Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat moet je doen als er een riffi in het spel komt???

Pagina's : [1] 2 3

LZN
22-03-2003, 10:15

salaaaaaaaaam iedereen... ik wilde om jullie advies vragen.... ik heb een vriendin, ze wil trouwen met een jongen maar hij is riffi (dat maakt haar niks uit) maar hij kan geen woord arabish en zij wil haar kinderen absoluut opvoeden met de arabishe taal... verder zijn zijn ouders ook zo ze kunnen geen arabish maar ook geen nederlands dus hoe moet ze overweg met zijn moeder?? zij wilde altijd met een jongen trouwen die goed arabish spreekt en ze wilde altijd goed overweg kunnen met haar schoonmoeder maar ja nu kan dat ook niet meer... :( (en dat hij gewoon arabish moet leren is makkelijker gezegd als gedaan) :zwaai: ouiam.

Letizia
22-03-2003, 10:21
Ja lijkt me logisch, of stoppen met die jongen, of hij moet arabisch leren, of zij moet zich er maar bij neerleggen. Als ze van hem houdt blijft ze bij hem en leert hij de taal. Ik zou het heel erg raar vinden als ze met hem zou stoppen alleen omdat hij geen Arabisch spreekt...want iets leren kun je toch altijd ? En waarom moet hij Arabisch kunnen, maar zij geen Berbers ? Zij kan ook Berbers leren voor hem toch ? In ieder geval, ik hoop dat ze eruit komt. Ik wens haar veel geluk in de toekomst ! Boey !

Lady_moi
22-03-2003, 10:25
ja oftewel ZIJ:volgt een cursus voor berbers te leren en HIJ:volgt een cursus voor arabish

Letizia
22-03-2003, 10:30
Curcussen, gewoon kwestie van informatie vragen. Maar als zij het zo erg vind dat ze dan niet met zijn moeder kan communiceren, dan moet ze daar toch wat aan doen ? Ze houden van elkaar, ze komen er wel weer uit.

Letizia
22-03-2003, 10:35

Ja ik hoop het ook voor haar. Tja.....moeders he, die maken het vaak maar al te lastig. Maar blijf gewoon volhouden denk ik dan, en laat zien dat ej veel van haar zoon houdt. En de desbetreffende man, als hij weet dat ze hem gelukkig zal maken, zal hij toch voor haar kiezen ondanks dat ze zijn taal of hij haar taal nog niet beheerst. Er zijn altijd nog oplossingen nietwaar ? boey

Lady_moi
22-03-2003, 10:36
ge moe maar es op sites zoeken eh meiske

C_OUJDIA
22-03-2003, 10:38
Het is moeilijk maar Nederlands kan ook nog altijd,tot nu toe hebben ze toch ook alleen maar in het Nederlands gecommuniceerd.Waarom zou dat straks als ze getrouwd zijn niet kunnen.En door de jaren heen leren ze elkaar echt wel begrijpen.Ze zullen van elkaar leren. Me neef is ook met een berberse getrouwd,in het begin verliep het stroef maar nu gaat het heel goed tussen hun.Ze hebben een dochtertje die spreekt arabisch en berbers.(woordjes,ze is 3)

Lady_moi
22-03-2003, 10:41
dus het moet kunnen

Lady_moi
22-03-2003, 10:45
frans? :confused:

Lady_moi
22-03-2003, 10:49
gebarentaal :D

C_OUJDIA
22-03-2003, 10:50
Origineel gepost door ouiam_tet1 maar zijn ouders kunnen geen arabish en GEEN nederlands.... dus als zij daar op bezoek komt iwaa ja wat zeggen ze dan tegen elkaar??? :confused: Hoe vaak zullen ze bij elkaar op bezoek gaan. 1x in de week of 2 weken. En daarnaast heeft het arabische een paar vergelijkende woorden met het berbers. Lukken zal het echt.

RaZer
22-03-2003, 10:52
Liefde overwint alles :) Shit wat een HOMO antwoord!!

C_OUJDIA
22-03-2003, 10:59
Origineel gepost door ouiam_tet1 ik hoop het voor haar... :( Ach kom op :D Goed komen zal het toch dus blijven lachen :boogie: Insha'allah

C_OUJDIA
22-03-2003, 11:08
Origineel gepost door ouiam_tet1 :( :) :p :D je hebt gelijk we moeten het positief bekijken... Precies :D :p

Kimaatje
22-03-2003, 11:14

Hmm....moeilijke situatie :confused:

Pagina's : [1] 2 3