Bekijk originele versie : Israel's Jews 'set to exceed US'
frankherbert
12-07-2005, 11:57
JEWISH POPULATIONS
United States - 5,280,000
Israel - 5,235,000
France - 494,000
Canada - 372,000
United Kingdom - 298,000
Russia - 235,000
Source: JPPPI Annual Assessment for 2005
Israel will soon be home to the largest Jewish community in the world for the first time in two millennia.
According to a report by an Israeli pro-immigration organisation, the US currently has a slightly more Jews than Israel - about 5.28 million.
But intermarriage and low birth rates mean numbers are declining, the Jewish People Policy Planning Institute says.
The number of Jews in Israel, by contrast, is predicted to grow by some 50,000 in the coming year.
The report is by the think tank of the Jewish Agency, a quasi- governmental body that manages immigration to Israel.
According to the report, Israel is one of very few countries where Jewish populations are growing.
Each Jewish woman in Israel has an average of 2.7 children - and most would like to have more.
This, rather than immigration, is the reason behind the community's growth, researchers say.
Jewish immigration to Israel has fallen from 70,000 a year in the early 1990s to about 20,000 in the last couple of years.
The JPPPI has suggested the Israeli government take a more creative approach to further expand the country's Jewish population - for example, by offering "gradual immigration".
This would allow Jews living in other countries to become non-resident Israeli citizens in return for some basic military training and a small investment.
Demography is seen as politically important in the Middle East.
The Arab population in Israel and the Occupied Territories is approaching the size of the Jewish community, and growing faster.
This is something many in the Israeli government see as a threat to the country's Jewish identity.
Demography is seen as politically important in the Middle East.
The Arab population in Israel and the Occupied Territories is approaching the size of the Jewish community, and growing faster.
This is something many in the Israeli government see as a threat to the country's Jewish identity.
[/SIZE][/FONT]
Omdat het vaak genoeg door arabische leiders (ook terreurleiders als Kaddoumi) word aangehaald als de "natuurlijke oplossing" :likje:
Omdat het vaak genoeg door arabische leiders (ook terreurleiders als Kaddoumi) word aangehaald als de "natuurlijke oplossing" :likje:
Tijd om daar "Deir Yassin Style"een stokje voor te steken?
Tijd om daar "Deir Yassin Style"een stokje voor te steken?
Waarom? Laten hun leiders ons ook dood hongeren zoals ze destijds deden met de joden in Jeruzalem en de aanleiding was voor het openen van die weg?
Waarom? ?
Om dezelfde reden als eerst. Etnische zuivering van raciaal onzuivere elementen.
Om dezelfde reden als eerst. Etnische zuivering van raciaal onzuivere elementen.
Laten hun leiders ons ook dood hongeren zoals ze destijds deden met de joden in Jeruzalem en de aanleiding was voor het openen van die weg?
Dit was de reden eerst - get your facts straight i.p.v. opdissen van verbleekte leugens.
Hazouz_55
12-07-2005, 14:10
In Nederland waren eens zo'n 130000 Joden.... Maar na een intensieve en succesvolle (in de ogen van vele Nederlanders) samenwerking tussen Nederland en Nazi-Duitsland is daar nu weinig meer van over....... Nederland tolerant ????
Dit was de reden eerst - get your facts straight i.p.v. opdissen van verbleekte leugens.
Reden voor wat?
Reden voor wat?
Reden om het dorp in te gaan omdat dit dorp die weg overzag en er auto's met supplies (voedsel) op weg naar die verhongerde groep joden in Jeruzalem vernietigd werden vanaf die plaats. De bewoners werden gewaarschuwd in hun huis te blijven. Feit dat er Iraqese "strijders" rondliepen daar bewijst mijn theorie dat alle rotzooi in deze regio niet van de originele mensen die hier woonden voorkomt maar van buitenlandse inmenging.
Reden om het dorp in te gaan omdat dit dorp die weg overzag en er auto's met supplies (voedsel) op weg naar die verhongerde groep joden in Jeruzalem vernietigd werden vanaf die plaats. De bewoners werden gewaarschuwd in hun huis te blijven. Feit dat er Iraqese "strijders" rondliepen daar bewijst mijn theorie dat alle rotzooi in deze regio niet van de originele mensen die hier woonden voorkomt maar van buitenlandse inmenging.
Het dorp bemoeilijkte schijnbaar de logistieke wensen, dus sneden de Isrealis iedereen in stukken?
Ben helemaal overtuigd. Snij rustig verder.
Doe mij maar een karbonaadje.
Het dorp bemoeilijkte schijnbaar de logistieke wensen, dus sneden de Isrealis iedereen in stukken?
Ben helemaal overtuigd. Snij rustig verder.
Doe mij maar een karbonaadje.
Je suggestieve toon is totally in line met de pompositeit waarmee deze treurige gebeurtenis is misbruikt door anti-Israel mensen om Israel te demoniseren, geheel buiten beschouwing latend dat ook joden slachtoffer werden, dit een oorlogssituatie was en dit incident werd uitgelokt door de "Palestijnse -maar meer buitenlandse- strijders" -
Als de joden zulke onmensen waarom dan het volgende en niet iedereen vermoorden zodat niemand het kon navertellen zoals de "tegenpartij" zeer zeker zou hebben gedaan?
In fact, the attackers left open an escape corridor from the village and more than 200 residents left unharmed. For example, at 9:30 A.M., about five hours after the fighting started, the Lehi evacuated 40 old men, women and children on trucks and took them to a base in Sheikh Bader. Later, the Arabs were taken to East Jerusalem. Starting at 2:00 P.M., residents were taken out of the village.
Als de joden zulke onmensen waarom dan het volgende en niet iedereen vermoorden zodat niemand het kon navertellen zoals de "tegenpartij" zeer zeker zou hebben gedaan?[/COLOR]
Nou, de verhalen die we hebben, weten we niet van arabieren, die waren allemaal al afgemaakt. Nee, we hebben gewoon geluk dat er ene paar joden waren die daarna gewetensbezwaren hebben gekregen en wat info hebben gegeven.
Ik heb nog geen enkele arabische bron gezien over Deir YAssin, mede omdat ze allemaal dood waren.
P.S. Waar beweer ik dat de joden onmensen waren? Quote me.
Doe niet zo zielig aub. Je kan zo aan de slag bij het CIDI, die zien ook overal anti semitisme in. O, de Konmar verkoopt geen Israelische sinaasappels, meneer Konmar is dus een antisemiet en wil ons vergassen.
Nou, de verhalen die we hebben, weten we niet van arabieren, die waren allemaal al afgemaakt. Nee, we hebben gewoon geluk dat er ene paar joden waren die daarna gewetensbezwaren hebben gekregen en wat info hebben gegeven.
Ik heb nog geen enkele arabische bron gezien over Deir YAssin, mede omdat ze allemaal dood waren.
Je gaat nu (overduidelijk) liegen? :wow: I push you too far in the corner met de waarheid? De anti-Israel propagandasites staan vol met hun kortzichtige, eenzijdige, gedeeltelijk gelogen en uiterste suggestieve verdraaiingen hiervan.
P.S. Waar beweer ik dat de joden onmensen waren? Quote me.
Ik schreef joden in de context met Israeliers om een kant uit te drukken. Als dat niet duidelijk overkwam, dan: sorry, mijn excuses, mijn verontschuldigingen, mijn berouw, please forgive me.... - zo goed?
Doe niet zo zielig aub. Je kan zo aan de slag bij het CIDI, die zien ook overal anti semitisme in. O, de Konmar verkoopt geen Israelische sinaasappels, meneer Konmar is dus een antisemiet en wil ons vergassen.
Whateffer.
[/QUOTE]
Misschien arrogant, maar toch heb ik gelijk.
Wat we weten over Deir Yassin komt bijna 100% van joodse bronnen. En zelfs die schilderen een uiterst harde beeld.
Arabische bronnen daarover bestaan naar mijn weten niet... omdat niemand de boel heeft overleefd.
Misschien arrogant, maar toch heb ik gelijk.
Wat we weten over Deir Yassin komt bijna 100% van joodse bronnen. En zelfs die schilderen een uiterst harde beeld.
Arabische bronnen daarover bestaan naar mijn weten niet... omdat niemand de boel heeft overleefd.
Oeps :o Had dit over het hoofd gezien.
Ik weet dat je als fervent info-intaker van palestineremembered dit allang gezien hebt (http://www.palestineremembered.com/Jerusalem/Dayr-Yasin)
Maar goed, further:
Kijk bij : Sharif Kanaana and Nihad Zitawi, "Deir Yassin," Monograph No. 4, Destroyed Palestinian Villages Documentation Project (Bir Zeit: Documentation Center of Bir Zeit University, 1987), p. 55.
Sharif Kanaana, "Reinterpreting Deir Yassin," Bir Zeit University, (April 1998).
En verder:
This week's show includes interviews with survivors of Deir Yassin conducted by
Sharif Kanaana from Birzeit University. Music featured on this week's Arabic ...
home.birzeit.edu/outloud/archive.html - 53k - Cached - (http://www.google.com/u/ritaj?q=deir+yassin&sa=Go%21&sitesearch=birzeit.edu&domains=birzeit.edu)
Goed zo? :nerd:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.