Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie kan mij helpen

Pagina's : [1] 2

norhaki
23-03-2003, 13:13

ik ben een marokaanse vrouw van 30 jaar en ben al bijna een jaar samen met een surinamer geen moslim ik ben echt verliefd van op hem ik hou heel veel van hem maar ik ben bang voor de gevolgen.ivm twee culturen en geloven. mijn ouders die weten het al maar vinden het oke omdat ik 12 jaar lang getrouwd ben geweest met een marokaan hij had mijn leven kapot gemaakt, van deze man krijg ik waardering en respect hij houdt van ze zorgt voor me en is er altijd voor me, wie kan mij helpen met adviezen hierover of ik wel verder met hem moet ivm geloof. :Iluvu: :zwaai: :koppel:

shafia
23-03-2003, 13:20
Salaam eleykoem wr wb je kan wel denken van hem krijg ik hier respect enzo oke zuster het is misschien 20 jaar leuk met hem. en in het hiernamaals dan hoe ga je uitleggen dat je niet aan de worden van Allah swt hebt gehouden? en cultuur wat kan jou dat schelen?? leef jij voor andere mensen of leer je voor Allah swt ? je moet niet denken wat andere mensen zullen zeggen maar wat zal Allah swt van jou daad vinden? heeft hij intresse in de islam? als hij dat heeft macha Allah leer hem zo veel mogelijk neem hem mee naar de moskee enz maar trouw niet met hem zo lang hij geen moslim is bovendien je hebt een relatie met hem dan is al een zonde of hij nou moslims is of niet Allah oe Allem walikom salaam wr wb Shafia

185353
23-03-2003, 13:33
he dame, Kijk het eigenlijk heel simpel,het is jou leven en jij moet gelukkig zijn.Tuurlijk zullen mensen praten,want ja wij marokkanen hebben nou eenmaal niks te doen en vinden het leuk om over andre te praten.Je moet doen waar jij je happy bij voelt. Ik heb een buurmeisje dat getrouwd is met een surinamer,ze heeft twee kinderen met hem,ik weet niet of hij moslim is.Iedereen heeft over haar geroddelt en zo.Maar ja zij is sterk geweest en leeft gelukkig met hem en haar kinderen,En dat is het belangrijkste toch?? veel sucses

shafia
23-03-2003, 13:34
dus "geluk" is belangrijker dan Allah swt zijn regels na te leven?? p.s geloof me dan is het geen geluk maar sjetaan Allah oe Allem

dulce_lamia
23-03-2003, 13:40

Je kunt denken beter een ongelovige die goed voor me is dan een moslim mandie mn leven verpest, maar zou een moslim man die goed voor je is niet nog beter zijn ivm je geloof? Je moet geen advies vragen aan mensen die je niet kennen. Jij alleen weet hoe en wat je gelooft. Praktiseer je? Wil je praktiseren? Maakt het je wat uit dat je man al dan geen moslim is? Al deze vragen kun je zelf beantwoorden en er naar handelen. Sucses meid..

norhaki
23-03-2003, 13:50
dank julie voor jullie reactie ik voel dat jullie met mij zijn dat doet mij goed, hij wil denk ik wel moslim worden ik heb het hem nooit gevraagd maar hij vraagt wel veel toont interesse voor ons geloof dus misschien met allah wil en hulp p.s. niemand roddelt over mij omdat ik geen contact heb met marokanen mijn ouders ook niet wij gaan veel met andere culturen om. dank jullie alvast voor de reacties kussje mij

Najib26
23-03-2003, 14:47
Hij moet niet moslim voor jou worden. Maar omdat ie daar in gelooft. En zolang hij geen moslim is, mag je niet met hem trouwen volgens de islam. Een relatie voor het huwelijk is haram. Helaas doe je dat toch. Allah zal iets dat als haram begint, niet snel zegenen.

tonk
23-03-2003, 19:44
Waarom mag je niet met iemand trouwen die geen moslim is eigenlijk? Ik snap wel dat het niet handig is, maar waarom mag het niet? Je kunt daar als man en vrouw samen toch wel uit komen?

shafia
23-03-2003, 21:59
samen uit komen?? hoe ga je dan je kinderen opvoeden? en hoe kan je van iemand houden die niet van Allah swt houd? (ikmoet toegeven dat ik wel van mijn famillie houd okal zijn ze nog geen moslims) maar ik bedoel dan qwa liefde op man en vrouw gebied, hoe wil je dan naar mekkah gaan? walikom salaam shafia

noel33
24-03-2003, 00:15
Luister naar jezelf en naar je intuitie Ik ken mensen die met een niet gelovige trouwden Op latere leven hebben ze zelf gekoezen. En ik kan vol overtuiging zeggen dat zij een nog betere moslim zijn geworden dan menig1 die vanaf geboorte het is en niet gehoorzaamd. Er zijn mensen die heel snel hun oordeel klaar hebben en het altyd beter weten. Je leest het wel bij het passeren van sommige verhalen hier naar jou oproepje. Er zijn ook surinamers die moslim zijn en wie zegt dat jou vriend, niet open zal staan als hij jou op de goeie manier jouw geloof ziet beleiden. Maar een goede raad, van iemand die het echt kan weten. Maak een keuze hoe je later je kinderen wilt opvoeden en wees daar duidelijk naar hem toe. Zijn daar de meningen verschillend over dan weet als ieder zijn eigen opvoeding wil meegeven zonder of er tussenin, weet dan dat je een moeilijke keuze hebt gemaakt en een moeilijke weg begaat. Want voor het opvoeden van kinderen moet je aan een zijde staan, Een kind kan die keuze niet maken en dat zal later zijn persoonlijke strijd worden kies een weg en loop die uit. Allah is met je en blijf nijá. Groetjes Noel :wijs: beterweters zijn er altyd maar daar ben jij niet mee geholpen en als mijn antw. niet voldoende is ga dan naar de moskee en praat met een imam

shafia
24-03-2003, 14:27
maar het feit blijft dat een moslima niet met een kafier mag trouwen Allah oe Allem

noel33
30-03-2003, 17:35
dan mag jij mij vertellen of je dit gelezen hebt in de koran en zo ja welke pagina dan ik het ook even opzoeken, of heb je dit van je ouders en omstanders gehoord? Deze vraag was voor shafia Groetjes Noel

shafia
30-03-2003, 17:40
sorry zuster maar mijn ouders zijn niet eens moslim en ja ik weet dat het zo is omdat ik het vele malen gelezen heb, een man mag met een vrouw trouwen die in het boek geloofd een vrouw echter niet en dat vind ik ook heel begrijpelijk en vanwaar deze vraag? ben jij hier op aarde om een goed leven te hebben of leef jij voor het hiernamaals? walikom salaam

shafia
30-03-2003, 17:43
bovendien al zou het mogen zou ik het niet eens willen, ik wil dat mijn man van Allah swt houd, ik wil met hem samen Allah swt aanbidden en ik wil mijn kinderen iets heel moois leren het mooiste wat je in dit leven kan leren, het meest vrede vol wat ik ken. iets waardoor je kan huilen omdat het je zo erg raakt als je in moeilijke tijden zit kan je eraltijd op terug vallen. iets dat je liefde geeft iets waardoor je leert van je zusters en broeders te houden EN DAT IS ISLAM

Dua
30-03-2003, 17:44

Noel 33 weet je dat niet dat een muslim vrouw niet met een kafir man mag trouwen :rolleyes: . is logish toch, want de kinderen krijgen altijd de godsdienst van de man, dus dan zouden de kinderen ook kafir's worden, en een vrouw is makkelijker uit te nodigen tot de islam, kijk maar om je heen, zoveel bekeerde vrouwen en minder mannen! salaam aleikum Dua

Pagina's : [1] 2