Bekijk originele versie : Op Yasmina.nl is het vrijwel NIET mogelijk om een dialoog te voeren!!
freemale
24-03-2003, 17:27
Heb nu al regelmatig meegemaakt dat mijn mening op deze site niet meetelt (geldt niet voor iedereen natuurlijk).
Waarom? Omdat ik een vrij provocerende en ruimdenkende mening naar voren breng? En dat bepaalde mensen dat niet kunnen verteren en niet op een volwassen manier elkaars argumenten kunnen uitwisselen.
Dit komt doordat sommige mensen met oogkleppen op dicussieren en constant vanuit een bepaald kader redeneren terwijl zeker niet vast staat dat dat het enige juiste kader is.
Is het daarbij ook nodig om de ander te beledigen en kinderachtige spelletjes op poten zetten (hè Toufik!!!)?
Luister ook eens naar andermans mening! Dan is het leven een stuk draaglijker!!!
Daarbij komt ook kijken dat dit een discussieforum is en er stellingen geplaatst kunnen worden. Dat wil niet zeggen dat je per direct met de stelling eens bent, maar blijkbaar hebben een aantal lui hier moeite mee om dat te kunnen scheiden.
freemale
24-03-2003, 17:34
Origineel gepost door Cina
Geef eens een voorbeeld.
Gisteren had ik een discussie over hoeveel islamitische jongeren tegenwoordig aan seks doen, dit eindigde in een ja-nee spelletje terwijl ik enkel mijn mening gaf. Tot nu toe heb ik alle meningen gerespecteerd tenzij ze discriminerend of fundamentalistisch waren.
Ik word meteen afgescheept als een oversext persoon die in hel zal branden..
Dit is maar een kleine voorbeeld maar als ik een stelling deponeer is dat om erover te kunnen discussieren en niet elkaar gaan afblaffen of speculaties doen die nergens over gaan, zoals: 'oh, zij is turks, daarom praat ze zo'.
salaam,
zo te zien heb je geen reactie dus zal ik je maar uit de nood helpen, want ik heb wel wat te zeggen, dat ruimdenkende van jou noem ik sollen met het respect dat wij hier voor elkaar hebben, en dat we ook in ere willen houden, jou bedoeling ten opzichte van de leden is het stoken van ruzies, die jij zogenaamd disccusies noemt, jij denkt dat alles zomaar gezegd kan worden, denk ook eens aan de mensen die erg gelovig zijn, die hier op deze topic ook aanwezig zijn, dan moet je niet lope roepen van moslim dit en moslim dat op een zeer negatieve manier, je moet leren dat niet alleen jou mening telt, maar ook die van anderen, die wel gelovig zijn, en een en dezelfde pad bewandelen die van de islam, ik persoonlijk ken je nog niet lang, maar ik vind het echt erg om je om deze manier te leren kennen, het gaat niet alleen om JOU MENING meid, maar die van ons allen, en die moet jij leren aanvaarden dan pas leren we die van jou misschien ook aanvaarden,...
maha salama
camiliaa
24-03-2003, 17:35
oke wel ff dit, sommigen mensen bereiken niet eens de leeftijd van 17 en hebben ook niet de capaciteiten om normaal te argumenteren en debateren..dus ga vooral geen eisen stellen aan mensen die het toch niet kunnen opbrengen :D
_h4T3d_sE7eN
24-03-2003, 17:39
Tis een internet-forum, Buckwheat....don't take sh*t that seriously....kijk uit dat je pacemaker niet ontploft :hihi:
freemale
24-03-2003, 17:42
Origineel gepost door qwatra
salaam,
zo te zien heb je geen reactie dus zal ik je maar uit de nood helpen, want ik heb wel wat te zeggen, dat ruimdenkende van jou noem ik sollen met het respect dat wij hier voor elkaar hebben, en dat we ook in ere willen houden, jou bedoeling ten opzichte van de leden is het stoken van ruzies, die jij zogenaamd disccusies noemt, jij denkt dat alles zomaar gezegd kan worden, denk ook eens aan de mensen die erg gelovig zijn, die hier op deze topic ook aanwezig zijn, dan moet je niet lope roepen van moslim dit en moslim dat op een zeer negatieve manier, je moet leren dat niet alleen jou mening telt, maar ook die van anderen, die wel gelovig zijn, en een en dezelfde pad bewandelen die van de islam, ik persoonlijk ken je nog niet lang, maar ik vind het echt erg om je om deze manier te leren kennen, het gaat niet alleen om JOU MENING meid, maar die van ons allen, en die moet jij leren aanvaarden dan pas leren we die van jou misschien ook aanvaarden,...
maha salama
Ik respecteer wel degelijk degene die erg gelovig zijn!!! Jij kunt mij absoluut niet betrappen op het spotten met bepaalde meningen tenzij ze in strijd zijn met een bepaald gedrag!
Waar het mij voornamelijk om gaat is dat er ontkend wordt wat er tegenwoordig bij de jongeren speelt!
Waarom kun je mijn mening niet respecteren?
freemale
24-03-2003, 17:44
salaam,
maha salama
Trouwens, dit is geen islamitisch forum maar een DISCUSSIE forum.
En je hebt gelijk, ieders mening telt dus ook die van jou en mij!!!
Origineel gepost door freemale
Trouwens, dit is geen islamitisch forum maar een DISCUSSIE forum.
En je hebt gelijk, ieders mening telt dus ook die van jou en mij!!!
salaam,
het engiste wat ik momenteel over jou te zeggen heb is, leer eerst je zelf kennen, probeer te achterhalen, wie je bent en wat je doet want volgens mij weet ik het beter dan jij zelf, je weet niet wat je zegt en spreekt je zelf tegen, het is net of je aan een ziekte lijd, maar welke ga ik niet zeggen, vind ik veel te schamtelijk,...
freemale
27-03-2003, 09:16
salaam,
het engiste wat ik momenteel over jou te zeggen heb is, leer eerst je zelf kennen, probeer te achterhalen, wie je bent en wat je doet want volgens mij weet ik het beter dan jij zelf, je weet niet wat je zegt en spreekt je zelf tegen, het is net of je aan een ziekte lijd, maar welke ga ik niet zeggen, vind ik veel te schamtelijk,...
Bedankt voor deze nuttige analyse. Ga geen rotzooi op de site zetten als je het niet kunt onderbouwen. Je kunt gewoonweg niet tegen dat er ook mensen zijn die een ander mening en kijk op het leven hebben.
Wie heeft hier dat een probleem? Jij of ik?
Gisteren had ik een discussie over hoeveel islamitische jongeren tegenwoordig aan seks doen, dit eindigde in een ja-nee spelletje terwijl ik enkel mijn mening gaf. Tot nu toe heb ik alle meningen gerespecteerd tenzij ze discriminerend of fundamentalistisch waren.
Ik word meteen afgescheept als een oversext persoon die in hel zal branden..
Dit is maar een kleine voorbeeld maar als ik een stelling deponeer is dat om erover te kunnen discussieren en niet elkaar gaan afblaffen of speculaties doen die nergens over gaan, zoals: 'oh, zij is turks, daarom praat ze zo'.
Ik heb die discussie gelezen en wat me opviel:
Jij geeft niet je mening, maar probeert de mening van anderen te veranderen. Vooral van mensen die via de Islam hun visie op iets geven. Vind je het gek dat je dan niet normaal kunt discussieren? De Islam wijkt niet opzij voor jou.
freemale
27-03-2003, 09:33
Jij geeft niet je mening, maar probeert de mening van anderen te veranderen. Vooral van mensen die via de Islam hun visie op iets geven. Vind je het gek dat je dan niet normaal kunt discussieren? De Islam wijkt niet opzij voor jou.
Een 'spelregel'van discussieren is kritisch blijven en zijn. Ik kan jou reactie wel goed begrijpen maar ik probeer niet een anders mening te veranderen maar juist de andere kant van het verhaal te belichten zodat andere daar ook over kunnen nadenken. het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand iets op te leggen en dat ik volgens mij ook niet .
Als ik het iemand niet eens ben, luister ook naar hun verhaal om het eventueel te begrijpen, dat verwacht ik ook van anderen.
freemale
27-03-2003, 09:37
Ik weet wel dat ik weleens provoserend en extreem over kan komen en dat het lijkt dat ik de islam verwerp (dat is niet zo!) maar dat is voor mij geen reden om niet te gaan discussieren met iemand die een totaal andere mening of visie heeft.
Een 'spelregel'van discussieren is kritisch blijven en zijn. Ik kan jou reactie wel goed begrijpen maar ik probeer niet een anders mening te veranderen maar juist de andere kant van het verhaal te belichten zodat andere daar ook over kunnen nadenken. het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand iets op te leggen en dat ik volgens mij ook niet .
Als ik het iemand niet eens ben, luister ook naar hun verhaal om het eventueel te begrijpen, dat verwacht ik ook van anderen.
Ik zal even een citaat van jou kopieren:
Seks voor het huwelijk is toch niet zo erg als je van elkaar houdt?
Waarom wordt daar altijd zo moeilijk over gedaan? Ook meiden: 'neeee ik blijf zeker maagd tot het huwelijk!!' Dan ontmoeten ze iemand die mooie praatjes heeft... hmmm... IK heb geen keiharde cijfers maar er zijn er echt veel hoor!!!
Vooral de laatste tijd speelt geloof niet meer zo'n grote rol als het gaat om maagdelijkheid. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen...
Over de eerste zin valt niets meer te zeggen. Daar hoeft niet over nagedacht te worden. Het is haram, dat is wat telt.
De rest van je verhaal is een beetje vaag...Ik begrijp niet wat je daarmee wilt zeggen. Is dat nou je eigen mening? Voortaan dus wat duidelijker zijn.
Uit je verhaal kan ik ook opmaken dat het lijkt alsof je seks voor het huwelijk goed wilt praten, 'want er zijn toch al een heleboel die dat doen.' Daar is ook geen discussie voor nodig. Seks voor het huwelijk mag niet. Punt.
freemale
27-03-2003, 09:47
Ik zal even een citaat van jou kopieren:
Over de eerste zin valt niets meer te zeggen. Daar hoeft niet over nagedacht te worden. Het is haram, dat is wat telt.
De rest van je verhaal is een beetje vaag...Ik begrijp niet wat je daarmee wilt zeggen. Is dat nou je eigen mening? Voortaan dus wat duidelijker zijn.
Uit je verhaal kan ik ook opmaken dat het lijkt alsof je seks voor het huwelijk goed wilt praten, 'want er zijn toch al een heleboel die dat doen.' Daar is ook geen discussie voor nodig. Seks voor het huwelijk mag niet. Punt.
Op een forum kun je ook stellingen plaatsen! Waar het in dit geval om gaat is de huidige situatie en dat deze norm steeds meer vervaagt wordt. Het gaat dus om jongeren die steeds eerder aan seks beginnen.
Dit staat los van meningen geven.
Het lijkt mij dat dit een belangrijk subject is waarover standpunten gegeven kan worden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.