Bekijk originele versie : Tussen twee culturen in
RAMSES_II
21-03-2003, 22:40
Hey iedereen, ik vroeg me af hoe jullie denken over het volgende punt:
De halfbloedjes, kinderen van ouders uit twee verschillende culturen hebben soms problemen met het vinden van hun eigen identiteit. Tussen de Nederlanders bijvoorbeeld horen ze er niet helemaal bij, en in het land van de andere ouder ook al niet, omdat ze bepaalde elementen uit de culturen niet kennen en beide talen niet volledig spreken. Ik zelf ben een halfbloed maar ik maak dit probleem niet zo sterk mee gelukkig. Maar ik heb verhalen gehoord van al wat oudere mensen die in Europa "te Arabisch" werden gevonden en in Egypte "te Europees". Dit belemmerde zelfs hun carriere. Zit iemand anders hier in een soort gelijke situatie?
jij bent half egyptisch en half?......
vertel vertel..ben nieuwsgierig
RAMSES_II
21-03-2003, 23:15
en half Nederlands :)
jij kan wel mooi van 2 culturen genieten om het zo maar te zeggen.
RAMSES_II
21-03-2003, 23:23
Inderdaad, dat is zeg maar de mooie kant van de medaille. Twee culturen, kan je zelf de dingen kiezen die je het meest aanspreken.
hahahahahahaha...kon ik dat maar
ze zeggen dat halfbloedjes mooi zijn dus dat is ook maar mooi meegenomen he?
vindt jij het moeilijk om tussen twee culturen te moeten leven?
ik bedoel hoe ervaar jij dat
RAMSES_II
21-03-2003, 23:30
Ja zoals ik zei ik heb er geen problemen mee omdat het bij mij veel minder gecompliceerd ligt. Zo spreek ik nauwelijks Arabisch maar veel beter Nederlands. Ik ben ook niet vaak in Egypte, alleen in vakanties. Dan ben ik bij familie waar ik me dus wel thuis voel. Hier in Nederland accepteert iedereen me in het algemeen wel om wie ik ben. Ik voel me niet buiten gesloten ofzo.
dan heb jij wel geluk.. er zijnn niet veel mensen die dat kunnen zeggen maar het varieert wel, het ligt eraan wat voor familie je hebt: zijn ze ruimdenkend of niet.. ik denk dat het eraan ligt of ze het kunnen accepteren of niet.
ik heb een oom die getrouwd is met een nederlandse vrouw en hij heeft 3 meisjes en een jonegn en zij worden over het algemeen gewoon geacepteerd binnen onze familie. ze gaan elk jaar naar marokko naar familie enz
shahzade
21-03-2003, 23:38
Ik ben ook een halfje. Mijn moeder is Nederlands, mijn pa Arabisch. Maar ik zeg eerlijk; ik voel me meer Nederlandse! Ik ben ook geen moslim, en spreek maar een beetje Arabisch. En mijn uiterlijk denken veel mensen dat ik half indo ben. Maar de cultuur van me vader gaat me wel steeds meer interesseren. Zo ga ik dit jaar voor het eerst mijn familie ontmoeten, ga ik daar op vakantie. xxx
RAMSES_II
21-03-2003, 23:43
Origineel gepost door sabryn
dan heb jij wel geluk.. er zijnn niet veel mensen die dat kunnen zeggen maar het varieert wel, het ligt eraan wat voor familie je hebt: zijn ze ruimdenkend of niet.. ik denk dat het eraan ligt of ze het kunnen accepteren of niet.
Daar heb ik inderdaad geluk mee. Ik vraag me af of er mensen zijn die er minder geluk mee hebben en hoe zij daar mee omgaan.
En Shahzade, hoe reageren de mensen in Nederland op het feit dat je half-Nederlands half-Arabisch bent?
shahzade
21-03-2003, 23:46
En Shahzade, hoe reageren de mensen in Nederland op het feit dat je half-Nederlands half-Arabisch bent? [/B][/QUOTE]
Nooit geen last van gehad! Toen ik klijn was noemde me ze poepie, pinda of drolletje maar ja da was meer voor de grap!
RAMSES_II
21-03-2003, 23:49
Origineel gepost door shahzade
Nooit geen last van gehad! Toen ik klijn was noemde me ze poepie, pinda of drolletje maar ja da was meer voor de grap!
hahaha gelukkig maar :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.