK VRAAG OM JULLIE MENING!!!

John
27-04-2002, 12:07
Salaam Ik heb het idee dat het allemaal wel meevalt. Als een Marokkaans meisje alleen al met een jongen praat is ze er gelijk 1. Loop ze over straat zonder hoofddoek is ze een potentiele. Doen jongens stoer onder elkaar, ohhhhh die heb ik gehad, die heb ik gehad, dat is een ....... , heeft zo'n meisje direct al een stempel. Wijst een meisje een jongen af om ????? wat voor reden, schijnt het stoer te zijn om dan tegen iedereen te zeggen dat ze een oertje is. Ik heb diverse Marokkaanse vriendinnetjes gehad, hebben we vaak alleen maar zitten kletsen, muziek draaien, misschien uit spanning of ????? waren ze vaak en graag hier. Behandelde we elkander met liefde en respect, werd er door Marokkaanse vrienden al direct gezegd dat ze een oertje is, dat ik op moest passen. Vrouwen zijn soms rare wezens, begrijpen wij mannen jullie vaak niet, maar zijn wij net zulke rare wezens, begrijpen jullie ons vaak niet. Luister niet naar lasterpraat, oordeel voor jezelf, laat Allah (swt) oordelen Hij weet het het beste. Beslama

leyla15
27-04-2002, 12:13
Origineel gepost door John Salaam Ik heb het idee dat het allemaal wel meevalt. Als een Marokkaans meisje alleen al met een jongen praat is ze er gelijk 1. Loop ze over straat zonder hoofddoek is ze een potentiele. Doen jongens stoer onder elkaar, ohhhhh die heb ik gehad, die heb ik gehad, dat is een ....... , heeft zo'n meisje direct al een stempel. Wijst een meisje een jongen af om ????? wat voor reden, schijnt het stoer te zijn om dan tegen iedereen te zeggen dat ze een oertje is. Ik heb diverse Marokkaanse vriendinnetjes gehad, hebben we vaak alleen maar zitten kletsen, muziek draaien, misschien uit spanning of ????? waren ze vaak en graag hier. Behandelde we elkander met liefde en respect, werd er door Marokkaanse vrienden al direct gezegd dat ze een oertje is, dat ik op moest passen. Vrouwen zijn soms rare wezens, begrijpen wij mannen jullie vaak niet, maar zijn wij net zulke rare wezens, begrijpen jullie ons vaak niet. Luister niet naar lasterpraat, oordeel voor jezelf, laat Allah (swt) oordelen Hij weet het het beste. THANKS VOOR EINDELIJK EEN NORMALE MENING Beslama

Tifah
27-04-2002, 14:03
BERICHT HIERBOVEN IS VAN MIJ... TIFAH!!

John
27-04-2002, 15:03
Origineel gepost door Gast John zegt: 'Als een Marokkaans meisje alleen al met een jongen praat is ze er gelijk 1. Loop ze over straat zonder hoofddoek is ze een potentiele.' Heb je helemaal gelijk in John. Ik sta er niet van te kijken dat je dat allemaal begrijpt, het is namelijk overduidelijk hoe (bepaalde) Marokkaanse jongens zijn en hoe onrespectvol ze zich gedragen tegenover een "modern" Marokkaans meisje. De meeste Nederlanders zijn nogal "naief" (als ik het zo mag stellen) wat Marokkaanse jongens betreft. Ze noemen ze jongens met "problemen"... Als je het mij vraagt ZOEKEN ze problemen en die krijgen ze zeer zeker. Niet alleen met het Nederlandse maatschappij, maar met iedereen in het algemeen. Als wij nu kijken naar de achtergrond van de jongens (zoals bijna iedereen weet, achtergrond speelt een grote rol), zul je denk ik tot de conclusie komen dat ze dat van huis uit mee krijgen. De ouders doen het vaak onbewust, maar de meiden worden minderwaardig behandeld en dit krijgen de jongens mee. En daarmee bedoel ik dat de jongens het meestal van huis uit krijgen dus en gedeeltelijk ook op straat. Nu kunnen deze jongens natuurlijk zich aanpassen aan het maatschappij, maar dat doen ze liever niet, want het "macht" hebben is fijner dan zich aanpassen aan iemand die "minderwaardig" is. Gelukkig zijn er natuurlijk jongens die dit wel doen en zich aanpassen aan het maatschappij en een doel voor ogen hebben en die ook proberen te bereiken. Het is een kwestie van hoe je dingen opvat. Een Marokkaans meisje die er bijv. heel modern bijloopt en het geen probleem vindt om met een jongen (van een ander ras) op straat mee te lopen (vriend/collega/buurjongen/medestudent...maakt niets uit)... wordt gelijk gezien als een h o e r die haar afkomst verloochent. Dit slaat natuurlijk nergens op en je zal ook bij jezelf gaan nadenken hierover en een antwoord proberen te vinden... maar dit kan niet omdat de jongens zich niet openstellen. Ze staan niet open voor nieuwe dingen, het lijkt alsof ze heel erg onzeker zijn. En ik vraag me weer af of dat onzeker gevoel ook van huis uit komt. Ik als Marokkaanse weet namelijk dat ouders geen blad voor de mond nemen en hun kinderen gewoon uitschelden. Dit wordt door de 1e generatie (vaak) als normaal beschouwt, maar de 2e generatie lijdt hieronder en WEET dat dit niet normaal is en niet hoort... maar sommige nemen deze gedragspatronen over. Alsof het ze een zeker gevoel geeft. Een ouder die zijn kind uitscheldt voor nietsnut en dingen uitschreeuwt als:'je zal nooit wat in je leven bereiken omdat je dom bent', geeft haar of zijn kind een onzeker gevoel. Je kunt natuurlijk positief met dit negativiteit omgaan, en jezelf juist proberen te bewijzen dat je wel degelijk in staat bent om iets te bereiken in je leven... maar als je "zwak" bent en dit constant te horen krijgt dan verzet je jezelf er niet meer tegen. Wat deze jongens dus nodig hebben is gewoon een portie zelfvertrouwen in zichzelf en in het leven. Da's mijn conclusie, ik zou graag ook andere visies van mensen willen lezen over dit onderwerp. Wat denk jij dat er mis is met de (meeste?) Marokkaanse jongens? Salaam Tifah Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat. Verbaast het mij niets dat zo'n uitspraak van een meisje komt. "Een ouder die zijn kind uitscheldt voor nietsnut en dingen uitschreeuwt als:'je zal nooit wat in je leven bereiken omdat je dom bent', geeft haar of zijn kind een onzeker gevoel." "Geef maar een grote bek " Sla er maar op los" "Steel maar, dat hebben de Nederlanders vroeger ook gedaan" Zijn ook veel uitspraken die ik gehoord heb. Respect sla je er in met harde hand, hebben ze nooit gehoord dat je respect moet verdienen, ook als ouder zijnde. Heb ik veel respect voor mijn ouders, maar zie ik dat ze dingen verkeerd doen, spreek ik ze daar ook op aan. Zijn mijn vader en moeder daarom ook trots op me omdat ik ze behoed voor verkeerde dingen. Heeft mijn vader mij vroeger dingen geleerd en nu hij dan ouder is, vergeet hij dingen, weet hij niet hoe hij bepaalde dingen moet aanpakken. Is het een tijdje geleden ook behoorlijk mis gegaan. Hamdoeleillah heeft hij het me zo goed geleerd,kon ik zijn wijze lessen in praktijk brengen, heb ik hem ook terecht gewezen, hem zijn fouten laten zien, stond hij als een kind te huilen. Vroeg hij waar ik dat geduld, die wijsheid vandaan haal, zei ik trots, "dat heb jij me geleerd, pappa". Ik weet dat mijn vader me niet meer kan slaan, is hij daar te zwak voor, ben ik nog steeds bang voor hem, toon ik mijn respect. Als ik met veel jongens praat zijn dat zaken die ze ook volgens hun niet mogen doen, slikken ze goed of fout en krijg je juist afstand ipv dat het twee mensen bij elkaar brengt, nu leven veel Marokkaanse jongens twee levens 1 op straat in deze maatschappij, thuis hebben ze alles maar te slikken, krijg je daardoor dat ze zich afzetten tegen alles en iedereen, de criminaliteit in belanden. Weet je wat ik nu zo raar vind, lees ik zo vele discussies hier, weet iedereen zo goed hoe het moet, waarom heeft niemand dan de "ballen" er iets aan te doen, zijn die "jongens" dan gewoon zo laf of gewoon te dom om er iets aan te doen? Is dat een vraag waar ik al heel lang mee zit. Praten meisjes altijd over serieuze zaken, kom ik jongens dan zelden tegen of krijg je van die domme opmerkingen te horen en voelen ze zich aangesproken of aangevallen. Beslama

BentDagilia
27-04-2002, 23:55
Iwa mensen...... Ik zelf kom uit AMsterdam ... Amsterdam west om precies te zijn. Ik vind het absoluut bull shit die vooroordelen omdat het harstikke goed gaat met de meiden daar.. hoewel je er wel een paar rotte appels tussen hebt. maar ja dat heb je in elke stad.. dorp ... land. maar ja ik verlaag me niet tot hun niveau. Maar ja geloof maar wat je wilt geloven.. ik zeg altijd geloof alleen iets dat berust is op EIGENwaarnemingen. Bent Dagilia :zwaai:

Amira010
28-04-2002, 00:29
De jongens buiten Amsterdam denken dat meisjes uit Amsterdam ho###* zijn. Zoals vandaag in de stad ik sta mijn VADER te bellen en ik word voor hoe r uitgemaakt terwijl ik nog wel uit respect voor die auto die langs mij reed de andere kant op keek. Vervolgens moeten andere jongens mocro het voor mij opnemen wat ik als vernedering ervaar.

Tifah
28-04-2002, 14:15
Origineel gepost door John Salaam Tifah Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat. Verbaast het mij niets dat zo'n uitspraak van een meisje komt. "Een ouder die zijn kind uitscheldt voor nietsnut en dingen uitschreeuwt als:'je zal nooit wat in je leven bereiken omdat je dom bent', geeft haar of zijn kind een onzeker gevoel." "Geef maar een grote bek " Sla er maar op los" "Steel maar, dat hebben de Nederlanders vroeger ook gedaan" Zijn ook veel uitspraken die ik gehoord heb. Respect sla je er in met harde hand, hebben ze nooit gehoord dat je respect moet verdienen, ook als ouder zijnde. Heb ik veel respect voor mijn ouders, maar zie ik dat ze dingen verkeerd doen, spreek ik ze daar ook op aan. Zijn mijn vader en moeder daarom ook trots op me omdat ik ze behoed voor verkeerde dingen. Heeft mijn vader mij vroeger dingen geleerd en nu hij dan ouder is, vergeet hij dingen, weet hij niet hoe hij bepaalde dingen moet aanpakken. Is het een tijdje geleden ook behoorlijk mis gegaan. Hamdoeleillah heeft hij het me zo goed geleerd,kon ik zijn wijze lessen in praktijk brengen, heb ik hem ook terecht gewezen, hem zijn fouten laten zien, stond hij als een kind te huilen. Vroeg hij waar ik dat geduld, die wijsheid vandaan haal, zei ik trots, "dat heb jij me geleerd, pappa". Ik weet dat mijn vader me niet meer kan slaan, is hij daar te zwak voor, ben ik nog steeds bang voor hem, toon ik mijn respect. Als ik met veel jongens praat zijn dat zaken die ze ook volgens hun niet mogen doen, slikken ze goed of fout en krijg je juist afstand ipv dat het twee mensen bij elkaar brengt, nu leven veel Marokkaanse jongens twee levens 1 op straat in deze maatschappij, thuis hebben ze alles maar te slikken, krijg je daardoor dat ze zich afzetten tegen alles en iedereen, de criminaliteit in belanden. Weet je wat ik nu zo raar vind, lees ik zo vele discussies hier, weet iedereen zo goed hoe het moet, waarom heeft niemand dan de "ballen" er iets aan te doen, zijn die "jongens" dan gewoon zo laf of gewoon te dom om er iets aan te doen? Is dat een vraag waar ik al heel lang mee zit. Praten meisjes altijd over serieuze zaken, kom ik jongens dan zelden tegen of krijg je van die domme opmerkingen te horen en voelen ze zich aangesproken of aangevallen. Beslama "Steel maar, dat hebben de Nederlanders vroeger ook gedaan" :giechel: Die is nieuw voor mij, maar zal best voorkomen. Opmerkingen zoals:'Sla er maar op los...' of 'Geef maar een grote bek...'. Heb je wel degelijk gelijk in. Als een jongen van een jonge leeftijd (11 a 12 jaar) buiten in elkaar geslagen wordt, hoor je altijd:'kon je niet voor jezelf opkomen mietje? Je hebt toch handen en voeten om er oplos te slaan? Jij kan niets, nietsnut.' De ouders (meestal de pa) zullen dan wel naar buiten gaan om een hartig woordje met de dader te hebben, maar ondertussen leer je je kind agressief gedrag aan. Het kind zal op een gegeven moment IEDEREEN een grote bek geven of een paar stoten uitdelen als diegene een paar felle woorden uitspuwt. Met iedereen bedoel ik; leraren, politie, winkelbediende, buschauffeur etc... Door al die woorden die ze moesten slikken thuis reageren ze dit opgekropte woede uit op alles en iedereen die maar wat van het "autoritair" gedrag vertoont. Of de jongens laf zijn? Dom? Nee, onzeker.

Tifah
28-04-2002, 14:20

Origineel gepost door Amira010 De jongens buiten Amsterdam denken dat meisjes uit Amsterdam ho###* zijn. Zoals vandaag in de stad ik sta mijn VADER te bellen en ik word voor hoe r uitgemaakt terwijl ik nog wel uit respect voor die auto die langs mij reed de andere kant op keek. Vervolgens moeten andere jongens mocro het voor mij opnemen wat ik als vernedering ervaar. Amira, ik begrijp je woede, gebeurt wel vaker... ook bij mij. Er is laatst een meisje (bekende van mij) in elkaar geslagen omdat ze daar een opmerking ophad. Dit waren geen jongens van een jaar of 17/18, maar jongens van een jaar of 25/26 (schatte zij ze). Dat maakte mij woedend, het zijn VOLWASSENE MANNEN, we hebben het hier niet over kleine onwetende straatjongens, maar mannen. Kotsmisselijk heeft het mij gemaakt en woedend. Weet je hoe dat meisje er nu bij loopt? Angstig met een pistool in haar jaszak. Haar woorden:'Ze moeten het lef hebben om het nog een keer te flikken.' Haat hebben ze opgewekt.

Pagina's : [1] 2 3