Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Paus ziet gevaar in Harry Potter

Pagina's : [1] 2

Braezy
14-07-2005, 08:29

LONDEN - De paus gelooft dat de boeken over tovenaarsleerling Harry Potter "het christendom in de ziel verwringen". Dat blijkt uit twee brieven die op internet zijn gepubliceerd, meldde de Britse krant The Daily Telegraph donderdag. De huidige paus schreef zijn commentaar twee jaar geleden aan een Duitse auteur die de boeken van J.K.Rowling bekritiseerde. "Het is goed dat u de mensen inzicht geeft in Harry Potter, want dit zijn subtiele verleidingen die ongemerkt hun gang gaan en daardoor het christendom diep in de ziel verwringen, voordat die goed kan groeien", schreef de toenmalige kardinaal Ratzinger. De Duitse auteur Gabriele Kuby schreef in 2003 'Harry Potter, goed of kwaad', waarin ze stelde dat de serie de harten van de jongeren vervuilt en hen verhindert een gevoel voor goed en kwaad te ontwikkelen. Vrijdag om middernacht verschijnt deel zes in de serie van de Britse schrijfster, 'Harry Potter en de halfbloed prins'. Het vaticaan leek in het verleden zijn goedkeuring aan de boeken vol mythische wezens te verlenen. Een hoge functionaris zei twee jaar geleden tijdens een persconferentie: "Ik denk dat er niemand in deze zaal is die is opgegroeid zonder elfjes, magie en engelen in zijn fantasiewereld." Bron (http://www.nu.nl/news/557331/122/Paus_ziet_gevaar_in_Harry_Potter.html)

Hazouz_55
14-07-2005, 08:31
Balkenende, de Paus zal je niet zegenen.....Ha ha ha

tonk
14-07-2005, 08:33
De paus hoort ook niet direct tot de doelgroep van de Harry Potter boeken. Hij heeft het vast gewoon verkeerd begrepen. Laat ik het daar maar op houden. Rare man, die paus. Harry Potter boeken zijn geweldig!!

Hazouz_55
14-07-2005, 08:39
De paus hoort ook niet direct tot de doelgroep van de Harry Potter boeken. Hij heeft het vast gewoon verkeerd begrepen. Laat ik het daar maar op houden. Rare man, die paus. Harry Potter boeken zijn geweldig!! Geef mij maar boeken van Dumas !!!!

Einherjer
14-07-2005, 08:59

LONDEN - De paus gelooft dat de boeken over tovenaarsleerling Harry Potter "het christendom in de ziel verwringen". Dat blijkt uit twee brieven die op internet zijn gepubliceerd, meldde de Britse krant The Daily Telegraph donderdag. De huidige paus schreef zijn commentaar twee jaar geleden aan een Duitse auteur die de boeken van J.K.Rowling bekritiseerde. "Het is goed dat u de mensen inzicht geeft in Harry Potter, want dit zijn subtiele verleidingen die ongemerkt hun gang gaan en daardoor het christendom diep in de ziel verwringen, voordat die goed kan groeien", schreef de toenmalige kardinaal Ratzinger. De Duitse auteur Gabriele Kuby schreef in 2003 'Harry Potter, goed of kwaad', waarin ze stelde dat de serie de harten van de jongeren vervuilt en hen verhindert een gevoel voor goed en kwaad te ontwikkelen. Vrijdag om middernacht verschijnt deel zes in de serie van de Britse schrijfster, 'Harry Potter en de halfbloed prins'. Het vaticaan leek in het verleden zijn goedkeuring aan de boeken vol mythische wezens te verlenen. Een hoge functionaris zei twee jaar geleden tijdens een persconferentie: "Ik denk dat er niemand in deze zaal is die is opgegroeid zonder elfjes, magie en engelen in zijn fantasiewereld." Bron (http://www.nu.nl/news/557331/122/Paus_ziet_gevaar_in_Harry_Potter.html) Vind Potter niets..Vind de Paus ook niet veel. :hihi:

Braezy
14-07-2005, 09:03
Geef mij maar boeken van Dumas !!!! Alexandre Dumas ? De drie musketiers/De graaf van Monte Christo etc........

Hazouz_55
14-07-2005, 09:07
Alexandre Dumas ? De drie musketiers/De graaf van Monte Christo etc........ Lees die boeken in het Frans ( Spreek je Frans ??) ipv in het Nederlands, er gaat een hele nieuwe wereld voor je open, of je kunt een shot heroine nemen, (hetzelfde effect )

an3sdej
14-07-2005, 09:19
Als het om 'toveren' gaat mag alleen Jezus het monopolie houden, logisch dat de paus geen concurentie wil voor de bijbel :-)

Hazouz_55
14-07-2005, 09:22
Als het om 'toveren' gaat mag alleen Jezus het monopolie houden, logisch dat de paus geen concurentie wil voor de bijbel :-) Iedereen maakt religies de laatste tijd belachelijk en je ziet dat er een tendens gaande is, helemaal na de gruwelijke afslachting op Theo (varkentje ) van Gogh (een ongelooflijk laffe daad !!), maar geef jij mij nu eens bewijs dat Jezus NIET bestaan zou hebben...............

an3sdej
14-07-2005, 09:26
Heb ik gezegd dat een JEZUS niet bestaan zou hebben? Nu nog heten veel mensen Yeshua, HET WAS EN IS EEN VEEL VOORKOMENDE NAAM. dE BIJBELSE jezus wordt buiten Philo gerekend door geen enkele historicus genoemd, zelfs niet door Romeinse, die toch zeer nauwkeirig alles bijhielden.

Hazouz_55
14-07-2005, 09:28
Heb ik gezegd dat een JEZUS niet bestaan zou hebben? Nu nog heten veel mensen Yeshua, HET WAS EN IS EEN VEEL VOORKOMENDE NAAM. dE BIJBELSE jezus wordt buiten Philo gerekend door geen enkele historicus genoemd, zelfs niet door Romeinse, die toch zeer nauwkeirig alles bijhielden. ''dE BIJBELSE jezus wordt buiten Philo gerekend door geen enkele historicus genoemd, zelfs niet door Romeinse, die toch zeer nauwkeirig alles bijhielden''------> is dit jouw zogenaamde bewijs... wacht even.. ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha....kom nu maar terug als je echte bewijzen hebt.........

an3sdej
14-07-2005, 09:34
''dE BIJBELSE jezus wordt buiten Philo gerekend door geen enkele historicus genoemd, zelfs niet door Romeinse, die toch zeer nauwkeirig alles bijhielden''------> is dit jouw zogenaamde bewijs... wacht even.. ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha....kom nu maar terug als je echte bewijzen hebt......... :confused: Degene die beweert iets te geloven moet toch echt bewijzen dat waar hij in gelooft bestaat of bestaan heeft. Dus bewijs jij maar eens dat die Bijbelse Jezus bestaan heeft. En kom dan niet aan met een niet historisch verantwoord boek als de koran. Maar wel met wetenschappelijk historisch bewijs.

Hazouz_55
14-07-2005, 09:37
:confused: Degene die beweert iets te geloven moet toch echt bewijzen dat waar hij in gelooft bestaat of bestaan heeft. Dus bewijs jij maar eens dat die Bijbelse Jezus bestaan heeft. En kom dan niet aan met een niet historisch verantwoord boek als de koran. Maar wel met wetenschappelijk historisch bewijs. NEEN, KOM MAAR MET BEWIJS DAT JEZUS NIET BESTAAN ZOU HEBBEN !!!!!!!! (ik vroeg het eerder) INDIEN JIJ DIT NIET KUNT BEWIJZEN, MOET JIJ VOORTAAN GEWOON JE BRUTALE BEK HOUDEN OK, DOMME KOE !!!!! DEZE DISCUSSIE STOPT HIER, OMDAT JIJ GEEN MOER KUNT BEWIJZEN. PRAATJES VULLEN GEEN GAATJES, DOMME KOE !!!!!!!!!!!!!!!!!

an3sdej
14-07-2005, 09:41
Raak je wat geagiteerd Hazouz? Er is geen bewijs dat debijbelse Jezus bestond buiten de geschriften van de joodse historicus Philo om, dus is er geen bewijs voor het bestaan van een profeet Jezus. En dat schelden past niet bij een vroom moslim joh, dat moet je toch weten.

Hazouz_55
14-07-2005, 09:45

Raak je wat geagiteerd Hazouz? Er is geen bewijs dat debijbelse Jezus bestond buiten de geschriften van de joodse historicus Philo om, dus is er geen bewijs voor het bestaan van een profeet Jezus. En dat schelden past niet bij een vroom moslim joh, dat moet je toch weten. ''Er is geen bewijs dat debijbelse Jezus bestond buiten de geschriften van de joodse historicus Philo om, dus is er geen bewijs voor het bestaan van een profeet Jezus.'' eerst zeg je, er is geen bewijs en dan zeg je oh ja de joodse historicus Philo zegt dat hij wel degelijk bestaan heeft....... Hoe TEGENSTRIJDIG kan iemand zijn !!!! SVP domme stomme koe, reageer niet meer op mijn reacties, indien je dit wel doet, ben je ook nog eens een EZEL !!!!!!!!!!

Pagina's : [1] 2