Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Sallaamoealikoem zusters, kan iemand mischien mn vraag beantwoorden.

Rachida1980
24-07-2005, 22:47

Sallaamoealikoem Warahmatoelilah Wabarakatoeh zusters in de islaam. Lieve zusters kunnen de zusters die pas zijn getrouwd, hoe je voor de marokkaanse wet trouwt hoe dat in zn werk gaat? (of natuurlijk andere zusters die er ook wel meer van af weten) Hoe ging het bij jullie? duurde het lang? hoeveel koste het? Is het waar dat je eerst voor de nederlandse wet moet trouwen? Ik ben jullie alvast heel dankbaar zusters. Sallaam van jullie zuster in de islaam. Rachida. Sallaamoealikoem

OumHafs
25-07-2005, 00:17
Wa aleikoem salam Ten eerste je moet eerst voor de Nederlandse wet trouwen als je allebei een Nederlands paspoort hebt. Of het ook zo is als 1 van jullie de Nederlandse nationaliteit hebt weet ik niet. Verder duurt volgens mij niet zo lang, paar uurtjes. En de kosten weet ik zo niet meer, want ik heb toen extra moeten betalen omdat mijn paspoort was verlopen dus die moest gelijk verlengd worden. En hoe het ging.... tja op z'n Marokkaans... vind het maar niks zo een consulaat. Maar dat is mijn mening.

Rachida1980
25-07-2005, 01:12
Wa aleikoem salam Ten eerste je moet eerst voor de Nederlandse wet trouwen als je allebei een Nederlands paspoort hebt. Of het ook zo is als 1 van jullie de Nederlandse nationaliteit hebt weet ik niet. Verder duurt volgens mij niet zo lang, paar uurtjes. En de kosten weet ik zo niet meer, want ik heb toen extra moeten betalen omdat mijn paspoort was verlopen dus die moest gelijk verlengd worden. En hoe het ging.... tja op z'n Marokkaans... vind het maar niks zo een consulaat. Maar dat is mijn mening. Djazak Allahoe Gairan oegtie. Wij hebben inderdaad ook alle 2 een nederlandse paspoort. Ik vind het ook echt heel erg dat we die marokkaanse moeten gaan doen, want ons gaat het er om dat we voor de islamitische wet trouwen (nika7) dus bij een imaam, en dat willen we inchaallah ook gaan doen, maar mijn familie is een beetje erg moeilijk (heel tradiegebonden) ze zien je geen eens als getrouwd als je niet bij de marokkaanse consulaat trouwt sob7anAllah. Terwijl als je het zo gaat bekijken wat is beter je huwelijk afsluiten in het huis van Allah bij een imaam of bij die (ik heb er geen woorden voor)cosulaat, bij zo een man die allahoea3lam of hij uberhaupt zn sallaat verricht. Ik ben nu een beetje aan het afdwalen. Nogmaals Barakallahoefiek oegtie. Maar ben je wel uiteindelijk bij de consulaat getrouwd, en hoe was dat gegaan? Sallaamoealikoem

OumHafs
25-07-2005, 11:22
Djazak Allahoe Gairan oegtie. Wij hebben inderdaad ook alle 2 een nederlandse paspoort. Ik vind het ook echt heel erg dat we die marokkaanse moeten gaan doen, want ons gaat het er om dat we voor de islamitische wet trouwen (nika7) dus bij een imaam, en dat willen we inchaallah ook gaan doen, maar mijn familie is een beetje erg moeilijk (heel tradiegebonden) ze zien je geen eens als getrouwd als je niet bij de marokkaanse consulaat trouwt sob7anAllah. Terwijl als je het zo gaat bekijken wat is beter je huwelijk afsluiten in het huis van Allah bij een imaam of bij die (ik heb er geen woorden voor)cosulaat, bij zo een man die allahoea3lam of hij uberhaupt zn sallaat verricht. Ik ben nu een beetje aan het afdwalen. Nogmaals Barakallahoefiek oegtie. Maar ben je wel uiteindelijk bij de consulaat getrouwd, en hoe was dat gegaan? Sallaamoealikoem Wa aleikoem salam Als jullie inderdaad allebei de Nl'se nationaliteit hebben dan moet je eerst voor de NL'se wet trouwen. Ik heb niet echt een probleem tegen het trouwen voor de Marokkaanse wet maar meer hoe het er aan toe gaat daar bij het consulaat. Qua klantvriendelijkheid geef ik ze in ieder geval geen 10 laat ik het daar op houden. Verder is het trouwen voor de Marokkaanse wet alsmede voor de Nederlandse wet alsmede voor de imaam allemaal maar een formaliteit vind ik persoonlijk. Trouwen is bij mij meer echt de bruiloft en dan bij elkaar gaan wonen. (is nogal ouderwets ik weet) Dan begint je huwelijk pas echt. Ik wens je heel veel geluk toe in je toekomstige huwelijk. Als je nog meer vragen hebt dan lees ik het wel weer ;)

Ciham
25-07-2005, 12:10

Even een vraag, moet je een afspraak maken bij consulaat in Rotterdam, trouwen voor marokkaanse wet zeg maar? oja en hebben jullie je netjes of extra-netjes aangekleed voor die dag? ik heb dit nooit meegemaakt vandaar.. :o

soussia2
25-07-2005, 12:30
salaam, Je moet eerst naar t stadhuis info vragen wat je allemaal nodig hebt, krijg je een blaadje waar opstaat wat je nodig hebt. als je alles hebt kan je bij t stadhuis inleveren (ondertrouw) en dan maak je een afspraak, meestal duurt t lang 2,3 maanden. Daarna kan je naar marokkaanse consulaat om te trouwen, is zo gebeurt. Je hoeft je niet extra mooi te kleden, ik had een jellaba aan.

Rachida1980
25-07-2005, 13:39
Djazak allahoe Gairan voor jullie reacties lieve zusters OumHafs en soussia2. Het is me inmidels een beetje duidelijk geworden.