Bekijk originele versie : Mohammed B. krijgt een speciaal gevangenisregime.
28/07/05 – © De Standaard – © NRC Handelsblad
ROTTERDAM - Mohammed B. krijgt een speciaal gevangenisregime. Door die maatregel kan hij medegedetineerden niet beïnvloeden met zijn gedachtegoed.
Mohammed B. wordt in de gevangenis aan een individueel regime onderworpen, maar hij hoeft niet de rest van zijn leven in een isoleercel door te brengen. Een van de beperkingen van zijn regime is dat hij geen contact mag hebben met medegevangenen, aldus een woordvoerder van justitie. Over concrete maatregelen worden geen mededelingen gedaan. Eergisteren werd B. veroordeeld tot levenslang wegens de moord op Theo van Gogh.
Diverse parlementsleden pleitten gisteren voor totale isolatie. PvdA-woordvoerder Van Heemst wil dat er „geen enkele mogelijkheid" zal zijn om radicale ideeën te verspreiden. Kamerlid Eerdmans (LPF) vindt dat B. „volledig moet worden afgesloten" voor de buitenwereld. Het onafhankelijke kamerlid Geert Wilders zei dat justitie de veroordeelde „in een isolement" moet houden om verspreiding van radicale teksten te voorkomen.
Nederland telt enkele tientallen gedetineerden die hun gevangenisstraf uitzitten onder een individueel regime, de zwaarste vorm van detentie. Een individueel regime is mogelijk in de Amsterdamse „Bijlmerbajes" en in de gevangenis in Vught. De Dienst Justitiële Inrichtingen is verantwoordelijk voor de plaatsing van gedetineerden. „Alleen de zwaarste jongens komen op die afdelingen terecht, de meest agressieve, vluchtgevaarlijke criminelen", aldus bestuurder J. van Hoorn van de vereniging van gevangenisdirecteuren VDPI. „Mohammed B. kan op een andere manier gevaarlijk zijn voor de samenleving, met de verspreiding van zijn denkbeelden."
Tijdens zijn observatie in het Pieter Baan Centrum gaf Mohammed B. koranles aan medegedetineerden en verspreidde hij geschriften van zijn hand die in het strafdossier waren opgenomen. Tot tweemaal toe werden deze geschriften door gevangenispersoneel onderschept.
Gedetineerden die een individueel regime opgelegd krijgen, mogen geen contact hebben met medegedetineerden. Justitie wil niet zeggen of dit in het geval van Mohammed B. ook betekent dat hij geen contact met bezoek van buiten mag onderhouden, zoals familieleden. Bovendien wordt hun post gecensureerd en kunnen hun telefoongesprekken op last van de gevangenisdirecteur worden onderbroken. Iedere zes weken moeten de beperkende maatregelen tegen Mohammed B. tegen het licht worden gehouden.
© NRC Handelsblad - © De Standaard
Belachelijk, mensen zijn gewoon bang dat islam gaat uitbreiden omdat ze weten dat het de waarheid is!!
Is wat Bouyeri Mohamed verkondigt "de islam"? Dan moet de islam echt te vuur en te zwaard bestreden worden. :nerd:
sanae_mae
29-07-2005, 17:20
ik vind het best dat hij die straf heeft gekeregen, maar die ouders dan die hun kinderen in stukjes snijden verdienen zij dan ook niet zo een straf??? of is het alleen maar omdat het een moslim is en het een bekende nederlander is????
Ik vind ouders die hun kindjes in stukjes snijden nog veel zieker!!!!
geef iedereen dan dezelfde straf!!!
TheDufrene
29-07-2005, 17:20
Is wat Bouyeri Mohamed verkondigt "de islam", dan moet de islam echt te vuur en te zwaard bestreden worden. :nerd:
En nooit meer mag er beweerd worden dat islam vredelievend is.
chicoo13
29-07-2005, 17:22
En nooit meer mag er beweerd worden dat islam vredelievend is.
neee.. de christendom is vredelievend....
met hun kruistochten in irak en afghanistan..
Belachelijk, mensen zijn gewoon bang dat islam gaat uitbreiden omdat ze weten dat het de waarheid is!!
Nou ik denk dat de waarheid geen uitbreiders nodig heeft van het genre Moh.B. en de zijnen. Ik geloof ook niet dat de Islam zich verbreid omdat het de waarheid zou zijn. De Islam wordt verbreid met niet altijd even vredelievende middelen. Dat was in het verre verleden tenminste zo, behalve in India waar de Islam vooral door Sufis werd verspreid en mensen bekeerden zich vrijwillig en met graagte tot het Sufisme. Iets dergelijks schijnt ook in Indonesie te zijn gebeurd.
TheDufrene
29-07-2005, 17:25
Toon dat maar eens aan.
Islam = Vrede , en verder geen zin meer om te discusieren voor jullie jullie godsdienst en voor mijn mijn godsdienst (het islamitische monotseisme)
Ik dacht altijd dat Salam vrede betekende en dat Islam onderwerping betekende. Vergis ik mij?
appie666
29-07-2005, 17:26
Onrechtvaardige maatregel. Hij heeft recht om contact te hebben met de buitenwereld, dat is een fundamenteel recht
Alleen de Paus kan oproepen tot een kruistocht en dat deed hij niet.
Lees dit maar even door: Wereldraad van Kerken tegen oorlog in Irak (http://www.katholieknederland.nl/archief/actualiteit/nieuws/index_archief_februari_2003_15922.html)
Bush is geen kerkelijk leider.
Ik dacht altijd dat Salam vrede betekende en dat Islam onderwerping betekende. Vergis ik mij?
Alleen semantisch. Zelfde basis. S-l-m
Onrechtvaardige maatregel. Hij heeft recht om contact te hebben met de buitenwereld, dat is een fundamenteel recht
JUSTITIE HEEFT HET RECHT IEMAND 'SPECIAAL REGIME' OP TE LEGGEN GELUKKIG :hihi:
chicoo13
29-07-2005, 17:42
Alleen de Paus kan oproepen tot een kruistocht en dat deed hij niet.
Lees dit maar even door: Wereldraad van Kerken tegen oorlog in Irak (http://www.katholieknederland.nl/archief/actualiteit/nieuws/index_archief_februari_2003_15922.html)
Bush is geen kerkelijk leider.
de paus kan de pot op..
KILL SWITCH
29-07-2005, 17:46
de paus kan de pot op..
De islam ook :hihi:
KILL SWITCH
29-07-2005, 17:48
Waarom altijd zo agressief jij???µ
wie?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.