Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik Kreeg Vandaag...

Pagina's : [1] 2

Cina
25-03-2003, 11:17

Een donorregister door de bus. Wie ook?

Lady_moi
25-03-2003, 11:18
ik nie

asma_tetouania
25-03-2003, 11:18
je bent zeker pas 18 geworden?

Cina
25-03-2003, 11:19
Origineel gepost door asma_tetouania je bent zeker pas 18 geworden? November vorig jaar. Volgens mij krijgt iedereen die vorig jaar 18 is geworden een donorformulier.

MissChica
25-03-2003, 11:19

Heb k nie

asma_tetouania
25-03-2003, 11:20
jah dat kan want dan kan je het zelf beslissen of je donor wilt worden

Cina
25-03-2003, 11:21
Origineel gepost door asma_tetouania jah dat kan want dan kan je het zelf beslissen of je donor wilt worden Ja. :)

ArabLady
25-03-2003, 11:22
donor worden is goed vind ik :D maar mn ma zegt mag niet volgens geloof maar toch ik heb het gevoel dat ik dan toch nuttig ben een soort van laatste gift aan deze klotewereld :melig:

Cina
25-03-2003, 11:25
Origineel gepost door ArabLady donor worden is goed vind ik :D maar mn ma zegt mag niet volgens geloof maar toch ik heb het gevoel dat ik dan toch nuttig ben een soort van laatste gift aan deze klotewereld :melig: De meningen onder de Islamitische geleerden zijn daarover verdeeld. Ik zal zo een stukje daarover plaatsen.

Najat_the_Don
25-03-2003, 11:27
ik ook gister

ArabLady
25-03-2003, 11:29
ipv rotten in de grond kun je mensen een gelukkig leven schenken die anders zouden overlijden weet je wat ik ook vind ........als je geen donor bent heb je ook niet het volle recht om donororganen aan te nemen omdat het gewoon niet eerlijk is je moet geven en nemen.... zo van als ik overlijd word ik geen donor maar als ik iets nodig heb hart ofzo dan neem ik het aan dan ben je blij dat iemand donor is nou das gewoon niet fair :ego: maar is wel een probleem als het niet mag volgens geloof

Cina
25-03-2003, 11:41
Wat is het Islamitisch oordeel over donor transplantatie? Vraag: Ik wil graag weten wat de Islam over donor transplantatie zegt. Bijvoorbeeld als de dokter zegt dat het slagen van de transplantatie 50/50 is. Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Dit is een onderwerp dat onderzocht is door het islamitisch comittee van jurisprudentie . De volgende uitspraken zijn daarover gedaan: Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een persoon te verplaatsen naar een andere plek in zijn lichaam. Zodat de natuurlijke aanleg van de zieke lichaamsdeel hersteld kan worden. Het is toegestaan om een lichaamsdeel uit een levende lichaam te transplanteren naar een andere lichaam, als desbetreffende lichaamsdeel zelf groeit en tot de oorspronkelijk staat hersteld (zoals het bloed of huid). Het is niet toegestaan om een lichaamsdeel weg te halen bij een persoon waarbij hij door deze transplantatie sterft of schade aan resulteert (zoals het weghalen van het hart..etc). Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een dode persoon te transplanteren bij een levende persoon, als er geen andere mogelijkheid is om de levende persoon te helpen behalve het veranderen van deze lichaamsdeel. Dit kan gebeuren als degene die gestorven is of zijn erfgenamen toestemming hiervoor geven. Het is niet toegestaan om de getransplanteerde lichaamsdelen te gebruiken voor financiƫle doeleinden. zoals het verkopen..etc hiervan. Zaken buiten de bovengenoemde punten dienen voorgelegd en bestudeerd worden. Door moslimgeleerden en deskundigen. bron: Islamitische jurisprudentie verslagen En Allah en Zijn boodschapper weten het beste.

Cina
25-03-2003, 12:29
Origineel gepost door helleau okeej dus mag wel als je leeft zoals bloed ensjoo maar geen hart als je dood bent do i got that right :D nou ja dat is wel goed toch :D Jawel, volgens dit stukje mag het wel, maar Allah oe 3alam... Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een dode persoon te transplanteren bij een levende persoon, als er geen andere mogelijkheid is om de levende persoon te helpen behalve het veranderen van deze lichaamsdeel. Dit kan gebeuren als degene die gestorven is of zijn erfgenamen toestemming hiervoor geven

PerfectTangawia
25-03-2003, 12:30
Origineel gepost door Cina Een donorregister door de bus. Wie ook? JA IK OOK... ik kreeg hem 3 dagen gelden of zo...? TANGAWIA

Cina
25-03-2003, 12:33

Origineel gepost door PerfectTangawia JA IK OOK... ik kreeg hem 3 dagen gelden of zo...? TANGAWIA Wat ga je invullen?

Pagina's : [1] 2