Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aap ontsnapt

Pagina's : [1] 2 3

NakNok
21-07-2005, 18:35

Aap ontsnapt uit Apenheul Uitgegeven: 21 juli 2005 13:44 Laatst gewijzigd: 21 juli 2005 13:50 APELDOORN (http://www.nu.nl/news/561947/122/Aap_ontsnapt_uit_Apenheul.html) - Uit de Apenheul in Apeldoorn is woensdag een Javaanse langoer ontsnapt. De oranje aap zwerft vermoedelijk door de Apeldoornse bossen. Dat heeft de directie van het park donderdag bekendgemaakt. De langoeren in Apenheul leven op een eiland en zijn door middel van waterbarrières gescheiden van het publiek. De ontsnapte aap is vermoedelijk het park uitgekomen door gebruik te maken van de rotsen in het nieuwe gebied van de Berberapen dat vorige week werd geopend. http://wnf.colo.bit.nl/dierendatabase/htdocs/images/assets/javaanse_langoer.jpg Andere namen Java langoer Wetenschappelijk Trachypithecus auratus; Semnopithecus auratus Engels spangled leaf monkey Verspreiding Indonesië: Bali, Java, Lombok, Zuid-Sumatra Voedsel bladeren Lengte 43 - 65 cm, staart 61 - 87 cm Gewicht 5 - 8 kg Status bedreigd De volwassen dieren van deze apensoort hebben meestal een glimmende zwarte vacht, soms bruin. De baby's zijn altijd knal-oranje. Javaanse langoeren leven in haremgroepen. Het zijn echte blad-eters. Loopt die poema ook nog los? Het word nog eens spannend op de Veluwe.

tonk
21-07-2005, 18:44
Die aap had natuurlijk over die poema gehoord. Hoe zit het met die poema trouwens? Ooit nog iets van vernomen?

mohammedALI
21-07-2005, 18:47
Die aap had natuurlijk over die poema gehoord. Hoe zit het met die poema trouwens? Ooit nog iets van vernomen?Die puma bleek gewoon een forse huiskat te zijn :D Wel zielig voor die aap . Ik hoop dat ze hem snel vinden.

gaviel
21-07-2005, 18:49
Die aap had natuurlijk over die poema gehoord. Hoe zit het met die poema trouwens? Ooit nog iets van vernomen? via de tamtams natuurlijk zouden ze een meeting hebben op de veluwe? zijn er nog meer dieren ontsnapt en geven de dierentuinen dat niet toe? :eek: holland op zijn kop het oer gevoel neemt het dierenrijk over :p

gaviel
21-07-2005, 18:50

Die puma bleek gewoon een forse huiskat te zijn :D Wel zielig voor die aap . Ik hoop dat ze hem snel vinden. heb je gelijk in want zijn voeding...het zijn niet zomaar bladeren...is niet op de veluwe te vinden...tenminste effe opzoeken.

tonk
21-07-2005, 18:55
Die puma bleek gewoon een forse huiskat te zijn :D He zonde. Ik had gehoopt dat de waarnemingen steeds buitennissiger zouden worden, richting sabeltandtijger ofzo. Als Nederlandse variant op Loch Nessie. Maar misschien biedt die aap nog perspectieven.

mohammedALI
21-07-2005, 18:59
He zonde. Ik had gehoopt dat de waarnemingen steeds buitennissiger zouden worden, richting sabeltandtijger ofzo. Als Nederlandse variant op Loch Nessie. Maar misschien biedt die aap nog perspectieven. Een puma zou zich prima kunnen redden in nederland. Zeker met het konijnen overschot. Die aap zal doodvriezen komende winter. Daarom hoop ik dat ze hem op tijd zullen vinden en hoop ook dat hij wat te eten weet te vinden.

Dooske
21-07-2005, 18:59
heb je gelijk in want zijn voeding...het zijn niet zomaar bladeren...is niet op de veluwe te vinden...tenminste effe opzoeken. En hij is helemaal alleen, zo zielig dat aapje. Ik hoop dat hij vriendjes word met de poema. Misschien zijn de dieren zelf wel een eigen Ark van Noach gestart, en gaan we steeds meer horen dat er allerlei beesten ontsnappen.

mohammedALI
21-07-2005, 19:00
heb je gelijk in want zijn voeding...het zijn niet zomaar bladeren...is niet op de veluwe te vinden...tenminste effe opzoeken. Ik weet niet precies wat een aap eet. maar het is een afgewogen dieet.

tonk
21-07-2005, 19:08
Een puma zou zich prima kunnen redden in nederland. Zeker met het konijnen overschot. Die aap zal doodvriezen komende winter. Daarom hoop ik dat ze hem op tijd zullen vinden en hoop ook dat hij wat te eten weet te vinden. Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! :goedzo: Ik zit een beetje grapjes te maken over die arme aap. :jammer:

tonk
21-07-2005, 19:10
Ik weet niet precies wat een aap eet. maar het is een afgewogen dieet. De Javaanse langoer is een typische bladeter (dank je google), maar of ie de bladeren op de Veluwe ook blieft? Javaanse bladeren zijn misschien wel niet te vergelijken met Veluuwse. Ps. Dat van dat bladeten stond trouwens ook al in het 1e bericht van NakNok. Ik had niet hoeven googlen.

NakNok
21-07-2005, 19:11
Ze leven in haremgroepen misschien had deze er geen zin meer in en kreeg ze niet genoeg aandacht.

mohammedALI
21-07-2005, 19:19
De Javaanse langoer is een typische bladeter (dank je google), maar of ie de bladeren op de Veluwe ook blieft? Javaanse bladeren zijn misschien wel niet te vergelijken met Veluuwse. Ps. Dat van dat bladeten stond trouwens ook al in het 1e bericht van NakNok. Ik had niet hoeven googlen. Ik zie het . Ik weet niet wat voor bladeren . lijkt me niet echt lekker :D

TheDufrene
21-07-2005, 19:51
Berberapen :hihi: :hihi:

Tessie
21-07-2005, 19:52

Tonk keer onmiddelijk naar huis, NU!!! :boos: Sorry ben melig :hihi:

Pagina's : [1] 2 3