Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ?

Pagina's : [1] 2

miss_rif21
20-07-2005, 14:40

ik ga zondag naar me tante toe!! haar sgoonmoeder is overleden allah rehma en ga haar condoleren! nou had ik laats gehoord dat je suiker enz mee moet nemen! weet iemand wat tips!! ik weet is geen leuke topic maar denk er nu al elke keer aan wat ik mee ga nemen

Old_Oem_Ishaaq
20-07-2005, 14:43
3adama Allah ajroeki. Euuh bij ons is het gebruikelijk om idd suiker mee te nemen. Verder word er soms thee meegenomen en als ze kids heeft ook chips, koek etc.

Mysticalia
20-07-2005, 14:43
Het is traditie om suiker mee te nemen. Allahou a3lam waarom dat dat zo is. Mn grootvaders zijn niet lang geleden overledne, Allah ar7amhoum en wij kregen veel suiker en koeken.

miss_rif21
20-07-2005, 14:55
dus dat suiker moet ik zeker meenemen! kan ik ook iets klaar maken om mee tenemen! zoals zoete broodjes of msemmen? harstike bedankt dames voor jullie tip!

Old_Oem_Ishaaq
20-07-2005, 15:07

Yep, ik zou zeker iets meenemen als zoete broodjes etc. Meestal heb je geen zin om wat klaar te maken als er pas iemand is overleden die je dierbaar is. Dan is het wel fijn als iemand wat meeneemt...kan ze dat serveren bij de thee/koffie Geen dank hoor!

mam758
20-07-2005, 15:08
ligt eraan als je voor t avondeten gaat nemen wij ook n schaap mee en koek,drinken, suiker

Old_Oem_Ishaaq
20-07-2005, 15:10
ligt eraan als je voor t avondeten gaat nemen wij ook n schaap mee en koek,drinken, suiker Nemen jullie een (hele) schaap mee als jullie gaan condoleren? Vraagje: waar kom je vandaan uit Marokko. Wij, uit chamal, doen dat niet

Safah83
20-07-2005, 15:11
Eten klaar maken, zoals gevulde broodjes of loempia's en meenemen...daar zullen ze echt blij mee zijn aangezien ze het al zwaar hebben en geen zin hebben om daarnaast te koken...

miss_rif21
20-07-2005, 15:12
ik denk dat ik iets ga klaar ga maken en het meeneem! in iedergeval bedankt dames voor jullie tips!!

mam758
20-07-2005, 15:15
Nemen jullie een (hele) schaap mee als jullie gaan condoleren? Vraagje: waar kom je vandaan uit Marokko. Wij, uit chamal, doen dat niet uit kendani ieder heeft zo zijn tradities denk ik en als iemand naar mekka is geweest en je komt daar nemen wij ook n schaap mee

Manal01
20-07-2005, 15:17
ik denk dat ik iets ga klaar ga maken en het meeneem! in iedergeval bedankt dames voor jullie tips!! wij maken (mijn moeder dan :o ) altijd couscous klaar, ze maakt heel veel klaar omdat ook veel mensen komen condoleren, dus dan is het gewoon een kwestie van opwarmen en that's it ;)

mam758
20-07-2005, 15:20
wij hadden toen me opa was overleden hadden we gestoomd vlees en couscous gemaakt en op de andere dagen gewoon vlees met pruimen en couscous

miss_rif21
20-07-2005, 15:27
uit kendani ieder heeft zo zijn tradities denk ik en als iemand naar mekka is geweest en je komt daar nemen wij ook n schaap mee ja dat nemen we ook mee als iemand van terugkomt van mekka!!! maar zondag komen alleen me ouders en me oom en tante meer niet en ik natuurlijk! ik ga wel eerder naar hun toe om bij haar te koken ( omdat ze hier in fr woon en maar een half uur rijden is) en alles klaar maken maar neem wel wat mee van huis!! ga denk ik wat maken voor bij de thee of koffie insallah!!

mam758
20-07-2005, 15:31
ja maaar dan is t een ander verhaal toen wij als gezin bij elkaar kwamen om onze moeder te condoleren namen wij ook niks mee alleen remsemmen gringo enz iets bij de thee sorry miss rif21 heb de vraag niet goed gelezen :o :o :o :o maar als je bv bij je oom of tante gaat condoleren dan nemen we wel vlees mee

lilchakir
20-07-2005, 15:33

uit kendani ieder heeft zo zijn tradities denk ik en als iemand naar mekka is geweest en je komt daar nemen wij ook n schaap mee doen ze bij mijn ouders thuis ook. ze nemen dan vlees mee ,brood,suiker enz enz .maar de laaste tijd nemen ze eten, die al thuis is klaar gemaakt.omdat de mensen die net, een van hun dierbaren hebben verloren niet bepaald in staat zijn om nog te koken. r maar zelf neem enkel nog suiker, melk, en andere dingen mee zoals broodjes,mesemen etc mee.

Pagina's : [1] 2