Bekijk originele versie : geboortefeest
Hallo allemaal.
ik ben benieuwd wat jullie hebben gedaan met de geboorte feest van jullie kindjes.
en wat er nu allemaal in is.
en meschien kunnen jullie me ook helpen met het volgende.
want ik ben opzoek naar:
camera=vrouw
decoratie/van de zaal
dj of een vrouwelijke band
presentjes
het moet wel een beetje betaalbaar zijn want het is geen bruiloft zeg maar ik hoop dat jullie het begrijpen
ik hoop dat ik wel reactie krijg wat de vorige keer reageerde niemand vond ik wel eigelijk raar maar goed niks is verplicht
groetjes manel :goedzo:
tangia21
31-07-2005, 11:30
wij hebben helemaal geen geboorte feest gedaan.Bij mijn 2e kind heb ik geld opgesteurd naar mijn oma en opa in marokko en zij hebben voor haar een schaap geslacht en zelf opgegeten (ze hebben het niet zo breed als wij daarom).
Ze waren heel erg blij :D
hoi tangia
wel goed van je dat je dat hebt gedaan.
groetjes manel
Ik heb het heel klein en simpel gehouden. Het was midden in de zomer en de meeste familie was op vakantie. Voor mijn vriendinnen/familie die wel thuis waren gebleven heb ik gewoon een etentje gegeven.
- visbastilla
- gebraden vlees uit de oven
- fruit salade
- een mooie geboortetaart
en heel veel koekjes en thee.
Er was geen muziek maar het was ontzettend gezellig en knus. Ik kon weer na tijden weer met mijn vriendinnen bijpraten omdat ze heel ver weg wonen en zie ook niet vaak zie.
Na afloop kregen ze een bedankje mee.
Dat was het. Ik heb het gewoon thuis gevierd. De mannen gingen naar de moskee.
Sallaam mo3aleikom,
Waarom hou je het niet zo simpel mogelijk zuster?? Als een kindje word geboren op deze wereld, moet je het niet zijn hart verderven met muziek. Je krijgt er geen baraka mee hoor, of je wilt anasheed draaien.. dat is ook een mogelijkheid.
Ik heb het gewoon thuis gehouden. Anasheed en darboeka heb ik gedaan, was heel gezellig.
2 warme maaltijden, namelijk vis uit de oven en vlees.
Koekjes en thee en koffie dat was het zo'n beetje.
Mijn vriendin heeft het ook groot gevierd. Voor ons was het wel een mooi feest, in een zaal met mooie versierde tafels en stoelen en Anasheed. Maar voor de moeder was er niets aan die was de hele dag met de baby bezig doordat ze helemaal uit haar ritme is gehaald en van de harde Geluid. Dus daar moet je ook aan denken, dat je een zeer onrustige baby hebt die de rest van de dag alleen maar aan het huilen is. Als je je woonkamer leeghaald en stoelen huurt dan kunnen er ook heel veel mensen in. Dat doet een andere vriendin ook van mijn. En als we gaan eten dan brengen ze de gehuurde tafels ook naar binnen. Iedereen heeft zo een plek en kan op een normale manier eten.
dj, cameravrouw, zaal en decoratie?????????????? Nodig mij ook uit, dan kan ik je uitlachen. Doe toch normaal joh...Is dat niet wat overdreven. Maak er toch iets gezelligs van, in plaats van met geld smijten en je teveel focussen op dj, cameravrouw en de hele ramtam, die je erbij wilt hebben...
dj, cameravrouw, zaal en decoratie?????????????? Nodig mij ook uit, dan kan ik je uitlachen. Doe toch normaal joh...Is dat niet wat overdreven. Maak er toch iets gezelligs van, in plaats van met geld smijten en je teveel focussen op dj, cameravrouw en de hele ramtam, die je erbij wilt hebben...
Je kan het ook op een vriendelijke manier brengen. Wie ben jij om haar uit te lachen.
anissama
31-07-2005, 14:02
als het aan mij lag deed ik gewoon thuis gezellig, beetje muziek, eten,....
maar ik heb een grote familie en men man ook, dan moest ik wel in een zaal doen.
wel ruimte genoeg.
Als het aan mij lag gewoon thuis... en gezellig maken.
Niet te veel geld uitgeven.....
Al het geld die er onnodig uitgegeven word kun je beter aan goed doel schenken.. dat is mijn mening
achermijnpc
31-07-2005, 14:57
als allah mij verblijd met een kind, dan ga ik het wel groot doen, inschallah met zaal en alles erop en eraan, dat heb ik altijd al gedacht maar ik kan altijd nog van gedachten veranderen als het zover is.
ik heb mijn bruiloft heel klein gedaan en thuis maar inschallah geboortefeest word wel groot.
ik heb een superkleine woning en mijn schoonmoeder ook, ik heb een hele grote familie en mijn schoonfamilie heeft een grote vriendenkring.
alleen mijn familie en dan heb ik het over mijn zussen en broers en hun kinderen en achterneven en nichten tellen al 50 mensen twarkellah en dan niet de verre familie bijgeteld.
en bij mijn moeder thuis doen kan niet, want zij woont in belgie en dan kunnen de vrienden/familie van mijn schoonfamilie niet komen.
dus ik doe het inschallah groot, of anders doe ik een feest bij mijn ouders en zus thuis (mannen bij mijn zus en vrouwen bij mijn moeder )in belgie voor familie en vrienden daar en een andere feest bij mijn schoonmoeder thuis, gewoon haar vriendinnen en de mannen in de moskee, maar dat is nog een zorg voor later inschallah.
maar bij marokkaanse trouwpartijen staan best wel veel nummers van dj's etc...
He Nova.
ık ken jou nıet en je komt zo hatelıjk over maar wıe ben jıj om te zeggen dat het allemaal overdreven ıs en als ık er geld voor heb waarom nıet. en het ıs de eerste kleınkınd van mıjn ouders en schoonouders. mıjn moeder wıl dat heel graag en helpt met de kosten jaƧ
en wıj hebben helegrote famılıe jammer dat ık het nıet thuıs kan doen want ık las van andere meısjes hıer boven dat ze het thuıs hebben gevıerd en heel gezellıg ıs geweest.
de rest bedankt dat jullıe vertellen hoe jullıe het hebben gedaan.
groetjes manel
Ik kan het thuis ook niet doen, omdat ik ook een grote familie heb en ze niet allemaal in mijn huisje kan proppen. Dus ben ik van plan om het ook in een zaal te doen.
Alleen familie en vrienden met een leuke anascheed band en lekker eten.
Shnieula
31-07-2005, 16:54
Hallo allemaal.
ik ben benieuwd wat jullie hebben gedaan met de geboorte feest van jullie kindjes.
en wat er nu allemaal in is.
en meschien kunnen jullie me ook helpen met het volgende.
want ik ben opzoek naar:
camera=vrouw
decoratie/van de zaal
dj of een vrouwelijke band
presentjes
het moet wel een beetje betaalbaar zijn want het is geen bruiloft zeg maar ik hoop dat jullie het begrijpen
ik hoop dat ik wel reactie krijg wat de vorige keer reageerde niemand vond ik wel eigelijk raar maar goed niks is verplicht
groetjes manel :goedzo:
cameravrouw
Mimouna 06-16034116
Decoratie
Dihya 0623501148
Dj Nadia www.djnadia.nl
Dj Selina www.djselina.nl
goudlokje
31-07-2005, 17:57
eerste keer was het bij mn ouders ,de vrouwen althans de mannen bij een buurman.Ze hebben allebie een grote huis.er was lekker eten en ze hebben allemaal koekjes meegekregen en bedankjes.bij de tweede was ik na 14 dagen nog steeds ziek en omdat het vlees gegeten moet worden hebben we de mannen dus familie en vrienden uigenodigd mij thuis.de vrouwen zijn om beurten bij me thuis geweest toen ik me beter voelde.vond het niet erg het geld dat ik aan een geboortefest zou uitgegeven hebben heb ik in de baby geinvesteerd :).maar om heel eerlijk te zijn het voelde raar aan om geen geboortefeest te geven.maar ik zou het nooit heel uitbundig vieren hou het liever gezellig ,trouwens ooit zullen ze ook trouwen :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.