Bekijk originele versie : Islamitsche school?
Waarom wel waarom niet voor je (toekomstige) kind?
Ik niet...ben ook niet praktiserend, maar vind niet dat je ontwikkeling van een kind moet basseren op het geloof en je moet afsluiten van de nederlandse samenleving.
Ik zou mijn kind op een normale basisschool zetten. en geloof is een taak van de ouders , niet van een paar onderwijzers....
ik ook niet, maar dan gaat hij wel zaterdag naar de moskee om bij te leren en mijn man en ik gaan ons kinderen de islam bijbrengen. Ik ga hem naar een openbaar school brengen. Vind die inslamitisch scholen veel te veel op marokkaanse scholen in marokko lijken veel te streng, en nog meer van die dingen
Ik niet...ben ook niet praktiserend, maar vind niet dat je ontwikkeling van een kind moet basseren op het geloof en je moet afsluiten van de nederlandse samenleving.
Ik zou mijn kind op een normale basisschool zetten. en geloof is een taak van de ouders , niet van een paar onderwijzers....
Ik wil mijn zoon Ins Allah wel op een islamitische school want ze doen ook veel aan de nederlandse samenleving alleen de bais is Islam en vind het wel belangrijk. In ieder geval bedankt voor je posting. :)
Er zijn teveel vooroordelen over islamitische basisscholen...en ik kan weten dat de meesten niet kloppen..
Ik zou mijn kinderen wel op een Islamitische school plaatsen, omdat ze zo ook de basis van de Islam meekrijgen...Het is precies hetzelfde als een andere school alleen hanteert de school islamitische uitgangspunten die alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling van het kind.... De brug van school naar huis is ook niet groot waardoor de kinderen dus niet in de war raken...
Maar ik zou wel eerst me orienteren op de islamitische scholen en eentje kiezen wat het beste aansluit bij je eigen visie en waarvan de kwaliteiten ook goed zijn...
seloua18
16-07-2005, 12:14
Er zijn teveel vooroordelen over islamitische basisscholen...en ik kan weten dat de meesten niet kloppen..
Ik zou mijn kinderen wel op een Islamitische school plaatsen, omdat ze zo ook de basis van de Islam meekrijgen...Het is precies hetzelfde als een andere school alleen hanteert de school islamitische uitgangspunten die alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling van het kind.... De brug van school naar huis is ook niet groot waardoor de kinderen dus niet in de war raken...
Maar ik zou wel eerst me orienteren op de islamitische scholen en eentje kiezen wat het beste aansluit bij je eigen visie en waarvan de kwaliteiten ook goed zijn...
ik ben het helemaal met jou eens :goedzo:
mijn zoontje zat op een openbare school,en na de zomervakante gaat hij naar een islamitische school inscha allah ;)
chica_tangawia
17-07-2005, 14:36
mensen overdrijven heel erg in het oordeel over islamitische scholen. Ik heb daar zelf stage gelopen dus weet wel hoe het eraan toe gaat. En geloof me, het is gewoon zoals elke andere school. Ze krijgen volgens mij maar 1 uurtje of 2 uurtjes godsdienst les in een week. Voor de rest krijgen ze gewoon de hedendaagse dingen mee. Ik liep bijv stage bij de kleuters. Nou die begonnen de ochtend met sura AlFatiha. Voor de rest verloopt de dag heel gewoon zoals andere basisscholen. maar zo word het kind bijv aangeleerd om met de rechterhand te eten. Voor het eten zingen ze dat 'smakelijk' eten liedje maar daarna volgt ook ' bismillah' . En na het eten elhamdoulilah. Er mag alleen nederlands gesproken worden op school. Naar mijn idee verschilt het niet heel veel van andere basisscholen en wat geloof betreft word ze gewoon de basisdingen aangeleerd. De rest ligt ook bij de ouders.
Bedekte_ogen
18-07-2005, 10:49
Ik zou asl ik tegen de tijd dat mijn kinderen na school moet nog in ned ben(inshaAllah niet)
zou ik ze zeker op islam school doen want op normale school leren sinterklaas vieren kerstmis pasen zingen fotos maken en dat is allemaal haraam. dat is de reden dat ik het doe niet omdat ze op islam basis school basis van islam leren want ze hebben vaak maar 1 uur goddiest in de week en veel van die scholen volgen niet de juiste manhadj dus ik doe t puur om dat ze t haraam dan niet mee krijgen niet dat me kinderen thuis komen mamma ik wil kerstboom NO WAY ihihih en ze krijgen koraan les om koraan te leren op islamitisch school daar doe ik t eigenlijk ook voor en natuurlijk stuur ik ze ook op zaterdag na de moskee want dat op school vin dik niet voldoende veel van de selef geleerden werden door hun moeder dagelijsk na de geleerde gebr8 om te studeren dus wij moeten er voor zorgen dat de ulama niet uitsterven maar dat wij ook onze kinderen de islam dagelijsk bij brengen inshaAllah
moge Allah stw ons recht geleide kinderen schenken amien
minous21
18-07-2005, 11:06
Ik ga ze inscha allah naar een openbare basisschool sturen. Ik wil dat ze ook veel contact hebben met kinderen die een ander of geen geloof hebben.
Dit is mijn mening!
Groetjes Minousje
minous21
18-07-2005, 11:07
Ik zou asl ik tegen de tijd dat mijn kinderen na school moet nog in ned ben(inshaAllah niet)
zou ik ze zeker op islam school doen want op normale school leren sinterklaas vieren kerstmis pasen zingen fotos maken en dat is allemaal haraam. dat is de reden dat ik het doe niet omdat ze op islam basis school basis van islam leren want ze hebben vaak maar 1 uur goddiest in de week en veel van die scholen volgen niet de juiste manhadj dus ik doe t puur om dat ze t haraam dan niet mee krijgen niet dat me kinderen thuis komen mamma ik wil kerstboom NO WAY ihihih en ze krijgen koraan les om koraan te leren op islamitisch school daar doe ik t eigenlijk ook voor en natuurlijk stuur ik ze ook op zaterdag na de moskee want dat op school vin dik niet voldoende veel van de selef geleerden werden door hun moeder dagelijsk na de geleerde gebr8 om te studeren dus wij moeten er voor zorgen dat de ulama niet uitsterven maar dat wij ook onze kinderen de islam dagelijsk bij brengen inshaAllah
moge Allah stw ons recht geleide kinderen schenken amien
Mijn beste vriendin geeft les op een islamitische basisschool en ook daar vieren ze sinterklaas..........
ik vind dat islam vanuit thuis moet komen en niet vanuit school. stel je kind vind het vreselijk op school dan associeert hij de islam met die vreselijke tijd.
terwijl ik bezig ben een goede opvoeding te geven moet ie dat associeren met al het goede
geen islamitische school voor mij
chica_tangawia
18-07-2005, 12:45
Mijn beste vriendin geeft les op een islamitische basisschool en ook daar vieren ze sinterklaas..........
nou dat is dan wel heeeeeeeeeeeeeel uitzonderlijk! Het gaat er niet echt in bij mij..
Bedekte_ogen
18-07-2005, 20:56
de man van mijn vriendin ook en daar wordt echt gene verjaardag gevierd en inshaAllah als ik in ned ben stuur ik ze ook na die school maar inshaAllah is dat niet nodig om ze uberhaut in ne dna school te sturen
Nooralhouda
18-07-2005, 22:46
Salam aleikoum,
Mijn zoontje zit ook op een islamitische school en daar ben ik heel tevreden over. Voordat hij naar de basisschool zou gaan heb ik op verschillende soorten scholen geinformeerd en deze kwam gewoon als beste uit de bus.
Het is gewoon een Nederlandse school met oog voor islamitische normen en waarden, zoals bijv. Bismillah zeggen voor het eten, met je rechterhand eten, op Hid-dagen uitgebreid vieren met kadootjes erbij. Dit wordt allemaal spelenderwijs aangeleerd en zeker niet op een strenge manier.
Waar ze wel streng in zijn, is het gedrag ten opzichte van medeleerlingen en leraren (dus geen gescheld etc.!)
Ongeveer in groep 5 of 6 wordt er begonnen met Koranles en worden de leerlingen gestimuleerd om kleine soera's uit het hoofd te leren. In dat opzicht is het dus niet voldoende en zal er zeker ook door de ouders of moskee koranles moeten worden gegeven.
Voor mij is het belangrijkste, dat mijn zoontje zich thuis voelt op zijn school en niet anders dan anderen. Wat betreft het kontakt hebben met kinderen die een ander geloof hebben of helemaal geen geloof, daarmee komt hij al in kontakt als hij bijv. in de speeltuin is, of inshallah begint met sporten, clubjes enzo. Dat is voor mij voldoende.
Groetjes van Nooralhouda
minous21
19-07-2005, 09:00
Welke school? Gegevens? Of brabbel jij maar wat? Ik geloof er niets van !!
Lehla :) , dan geloof je het toch lekker niet! ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.