Bekijk originele versie : marketing en communicatie!
wie doet of heeft het gedaan? wie raad het me aan en wie raad het me af? helleau jij mag ook aanvullen ;)
hey ik ga er nu vandoor ik hoop straks reacties te kunnen teruglezen..ciao ciao :zwaai:
Hoi!
Je moet kijken wat jezelf leuker vindt. Ik heb gekozen voor marketing, omdat ik dat toch dynamischer vind. Daarna kun je ook hele leuke masterstudies volgen.
groetjes!
Commercieel Medewerker Marketing en Communicatie (4) - Code: 10036
Opleidingsduur: 4 jaar
Sector / Branche: ECABO Type: BOL/BBL
Wat doe je?
Bij sommige bedrijven is marketing gekoppeld aan de verkoopafdeling, bij andere horen marketing, communicatie en public relations (PR) bij elkaar. Kern van je werk is het contact met de klanten, klantenwerving, het opstellen van verkoopstrategieën, het bepalen van het 'gezicht naar buiten' van het bedrijf of de instelling. Daarbij horen ook zaken als huisstijl: het uiterlijk van gedrukte en geautomatiseerde zaken (logo's, briefpapier, brochures, website); en reclame-uitingen en contacten met de pers. Je kunt bezig zijn met het geven van presentaties of voorlichtingen of het maken van plannen voor de interne communicatie.
Je werkt samen met anderen op een afdeling, onder leiding van een afdelingshoofd. Meestal heb je (na verloop van tijd) een grote mate van zelfstandigheid in het uitvoeren van het werk.
Deelkwalificaties
De opleiding bestaat uit een aantal deelkwalificaties. Verplicht zijn:
Zakelijke Communicatie MVT 3-Keuzetaal 1
Zakelijke Communicatie 3
ICT - gebruik 3
Maatschappelijk Culturele Vorming 3
Bedrijfsoriëntatie 4
Reclame en Promotie 4
Pers en Public Relations 4
Marktverkenning 4
Bedrijfseconomische Beroepsvorming-financiering 3
Bedrijfseconomische Beroepsvorming-kosten 3
Marketingplanning 4
Goederenstroombesturing 3
Customer Service 4
Sales 4
Commerciële Beroepsvorming 3
E-business 3
Daarnaast maak je een keuze uit:
Doorstroom HBO Economie en Maatschappij 4
Zakelijke Communicatie MVT 3-Keuzetaal 2
Zakelijke Communicatie MVT 2-Keuzetaal 2
Inkoopbeleid en -planning 3
Administratie Verkooporders 3
Commerciële Administratie 2
Telebusiness 3
Leidinggeven 4
Telebusiness 4
Vrije Keuzeonderdeel:
Internationale Beroepsoriëntatie 3
Wat heb je nodig?
Je bent toelaatbaar met:
- Diploma VBO, bij voorkeur op C-niveau met economie of handel en talen
- Diploma VMBO (Leerwegen: Gemengde leerweg-Economie, Kaderberoepsgerichte leerweg-Economie, Theoretische leerweg-Economie.
Leerwegen met aanvullende vakken: Gemengde leerweg-Landbouw met wi of ec of 2mvt, Gemengde leerweg-Techniek met wi of ec of 2mvt, Gemengde leerweg-Zorg en Welzijn met wi of ec of 2mvt, Kaderberoepsgerichte leerweg-Landbouw met wi of ec of 2mvt, Kaderberoepsgerichte leerweg-Techniek met wi of ec of 2mvt, Kaderberoepsgerichte leerweg-Zorg en Welzijn met wi of ec of 2mvt, Theoretische leerweg-Landbouw met wi of ec of 2mvt, Theoretische leerweg-Techniek met wi of ec of 2mvt, Theoretische leerweg-Zorg en Welzijn met wi of ec of 2mvt.)
- Diploma Mavo, bij voorkeur met economie of wiskunde en talen
- Overgangsbewijs Havo/VWO 3-4
Verder leren
Je kunt verder studeren in het HBO. Er zijn verschillende opleidingen mogelijk, bijvoorbeeld: Communicatie, Communicatiesystemen, Journalistiek en Voorlichting, Commerciële Economie, Small Business en Retailmanagement, Personeel en Arbeid, Boekhandel en Uitgeverij.
Origineel gepost door Mtalsia
ik raad het je aan ;)
:cool:
Origineel gepost door Mixed_Angel
chaimaa
is dat op mbo of hbo
volgens mij mbo
ja ik doe dat ook .. ik zit nu in mijn derde jaar. het is opzich wel leuk om het te doen... maar het is echt wel veel werk man!!!
maar ga ervoormeid ... het is echt leukkk :D
Origineel gepost door OujDaChicK
ja ik doe dat ook .. ik zit nu in mijn derde jaar. het is opzich wel leuk om het te doen... maar het is echt wel veel werk man!!!
maar ga ervoormeid ... het is echt leukkk :D
mbo oela hbo? :)
Origineel gepost door Chaimaa
mbo oela hbo? :)
MBO endaarna insha allah HBO
MBO endaarna insha allah HBO
ai ai :bril: wil ik ook doen weet jij wat de toelatingseisen zijn
ai ai :bril: wil ik ook doen weet jij wat de toelatingseisen zijn
ahm... 5 vakken op D niveau en 1 op C niveua.. d8 ik.. k wee the tniet meer.. maar mohim... je moet in elke geval zoveel mogelijk vakken op D niveau hebben om de opleiding te kunnen volgeN
ahm... 5 vakken op D niveau en 1 op C niveua.. d8 ik.. k wee the tniet meer.. maar mohim... je moet in elke geval zoveel mogelijk vakken op D niveau hebben om de opleiding te kunnen volgeN
okey dan dus je hoeft geen sector economie precies te hebben? :)
en als ik nou geen economie of wiskunde heb :rolleyes:
Origineel gepost door helleau
dan niet he ;)
:boos: :ego:
:(
EmiR_Soltan
25-03-2003, 16:27
wie doet of heeft het gedaan? wie raad het me aan en wie raad het me af? helleau jij mag ook aanvullen ;)
CMMC
Commerciele Marketing Management en Communicatie.
Groet,
Emir
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.