Bekijk originele versie : wat vinden jullie??
ik zou graag willen weten wat jullie mocro jongens en meisjes vinden van een relatie met iemand van een ander land lets say turkije maar wel moslim landen dan
ik zou graag jullie menigen willen weten
(het is voor een werkstuk)
alvast bedankt thallou a nes
:zwaai:
angeleyes
25-04-2002, 17:51
Hoi leila.
Op zich sta ik niet negatief tegenover een huwelijk tussen 2 (moslim) nationaliteiten. Je ziet dat het steeds vaker gebeurd. Maar ik persoonlijk geef er toch de voorkeur aan om in de toekomst mijn leven met een marokkaan te delen. Want stel bijvoorbeeld dat je als marokkaans meisje met een turkse man trouwd. Na 30 jaar huwelijk zegt jouw turkse man dat de kinderen nu allemaal de deur uit zijn en dat hij terug wil naar zijn eigen land. Ga jij dan mee naar turkeije????????
Verder, moeten jullie naar marokko op vakantie of naar turkije.
Wat voor taal ga je thuis spreken, marokkaans, turks, nederlands.
Communicatie met je schoonfamilie???? Hoe moet dat.
Nee ik geef toch de voorkeur aan een marokkaan. Want als je lekker boos bent op elkaar kun je lekker in het marokkaans tekeer gaan tegen elkaar hahahahahahaha en dat geeft wel een lekker gevoel. hahahahaha
tetouani79
25-04-2002, 18:12
tekeer gaan jak? maar ik vind het wel een goeie hoor. nee je hebt gelijk, hoe kan je met die mensen dan communiceren, ik bedoel je spreekt toch een ander taal dan hun. ik er op zich niks tegen hoor, sterker nog, mijn zus is al bijna 8 jaar gelukkig getrouwdt met een libanees en ze hebben geen problemen, het kan goed gaan als maar om elkaar geeft en ja een libanees spreekt ook arabisch, dus kan je ook tekeer gaan hhahahahaha . ik heb er niks tegen, maar liever mijn eigen volk, klinkt egoistisch maar dat is niet zo, ik heb liever een marokkaans vrouw.
Selmaatje
25-04-2002, 20:42
Hmmmmmm...eigelijk maakt het niet uit als het 2 moslims zijn want dat is natuurlijk het belangerijkst..maar de cultuurverschillen zullen altijd bestaan, die kun je niet vermijden.en dat zal vaak problemen veroorzaken denk ik..Problemen zoals: hoe ga je je kinderen opvoeden, wat voor eten maak je, welke taal praat je, welke land ga je op vakantie ..ookal zijn het kleine dingen ze kunnen wel veel problemen veroorzaken..En meestal is het ook zo dat de ouders geen Schoonzoon-of dochter van een andere nationaliteit accepteren ookal is tie moslim..en dat is het ergst natuurlijk want je wil wel graag blije ouders/schoonouders zien..Maar ook mijn voorkeur gaat naar iemand van mn eigen volk dus een Turkishhh lann..
Ciaaaaaaaaaokes :zwaai:
Het blijft toch moeilijk hoor als je trouwt met iemand van een ander cultuur ook al is ie moslim. In principe maakt het niet uit, maar je blijft het toch keer op keer krijgen wat Selmaatje al zei over eetgewoonten, taal enz.
Mijn nicht (berbers) is met een Tunesiƫr getrouwd. So far so good, ik bedoel ze zijn kei gelukkig, hebben twee kinderen. Alleen wat ik wel jammer vind is dat ze met hen bijna alleen maar frans praten, berbers verstaan ze wel, maar praten het niet echt terug. En wat betreft dat Tunesisch, tja dat weet ik niet.
Maar het blijft toch wat moeilijk hoor. Mijn voorkeur gaat liever ook uit naar iemand van mijn volk.
GreetingZz
dounia_dana
26-04-2002, 10:35
Origineel gepost door tetouani79
tekeer gaan jak? maar ik vind het wel een goeie hoor. nee je hebt gelijk, hoe kan je met die mensen dan communiceren, ik bedoel je spreekt toch een ander taal dan hun. ik er op zich niks tegen hoor, sterker nog, mijn zus is al bijna 8 jaar gelukkig getrouwdt met een libanees en ze hebben geen problemen, het kan goed gaan als maar om elkaar geeft en ja een libanees spreekt ook arabisch, dus kan je ook tekeer gaan hhahahahaha . ik heb er niks tegen, maar liever mijn eigen volk, klinkt egoistisch maar dat is niet zo, ik heb liever een marokkaans vrouw.
Met een libanees??!! Dat schijnen ook best wel goeie mannen te zijn!!!
Sweet_Chic
26-04-2002, 10:37
Zolang het een moslim is, heb ik er geen bezwaar tegen.
Liefs, Sweet_Chic
tetouani79
26-04-2002, 10:53
mijn zwager is zekker en goeie man, mijn zus had volgens mij niet beter kunnen trefen. hij is vrij maar wel een goeie moslim, pas in de 30 en al 2 keer naar mekka geweest. ik kan goed met hem lachen en serieus praten.maar ze zijn niet allemaal goed hoor.
dounia_dana
26-04-2002, 11:00
mijn zwager is zekker en goeie man, mijn zus had volgens mij niet beter kunnen trefen. hij is vrij maar wel een goeie moslim, pas in de 30 en al 2 keer naar mekka geweest. ik kan goed met hem lachen en serieus praten.maar ze zijn niet allemaal goed hoor.
Ach ja je hebt en je hebt, en zo is het met alle bevolkings groepen............
Vraag me af waar mijn toekomstige vandaan zal komen... K heb een enorme afknapper van marokanen...
Double D
soussiasaida
26-04-2002, 11:14
Ik kan wel zeggen zolang het een moslim is maakt het niet uit............maar denk dat mijn ouders daar niet op aan het wachten zijn! Ik trouw insa-allah gewoon met een marokaan ;) !
En voor de rest die met een ander ras heeft, ik ben er niet op tegen.. als ze gelukkig zijn waarom dan ook niet :confused: ?
tetouani79
26-04-2002, 11:21
saida je hebt altijd van die wijze reacties, keep on the good work zou ik zeggen. ras, sorry maar het woord ras heeft een ander betekennis mensen. we zijn geen honden of katten of war dan ook. het is iemand van een ander afkomst geen RAS. dat vind ik zo vernederend, het is een belledegin voor de mens als je dat woord gebruikt. ik hoop dat er mensen zijn die het met me eens zijn, ik lees het wel. :zwaai:
lamia_17
26-04-2002, 11:22
saida je hebt altijd van die wijze reacties, keep on the good work zou ik zeggen. ras, sorry maar het woord ras heeft een ander betekennis mensen. we zijn geen honden of katten of war dan ook. het is iemand van een ander afkomst geen RAS. dat vind ik zo vernederend, het is een belledegin voor de mens als je dat woord gebruikt. ik hoop dat er mensen zijn die het met me eens zijn, ik lees het wel. :zwaai:
hey hey tetouani hoe gaat ie???
dounia_dana
26-04-2002, 11:26
Ach mijn moeder maakt er geen onderscheid in als hij een praktiserende moslim is word hij geacepteerd. Zowel door mij als mijn moeder.
Dounia Dana
soussiasaida
26-04-2002, 12:13
Tetouni79.......Ras of afkomst, je begrijpt in ieder geval wat ik bedoel toch :p ?
tetouani79
26-04-2002, 12:28
ja ntuurlijk begrijp ik wat je bedoelt, het is niet aanvalend bedoeldt als je het zo het begrepen, ik zou het niet durven om jou aan hte vallen. nee ik erg mee een beitje een het woord ras snap je. maar iedereen mag het noemen zoals hij of zij wil. tot over twee weken daaaaaaaaaaaaggg. let op de rest he. ik draag mijn taak over aan jou. beslamma :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.