Bekijk originele versie : Baby slaapt in mijn kamer.
Dames,
Ik heb een zoontje van 3 maanden.
Ik heb een hele mooi babykamer ingericht maar ik wil helemaal niet dat hij daar slaapt. Hij slaapt gewoon naast mij (in zijn aparte bedje). Ik durf hem niet in zijn kamertje alleen te laten slapen.
De kramerverzorgster zei tegen mij dat het beter was om hem in zijn kamertje te laten slapen. Ik zei toen ja zal ik doen, als hij 2 weken oud is. Nu is hij 3 maanden en slaapt nog steeds bij mij.
Ik zeg nu tegen mij man dat als hij wat groter is (bijv 6 maanden ) dan gaan we hem alleen in zijn kamertje laten slapen en dan met een babyfoon (voor het geval hij gaat huilen).
Maar dat zeg ik nu, straks is hij 1 jaar en slaapt hij nog steeds bij ons in de kamer.
Hoe hebben jullie dat gedaan ???
mijn kind is 5 weken en slaapt ook bij mij op de kamer, zelfde verhaal als bij jou. Maar laat je niet gek maken door die kraamverzorgsters. Als ze nog zo klein zijn kan je ze de eerste maanden het beste dicht bij je hebben. Ik vind het bovendien handig omdat ik bv geef, maar buiten dat vind ik dat gewoon het veiligst voor zo'n kleine. Ik heb ook de babykamer en babyfoon al klaarstaan, maar het komende half jaar blijft de kleine inshallah zeker nog bij ons op de kamer.
Mijn zoontje is pas twee geworden en slaaps sinds drie maanden pas alleen. Ik vind het echt onzin hoor dat het beter is dat hij alleen moet slapen. Het is toch veel fijner om je kind dicht bij je te hebben. Zo kan je hem/haar ook gelijk geruststellen als ze beginnen te huilen. Het is ook veel handiger als je borstvoeding geeft. Zo hoef je je bed ook niet uit en is het veel minder vermoeiend de nachtvoedingen. Als ik weer een kind zou krijgen zou ik hem of haar ook zo lang mogelijk bij mij blijven slapen. Tegenwoordig wordt er zelfs geadviseerd dat het beter is om je kind de eerste 6 maanden bij je op de kamer te laten slapen ivm wiegedood. Als moeder zijnde hoor je de geringste geluidjes van je kind en dat gaat gaat moeilijker als ze apart slapen.
Ja ik geef ook bv. Vind het ook heel handig dat hij bij mij slaapt. Bij elke geluid sta ik op en dat vind ik wel goed. want stel dat hij een dekentje over zijn gezicht heeft! of als hij het koud heeft ! Maar ik zou hem nu echt NIET alleen kunnen laten slapen.
Ik zou zelf niet eens kunnen slapen als ik hem alleen zielig in zijn kamertje laat .
De reden die de kraamverzorgster gaf was dat hij straks zo wentn dat ze straks niet alleen kan slapen en dan gaat hij huilen de hele tijd ofzo iets !!!!!!!!
dat is idd de reden waarom zij vinden dat een baby al jong alleen op de kamer moet slapen. Nou liever dat probleem dan nu risico lopen op wiegendood lahfed. Nee, ik denk dat ik mijn kleine zelfs wel een jaar bij mij op de kamer laat slapen. Ik zie wel maar voorlopig in ieder geval niet alleen, no matter what they say.
oem_mujahid2
26-07-2005, 01:26
Assalam oe alaikoem,
Mijn zoontje sliep 1 nacht bij mij op de kamer en ik kon er absoluut niet van slapen zelf bij elk kreuntje zat ik rechtop...hiij ligt nu op zijn eigen kamertje al vanaf de 2e dag dus en dat gaat goed, en een babyfoon daar moet ik ook niet aan denken, als hij huilt hoor ik dat zo ook wel.
maarjah ieder denkt daar anders over, als je het fijn vind en geen last van hebt dat de baby bij jou op de kamer slaapt vind ik het geen probleem. :)
even offtopic watvoor dekentjes hebben jullie babytjes? Ik heb gehoord dat die babydekbedjes ook eerder tot wiegendood leiden. Nemen jullie dan gewoon lakentje met kleine dekentje of iets anders?
Onze Profeet SAW heeft toch ergens in een hadith geadviseert het kind tot zijn tweejarige leeftijd bij je te laten...
Wie kent deze hadith?
Old_Oem_Ishaaq
26-07-2005, 11:57
Assalam oe alaikoem,
Mijn zoontje sliep 1 nacht bij mij op de kamer en ik kon er absoluut niet van slapen zelf bij elk kreuntje zat ik rechtop...hiij ligt nu op zijn eigen kamertje al vanaf de 2e dag dus en dat gaat goed, en een babyfoon daar moet ik ook niet aan denken, als hij huilt hoor ik dat zo ook wel.
maarjah ieder denkt daar anders over, als je het fijn vind en geen last van hebt dat de baby bij jou op de kamer slaapt vind ik het geen probleem. :)
ff offtopic: heb jij een kind van een paar maanden en 1 van een paar weken...hoe doe je dat : P
even offtopic watvoor dekentjes hebben jullie babytjes? Ik heb gehoord dat die babydekbedjes ook eerder tot wiegendood leiden. Nemen jullie dan gewoon lakentje met kleine dekentje of iets anders?
Dekbedjes worden juist afgeraden, dekentjes van natuurlijk matriaal niet. Dit omdat de baby eronderdoor kan kruipen en dan kunnen ze bij dekbedjes niet meer ademen. Onder dekentjes kunnen ze nog wel ademen. Allahiehfed. Verder gebruiken de meeste ouders en ik ook gewoon een slaapzak. En als het erg koud is dan doe ik een dekentje erover heen die ik strak zet onder het matras
Nooralhouda
26-07-2005, 12:20
Salam aleikoum,
Mijn oudste zoontje heeft 1,5 jaar bij ons op de kamer geslapen in zijn eigen ledikantje. Dit was gemakkelijk omdat ik hem borstvoeding gaf en omdat dat mij een veilig gevoel gaf.
Mijn jongste zoontje ongeveer 1 jaar en toen ging hij bij zijn oudere broertje op de kamer. Alhamdoellilah is dit heel goed gegaan.
De eerste paar nachten dat hij alleen op zijn kamertje moest slapen, waren het moeilijkst (zowel voor mij als voor hem), maar daarna gaat het steeds beter.
Ik denk dat je je eigen intuitie moet volgen, en gewoon moet doen wat goed voelt en je niet onzeker moet laten maken door een kraamverzorgster (die het natuurlijk wel goed bedoeld!)
Veel succes ;) !
Dekbedjes worden juist afgeraden, dekentjes van natuurlijk matriaal niet. Dit omdat de baby eronderdoor kan kruipen en dan kunnen ze bij dekbedjes niet meer ademen. Onder dekentjes kunnen ze nog wel ademen. Allahiehfed. Verder gebruiken de meeste ouders en ik ook gewoon een slaapzak. En als het erg koud is dan doe ik een dekentje erover heen die ik strak zet onder het matras
Ja ik heb ook meerdere malen gehoord over wiegendood door dekbedje. :(
Shokran voor het antwoorden. :)
Salaam aleikum wa rahmatu Allah.
Bent_Fes
26-07-2005, 13:27
lijkt mij ook een eng idee om een jonge baby alleen te laten slapen....
is ook veel gezelliger om samen met je mannetje en kindje te slapen.....:)
oemtarik
26-07-2005, 15:01
salaam dames, mijn oudste van 2 heeft tot zijn 1e verjaardag bij mij geslapen en mijn jongste van 3mnd slaapt nog steeds bij mij en die blijft ook tot zijn 1e verjaardag bij mij op de kamer slapen inscha allha, ik raad je wel af om je baby bij je in bed te laten slapen want dat is echt heel gevaarlijk, vaak laten vrouwen hun babys uit gemakzucht de baby bij hun liggen dan hoeven ze niet meer op te staan voor de volgende (borst)voeding,
ik heb voor mijn oudste pas na 1,5 jaar een dekbed gebruik ivm de wiegedood, en daarvoor gebruikt ik gewone dekentjes, kan j overal krijgen bij de hema, v&d enz.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.