Bekijk originele versie : Moeders hebben jullie dit ook met jullie kinderen??
Het zit namelijk mijn dochtertje van 5 jaar eet heel slecht...
Met het avondeten, zit ze uren lang aan tafel en dan heeft ze nog maar 2 happen gegeten en ondertussen alleen maar kletsen... :moe: Uiteindelijk hoeft ze niet meer na die tweede hap :( Alles wat ik maak vind ze niet lekker, zo eigenwijs is ze. Ookal zeg ik tegen haar wat wil je vandaag eten en dan zeg ze bijv. macaroni en dan maak ik het en is het weer het zelfde verhaal..ik vind het niet lekker... :moe:
Savonds als ze in bad is geweest, tanden heeft gepoetst en in bed ligt heeft ze opeens honger. Elke avond weer het zelfde liedje..en het duurt wel 2 uur voordat ze in slaap valt. In die 2 uur ben ik al 100 keer op en neer naar boven geweest omdat ze de hele tijd loopt te roepen..hebben jullie dit ook? Of ben ik de enige met zo een hyperactief kind.. en wat kan ik er tegen aan doen??
tangia21
20-07-2005, 23:23
mijn kind is pas 2 jaar (pas in augustus eigenlijk :hihi: ) maar ik heb hem geleerd te eten wat de pot schaft, en soms eet hij dat met moeite...maar hij eet het wel!Savonds werd hij ook wakker en wou altijd wat drinken, dan gaf ik hem water en in het begin ging hij schreeuwen en huilen maar nu niet meer.
Mijn dochter is wel een slechte eter.Zij lust ook bijna niets
sihamkleuter
20-07-2005, 23:26
Alsof je het over mijn dochter hebt :moe:
Ze praat zoveel,ik probeer echt naar haar\ te luisteren, maar het gaat maar door.
Vooral als ik thui skom van werk,kasn ik daar slecht tegen, en dan voel ik me daarna zo schuldig.
Wat betreft eten i shet bij haar een ramp, ze eet niks, en ze zal gerust de hele dag zonder eten kunnen. Ze zal nooit uit haar zelf zeggen dat ze honger heeft.
Ik vind het heel moeilijk met haar om te gaan wat betreft eten, ze lust niks, en vaak maak ik me zorgen ofze wel genoeg eet.
Alhamdoellilah is ze gezond en haast nooit ziek, dus laat ik me daar maar aan vast houden.
oemtarik
20-07-2005, 23:34
dag dames, mijn zoontje van 2(27 juli) at in het begin heel goed en alles wat ik klaar maakte, maar nu moet die bijna niks meer, hij eet echt heel slecht, soms neemt hij een hapje en dan wil hij niet meer, als het aan hem lag, dan aten we dagelijks patat, hij is ook de afgelopen 2 maanden heel veel afgevallen, maar ik dwing hem niet om te eten, als hij niet wil dan houdt het gewoon op, maar dan mag hij ook geen sap of iets zoetigs
en geef hem ook zeweinig mogelijk zoetigheid overdag, voor het eten geef ik hem ook niet zoveel drinken en merk dat hij soms heel goed eet als hij geen tussendoortjes heeft gehad
veel succes met jullie kleintjes
het is volgens mij de leeftijd. mijn broertje van 6 eet ook bijna niks . maar we dwingen hem. want als we dat niet doen dan hongerd hij uit . als hij bij mij komt slapen dan zet ik het eten voor hem neer dan zeg ik ga maar eten en dan begint alweer te zeuren ik wil niet ik lust het niet .dan zeg ik oke wil je het niet opeten maar dan gaan we morgen niet iets leuks doen of ik koop geen kadootje voor je verjaardag en dan gaat hij wel wat eten maar ik moet er naast blijven zitten en steeds zeggen ga eten totdat hij ze bord leeg heeft .maar ik denk jullie ze toch moeten dwingen om te eten of strenger op treden. makelijk praten heb ik he ik heb ze nog niet .:hihi: maar ik spreek uit ervaring van mijn kleine ventje[me broertje]
gelovigmeisje
21-07-2005, 00:18
Assalaam alaikoem wwb
Het ligt denk ik echt aan de leeftijd. Mischien een fase waar alle kindjes p een gegeven moment mee te maken krijgen. Mijn dochter is 4 jaar en ze vergeet dat er ook nog zoiets als eten bestaat. Als ik geen eten voor dr neus zet zal ze er zelf niet om vragen. Nu spreek ik ieder keer met dr af dat wanneer ze eet dat ze beloont wordt. De ene keer met een lekker ijsje na het eten, ander keer neem ik dr mee zwemmen en ga zomaar door. Mischien een idee???? Belonen wil vaak wel helpen.
Wa salaam
Dames bedankt voor jullie reacties:goedzo:
Belonen met een cadeautje of een uitje heb ik ook geprobeerd, soms wil het nog wel eens lukken maar meestal is het toch van: ik vind het niet lekker...
Waar ik echt mee zit is dat ze dan pas savonds als ze in bed ligt honger heeft en ineens allemaal dingen wil eten terwijl ze eigelijk moet gaan slapen. Meestal geef ik er aan toe, omdat ik het zielig vind, mijn hart kan het niet verdragen om haar met honger te laten slapen..heb er ook vaak meningverschil met haar vader over. Die zegt je moet haar niks geven, zodat ze weet dat ze goed moet eten met het avondeten..hij heeft ook gelijk..ik heb het ook vaak verboden,..maar dan blijft ze maar doorzeuren om eten...en dan kan ik er weer niet tegen..en geef haar een plakje kaas of een stukje fruit..en dan heeft ze weer haar zin gekregen..:moe:
Nou meiden, ik hoop echt dat het aan haar leeftijd ligt en dat het snel overgaat want het is echt vermoeiend.. :maf2:
gelovigmeisje
21-07-2005, 12:02
Salaam Ouissam
Mijn dochtertje heeft dat ook een tijdje gehad. Pas op het moment dat ze moet slapen kwam ze aan met ik heb honger. Nou ik zeg je eerlijk in het begin gaf ik daar aan toe, maar op een gegeven moment kreeg ik in de gaten dat ze dat deed om niet te hoeven slapen....uitstellen daarvan. Ik kapte ermee. In het begin gaf ze aan: mama heb honger en nu zeg ik tijdens avondeten, als je niet eet reken er maar niet op dat je straks te eten krijgt dan is er niks, hihih. En wallah het helpt. Eerste twee dagen testte ze me nog uit eb daarna viel het kwartje hahaha. Veel suc6 ermee en vergeet niet dat kindjes echt slim kunnen zijn. Ze spelen dan de ouders uit en manipuleren ze hahahaha grote woorden voor een kleintje maar het is echt zo.
Wa salaam
mijn zoontje van 2 probeerde ook kieskeurig te zijn met eten, al heel vroeg
maar dat heb ik vroeg in de kiem gesmoord, ik trek 45 min. uit om met zijn allen te eten doet hij dat niet binnen die tijd dan ruim ik af en is het wachten tot de volgende maaltijd.
teveel tussendoortjes of snoep kunnen de honger ook flink bederven.
heb een ander zoontje die ALLES wegmaait wat ie op zijn wegvindt, dat is heerlijk maar soms word ik er weer wanhopig van waar ie het allemaal weglaat want hij is graatmager
Kinderen kunnen volwassen idd echt uitproberen daarom is het belangrijk om vooral concequent te blijven dus "nee'' blijft "nee"....Het kind weet wat het aan je heeft en voelt zich daardoor ook nog eens veilig...
Denk er ook aan dat als kinderen teveel drinken hun eetlust verdmindert...Ook aan tafel moeten ze dus eerst dooreten voor ze een glas mogen drinken....
Een tip van een Juf ;)
sihamkleuter
21-07-2005, 14:26
Ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft....
mijn dochter was als baby al een slechte eter, alleen in plaats van uitspugen, ZEGT ze gewoon:lus ik niet :kwaad:
Maar goed, het zal vast wel goed komen, ik at tot voor kort ook geen marmitta koeskoes en nu vind ik het heeeeeeeeeeeeerlijk
Toen mijn dochtertje nog baby was at ze best wel goed..ze at echt alles wat de pot schafte..het is veranderd toen ze 3 jaar werd. Wat betreft tussendoortjes dat krijgt ze echt niet veel, ze wil wel maar ik zeg altijd pas na het eten krijg je iets lekkers..maar het heeft geen ene zin..ze blijft bij haar standpunt dat ze het niet lust..zelf frietjes vind ze meestal niet lekker :confused: terwijl het de lievelingseten is van de meeste kinderen. Heb ik dan echt zo een rare kind? :moe:
Het komt vast wel goed als ze wat ouder worden, zoals siham al zei: ik luste vroeger ook geen marmita en geen tamarakt :D Nu vind ik het echt lekker..
me nichtje at ook niet ze was altijd de laatste aan tafel op die leeftijd en nu...is ze 11jr eet ze nog meer als ik hiihihihii kinderen groeien er wel overheen ook al is t nu best irri als ze niet willen eten
Mijn nichtje van 9 eet alleen aardappel. Als ze tortilla krijgt of spaghetti dan haalt ze al het kleins wat kleur heeft eruit, paprika, champignon, kefta, alles!
Aan haar moet je geen sardientjes geven :hihi:
Hahaha dat komt me bekend voor :D mijn dochtertje is namelijk ook zo. Ze moet niks van groente hebben.. :jammer:
Maar gelukkig groeit ze wel goed TbarakAllah, ze is zelfs een stuk groter dan leeftijdsgenoten..begrijp zelf niet hoe dat komt :maf:
Van de papa of van je mama. Mijn nichtje is ook zo maar ze heeft dat wel van de papa :)
Meer van haar vader denk ik...maar ik ben ook niet een van de kleinste dus ze zal het wel van ons allebei hebben :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.