Bekijk originele versie : Steun voor Bin Laden daalt in meeste moslimstaten
WASHINGTON - De steun voor Osama bin Laden en het begrip voor zelfmoordaanslagen is in de meeste moslimstaten scherp gedaald. Toch is de aanhang voor de topterrorist in een deel van de moslimwereld nog aanzienlijk.
Dat stelde het Amerikaanse instituut Pew donderdag bij de presentatie van zijn terrorisme-onderzoek in zes islamitische landen, negen Noord-Amerikaanse en Europese staten en in India en China.
In Marokko zei 26 procent van de ondervraagden nog veel of enig vertrouwen in Bin Laden te hebben. Twee jaar geleden was dat nog 49 procent.
De aanhang daalde ook in Turkije (van 15 naar 7 procent), Indonesië en Libanon. In Jordanië en Pakistan daarentegen steeg het vertrouwen in Bin Laden van 55 naar 60, respectievelijk van 45 naar 51 procent.
Bron (http://www.nu.nl/news/557923/23/Steun_voor_Bin_Laden_daalt_in_meeste_moslimstaten. html)
hapymary
14-07-2005, 22:04
hij heeft al een poosje weinig van zich laten horen
tja en dan vergeten mensen snel
als ze veel vrouwen hebben ondervraagd is dat natuurlijk meteen duidelijk
vrouwen zijn per definitie vergeetachtig.
(daar heb ik bewijs voor)
Dat "bewijs" zou ik dan wel graag van je zien.
Wetenschappelijk onderbouwd neem ik aan ?
Wie een mooi stuk wil lezen over de opkomst, het succes en de uiteindelijke ondergang van terreurgroepen krijgt van mij een mooi artikel: "Waarom al-Quaida niet kan winnen".
http://img351.imageshack.us/img351/8388/elsevier2vp.jpg (http://www.imageshack.us)
Scottie.
Pardon,waar haal je dit nu weer vandaan :hihi: :D
Faam gaat snel teloor. Allemaal die dode Moslims doet het natuurlijk als PR ook niet echt goed voor Al Qaida.
Mwa, op een paar harde scheten na zo nu en dan, hoor je van Al Qaida niet veel in het westen. Logisch, ze moeten hier jongeren ronselen voor hun strijd daar. In principe geeft Bin Laden weinig om de macht van het westen, hij wil gewoon een rivaliseerdende macht opbouwen in het MO maar dan onder religieuze dreiging, dat is veel makkelijker regeren dan democratische en bureaucratische rondslomp.
hafiberber
15-07-2005, 00:12
ik geloof dat arabische volk met nationalisme en patriottisme meer kan bereiken zonder bin laden of wie ook.men heeft conservatieve en patriotten nodig als nasser.arabieren hebben ook het recht om nationalistisch te zijn even als joden en amerikanen.
hafiberber
15-07-2005, 00:24
nee ze zijn niet zo erg als joden die zeggen dat zij de ubermenschen zijn,lees een keer de talmud zou ik zeggen dan zijn de nazis er niksbij vergeleken.
Nieuwkomer
15-07-2005, 00:29
(daar heb ik bewijs voor)heb je of ben je
Nieuwkomer
15-07-2005, 00:30
nee ze zijn niet zo erg als joden die zeggen dat zij de ubermenschen zijn,lees een keer de talmud zou ik zeggen dan zijn de nazis er niksbij vergeleken. wat heeft dit noute makenmet topic.ga ergens anders jou onzin verkopen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.