mijn zwakke plek zijn echt dadels, het is een klein pakje die ik 2 weken geleden heb gekocht, het is nu bijna op...enne ik kan het toch moeilijk verstoppen in de koelkast, ik geraak er toch aan....
Heb net 2 naturel danoontjes en 2 tomaten gegeten. Mijn moeder was verder ook nog kaaskrokketten aan het bakken voor mijn broers...ik keek naar die kaaskrokketten, bleef kijken en zei tegen me zelf : NEEN !!! AFBLIJVEN !!...na dat iedereen gedaan was en de keuken uit was bleven er nog 4 stuks over. Ik kon er niets aan doen, maar ik nam 1 in mjn hand en wilde gewoon een klein stukje nemen, maar dan dacht ik: ZWAKKE MEID !! JE BENT STERKER DAN DITTTT !!! dus legde ik het terug zonder een stuk van te nemen :D :D :D En stapte trots de keuken uit :D
:goedzo: :goedzo: :goedzo:
wat in kaaskrokketen zit er heel veel vet
en heb je eigenlijk niet nodig
ben trots op je
:goedzo: :goedzo: :goedzo:
wat in kaaskrokketen zit er heel veel vet
en heb je eigenlijk niet nodig
ben trots op je
ikzen ook trots op me zelf :o
:banana: :nijn: :banana:
Moet binnen een uur en half gaan werken, en op het werk lukt het beter..er zijn wel automaten met lekkernijen en frisdranken...loop er altijd voorbij en doe :lekkerpuh :lekkerpuh
Trouwens kan iemand wat info plaatsen over wat we WEL en NIET mogen eten tijdens een "afvallingsrace"??
Quercifia_lady
14-07-2005, 14:06
dames ik drink best wel veel water...en moet dus ook best wel vaak naar de wc:D
maar mijn vraag is...wat gebeurd er allemaal als je veel water drinkt...?
Afvalstoffen verlaten je lichaam.....
Classy.Lady
14-07-2005, 14:19
Zes fabels met betrekking tot afslanken
Fabel 1 : U mag geen dieet volgen tijdens uw zwangerschap
De waarheid : U mag wel een dieet volgen tijdens uw zwangerschap, maar alleen op basis van een gezond voedingsprogramma. Gebruik dus nooit medicatie om af te slanken en volg nooit een hongerdieet.
Fabel 2 : Om af te slanken móet u sporten.
De waarheid : Sporten en bewegen houdt een mens vitaal en is dan ook voor iedereen aan te raden. Met uitgebalanceerde voeding zal men op een gezonde manier gewicht verliezen en is sporten niet beslist noodzakelijk.
Fabel 3 : Om uw gewicht te kunnen verliezen mag u niet meer eten wat u lekker vindt.
De waarheid : U mag alles eten wat u lekker vindt, als het maar gezond is.
Fabel 4 : Om te kunnen afslanken moet u veel kennis hebben op het gebied van voeding en gezondheid.
De waarheid : Het is altijd goed om kennis van zaken te hebben op gebied van voeding en gezondheid. Maar met een goede begeleiding is die kennis niet strikt noodzakelijk. Wel moet u gemotiveerd zijn om te willen afslanken en bereid zijn om uw eetgewoonten enigszins aan te passen.
Fabel 5 : U mag geen dieet volgen terwijl u borstvoeding geeft aan uw baby.
De waarheid : U moet zorgen dat u voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt met het dieet dat u volgt. Voedingsstoffen die belangrijk zijn voor u en uw baby. Diëten met een evenwichtig voedingsprogramma is dus geen probleem maar gebruik nooit medicatie om af te slanken en volg nooit een hongerdieet.
Fabel 6 : Met bepaalde diëten zal u wel gewicht verliezen, maar de kilo’s zullen er ook snel weer aankomen.
De waarheid :Na het gebruik van bepaalde afslankprogramma's zal u weer snel terugvallen in uw "oude eetpatroon". Diëten zijn vaak eenzijdig en moeilijk vol te houden. Om gewichtsverlies blijvend onder controle te kunnen houden zal u uw eetpatroon ook blijvend moeten veranderen. Ons uitgebalanceerde voedingsprogramma is smakelijk en eenvoudig om te volgen en is beslist geen hongerdieet.
:goedzo:
f_mouslima2
14-07-2005, 14:24
:D Heey doe jijhet ziekenhuisdieet??
dat ben ik eventjes wel van plan ja.. maar t eten is wel heeeel erg eenzijdig.. en je eet ook erg weinig.. geen tussendoortjes.. ook geen fruit of groenten.. denk niet dat ik dat vol hou.. en ik hou ook niet van zuivel, zoals kwark en yoghurt en dan vooral niet die smakeloze magere versie ervan.. :kwaad:
ik kan vandaag dus toch niet naar buiten, dus geen boodschappen doen.(mn man is de kinderwagen in de auto vergeten, en daar is ie mee naar zn werk :maf: !)
ik zit te denken om t ziekenhuisdieet met sbd te combineren.. dus ene week zo andere week zo.. of is dat niet te doen en zal dat geen resutalen geven?? t zkhd bevat veel brood, t sbd weer juist niet.. :confused:
any tips??
marocgirlnador
14-07-2005, 14:30
dames ik drink best wel veel water...en moet dus ook best wel vaak naar de wc:D
maar mijn vraag is...wat gebeurd er allemaal als je veel water drinkt...?
So me...ik moet de hele dag naar de wc in de nagt sta ik minster 2 keer op...soort van lekkage :hihi:
dat ben ik eventjes wel van plan ja.. maar t eten is wel heeeel erg eenzijdig.. en je eet ook erg weinig.. geen tussendoortjes.. ook geen fruit of groenten.. denk niet dat ik dat vol hou.. en ik hou ook niet van zuivel, zoals kwark en yoghurt en dan vooral niet die smakeloze magere versie ervan.. :kwaad:
ik kan vandaag dus toch niet naar buiten, dus geen boodschappen doen.(mn man is de kinderwagen in de auto vergeten, en daar is ie mee naar zn werk :maf: !)
ik zit te denken om t ziekenhuisdieet met sbd te combineren.. dus ene week zo andere week zo.. of is dat niet te doen en zal dat geen resutalen geven?? t zkhd bevat veel brood, t sbd weer juist niet.. :confused:
any tips??
Het brood-wisseldieet
Geschikt voor iedereen die de discipline kan opbrengen om om de dag uitsluitend brood te eten.
Uitgangspunt: Snel en zonder hongergevoel afvallen.
Methode: Om de dag eetje je uitsluitend volkorenbrood en drink je water, thee, of koffie zonder melk en suiker, terwijl je op de andere dagen mag eten en drinken wat je wilt. Wel moet je die dagen goed en gevarieerd eten, met af en toe een tussendoortje. Hierdoor zou de alvleesklier getraind worden geen overtollige insuline aan te maken.
Voordelen: Het brood-wisseldieet is eenvoudig te volgen en je krijgt geen hongergevoel. Een ander voordeel is dat je meer van eten leert genieten tijdens de "beloondagen".
Nadelen: een nadeel is dat het dieet geen goede voedingsgewoonten aanleert waardoor de kans groot is dat je gewicht snel na de kuur weer zal stijgen. Bovendien kunnen en tekorten ontstaan aan kalk en aan de vitaminen A, B1 en B2
Het ‘Hartstichting-dieet’
Veel mensen denken ten onrechte dat het bij het Hartstichting-dieet om een betrouwbaar dieet gaat vanwege de goede naam van de Nederlandse Hartstichting. Deze organisatie heeft hiermee echter helemaal niets te maken. De ideeën komen in het geheel niet overeen met die van de Hartstichting. Het dieet is energiebeperkt, maar levert onevenredig veel (verzadigd) vet. Dit is nadelig voor hart en bloedvaten. Op onverantwoorde wijze worden beloften gedaan, die absoluut niet waar gemaakt worden. Door de slechte samenstelling is het dieet onvolwaardig en ongezond. (bron: voedingscentrum)
EERSTE DAG:
Ontbijt:
- Koffie of thee zonder suiker/melk
- Een halve grapefruit
- 1 sneetje geroosterd brood met 2 koffielepels (gladgestreken)
- pindakaas
Lunch:
- 60 gram tonijn op 1 snee geroosterd brood
- 1/2 banaan
- koffie of thee zonder suiker/melk
Diner:
- 95 gram mager vlees (kip/rosbief)
- 120 gram sperziebonen gekk=ookt
- 120 gram bieten gekookt(niet uit een pot)
- 1 kleine appel
- 120 gram vanille ijs ( 1 kopje)
TWEEDE DAG:
Ontbijt:
- 1 gekookt ei op 1 snee geroosterd brood
- 1/2 banaan
- koffie of thee
Lunch:
- 120 gram huttenkase of cottage cheese
- 5 crackers
- koffie of thee
Diner:
- 2 warme worsten (bijv. knak)
- 120 gram broccoli gekookt
- 60 gram wortels gekookt
- 1/2 banaan
- 60 gram vanille ijs (1/2 kopje)
- koffie/thee
DERDE DAG:
Ontbijt:
- 5 crackers cheddar kaas
- 1 kleine appel
- koffie/ thee
Lunch
- 1 hardgekookt ei op 1 snee geroosterd brood
- koffie of thee
Diner:
- 60 gram tonijn
- 120 gram bieten gekookt
- 120 gram bloemkool gekookt
- 1/2½ part meloen
- 60 gram vanille ijs
Dit dieet werkt door chemische afbraak. Verander daarom niets.
Zout en peper mag gebruikt worden, andere kruiden niet
Het South Beach Dieet
Volgens Agatston (de Amerikaanse cardioloog die het heeft bedacht) is het South Beach Dieet geen dieet, maar een manier van leven die ervoor zorgt dat mensen hun overtollig gewicht blijvend kwijtraken. De principes van het dieet zijn: weinig verzadigd vet en de goede koolhydraten. Dat wil zeggen dat vooral koolhydraatrijke voedingsmiddelen met een lage glycemische index, zoals groente, volkoren graanproducten en fruit gegeten moeten worden. Het dieet bestaat uit drie fasen.
Fase 1: Ontwennen
De eerste fase moet 2 weken worden gevolgd. In deze periode valt men 3,5 tot 6 kilo af. Deze fase is bedoeld om te ontwennen. Men moet als het ware afkicken van voedingsmiddelen met veel geraffineerde koolhydraten: de producten waar men dik van is geworden, zoals wit brood, snoep en koek. In deze fase wordt ook het proces van afvallen op gang gebracht.
Het voedingspatroon in deze eerste 2 weken bestaat uitsluitend uit mager vlees, magere vis, groente, een beperkte hoeveelheid magere kaas en maximaal 250 milliliter magere melk. Voor de bereiding wordt uitsluitend olie geadviseerd.
Fase 2: Geleidelijk afvallen
De tweede fase moet worden volgehouden tot het streefgewicht is bereikt. Het tempo van afvallen moet 0,5 tot 1 kilo per week zijn. In deze fase mogen aan het voedingspatroon van fase 1 geleidelijk de ‘goede koolhydraten’ worden toegevoegd: fruit en volkoren graanproducten.
In de voorbeeldmenu’s is de hoeveelheid volkorenproducten voor Nederlandse begrippen echter zeer beperkt.
Fase 3: Gewichtsbehoud
De derde fase moet voor gewichtsbehoud zorgen. In principe mag alles weer gegeten worden. Het voedingspatroon bestaat uit drie maaltijden, die zodanig moeten verzadigen dat er geen behoefte is aan tussendoortjes. Qua samenstelling wordt voortgeborduurd op het voedingspatroon van de tweede fase: magere dierlijke producten, groente, fruit en volkoren producten. Het blijft wel een patroon met veel mager vlees en groente.
Personen die in de tweede of derde fase weer aankomen, worden aangeraden om een aantal dagen fase 1 te volgen en vervolgens weer door te gaan met de fase waarin men zat.
Gewichtsafname door vochtverlies
Dit dieet komt voornamelijk in de eerste en tweede fase neer op een zeer eiwitrijke en koolhydraatarme voeding. Door de voorgeschreven keuze van magere dierlijke producten en het goede bereidingsvet zal het gehalte aan verzadigd vet niet erg hoog zijn.
De snelle gewichtsafname in de eerste fase wordt voor een deel veroorzaakt door vochtverlies. Door de lage energetische waarde van de voeding worden de glycogeenvoorraden in het lichaam verbruikt. Dit gaat gepaard met een aanzienlijk vochtverlies. Dat mensen die dit dieet volgen zeggen geen honger te hebben, lijkt te verklaren door het hoge eiwitgehalte in de voeding dat een goede verzadiging geeft.
Hoewel er geen langetermijn studies naar de gezondheidseffecten van dit dieet bekend zijn, lijken er fysiologisch gezien geen grote nadelen van te verwachten. Wel zal het eiwitgehalte in elk geval rond de door de Gezondheidsraad gestelde aanvaardbare bovengrens van inneming liggen. Voor gezonde mensen hoeft dit geen bezwaar te zijn.
Niet genoeg vezel en vitamine A
Het meest van belang zijn de gezondheidsaspecten van fase 3. Deze fase is immers bedoeld voor gewichtsbehoud en zal daardoor langdurig gevolgd worden. Een belangrijk positief aspect van de derde fase vormen de drie hoofdmaaltijden met een hoge verzadigingswaarde. In combinatie met het advies om de voeding zorgvuldig te plannen vormt dit een goed uitgangspunt voor een voeding gericht op gewichtsbehoud.
Ook in fase 3 is de voeding nog zeer eiwitrijk. Door het toch nog beperkte gebruik van volkoren producten zal de voeding in deze fase, ondanks het ruime gebruik van groente, niet genoeg vezel bevatten. Op dit punt komt de voeding dan ook niet overeen met de aanbevelingen voor een gezonde voeding.
Een kanttekening is dat de voorziening met vitamine A (retinol) op den duur wat krap kan worden. Door het gebruik van magere producten en olie voor de bereiding is de inneming van vitamine A laag. Het is de vraag of deze voldoende wordt gecompenseerd door het caroteen (dat in het lichaam wordt omgezet in vitamine A) uit de ruime consumptie van groente.
Bron: Voedingscentrum
South Beach Dieet:
VOEDINGSMIDDELEN DIE ZIJN TOEGESTAAN
RUNDVLEES
Magere soorten zoals:
Bieflappen, lendestuk (inclusief gehakt hiervan)
Haasbiefstuk
Kogelbiefstuk
GEVOGELTE (ZONDER VEL)
Kalkoen bacon (twee plakken per dag)
Kalkoen- en kipfilet
Maïskip
ZEEVRUCHTEN
Alle soorten vis en schaaldieren
VARKENSVLEES
Engelse bacon
Gekookte ham
Mager ontbijtspek
Varkenshaas
KALFSVLEES
Kalfskarbonade
Kalfslappen, kalfsbout
Kalfsoester
VLEESWAREN
Alle magere vleeswaren, of de vleeswaren die weinig vet bevatten.
(Pas op voor bewerkte vleeswaren zoals smeerworst, boterhamworst en dergelijke omdat deze soorten naast een vrij hoog vetpercentage ook vaak zetmeel bevatten, dat als bindmiddel wordt toegevoegd. Hoe minder bewerkt, hoe beter.)
KAAS (ALLEEN MAGERE SOORTEN OF 20+ OF 30+ KAAS)
Cantenaar
Cheddar
Cottage cheese
Feta
Hollandse kaas
Milner
Mozzarella
Parmezaanse kaas
Provolone
Ricotta
Smeerkaas
Zuivelspread light
NOTEN
Pecannoten, 15 halve
Pinda’s, 20 kleine
Pindakaas (1 theelepel)
Pistachenootjes, 30 stuks
EIEREN
Het eten van eieren is onbeperkt, tenzij je huisarts daar bezwaar tegen maakt. Je kunt ook alleen het eiwit gebruiken als je dat smakelijker vindt.
TOFU
Neem de zachte, magere of light varianten
GROENTEN EN PEULVRUCHTEN
Alfalfa
Artisjokken
Asperges
Aubergine
Bleekselderij
Bloemkool
Boerenkool
Bonen (zwarte bonen, witte bonen, kikkererwten, groene boontjes, Italiaanse bonen, kidney bonen, linzen, limabonen, spliterwten, sojabonen, capucijners, veldertjes, bruine bonen.
Broccoli
Courgette
Komkommer
Kool
Koolraap
Paddenstoelen (alle soorten)
Peultjes
Sla (alle soorten)
Spinazie
Waterkastanjes
VETTEN
Canola-olie (= koolzaadolie)
Olijfolie
Zonnebloemolie
KRUIDEN EN SPECERIJEN
Alle kruiden en kruidenmixen waaraan geen suiker is toegevoegd
Bakspray
Bouillon
Extracten (amandel- vanille- en andere extracten)
Mierikswortelsaus
Peper (zwart, cayenne, rood, wit)
ZOETIGHEDEN ( MAXIMAAL TOT 75 CALORIEËN PER DAG)
Cacaopoeder, zonder suiker
Gelatine, suikervrij
Harde snoepjes, suikervrij
Kauwgom, suikervrij
Waterijsjes, suikervrij
Zoetstof (sacharine en aspartaam hebben de minste invloed op je bloedsuikerspiegel)
VOEDINGSMIDDELEN DIE JE MOET VERMIJDEN
RUNDVLEES
Andere vette delen
Doorregen lappen
Lever
Ribeye steaks
GEVOGELTE
Bewerkte kipproducten
Eend
Gans en ganzenlever
Kippenvleugeltjes en kippenbouten
VARKENSVLEES
Ham met honinglaagje
KALFSVLEES
Doorregen kalfslappen
Kalfsborstlappen
KAAS
Brie
Edammer
Volvette soorten
GROENTEN
Aardappelen, wit
Bietjes
Maïs
Tomaten (beperk je tot één hele, of tien kerstomaatjes per maaltijd)
Worteltjes
Yams (zoete witte aardappelen)
Zoete oranje aardappelen
FRUIT
Vermijd in Fase 1 alle fruitsoorten en vruchtensap, inclusief:
Abrikozen
Appels
Bessen
Cantaloup en andere soorten meloen
Grapefruit
Peren
Perzik
ZETMEEL EN KOOLHYDRATEN
Vermijd in Fase 1 alle zetmeelachtige voedingsmiddelen, inclusief:
Brood, alle soorten
Cereals
Cornflakes
Gebak en alle andere zoete gebakken etenswaren
Havermout
Matzes
Pasta, alle soorten
Rijst, alle soorten
ZUIVELPRODUCTEN
Vermijd in fase 1 alle zuivelproducten, inclusief:
IJs
Melk, mager, halfvol en vol
Sojamelk
Yoghurt, zowel in bekers als bevroren yoghurtijs
OVERIGE
Alle alcoholhoudende dranken, inclusief bier en wijn
FASE 2
VOEDINGSMIDDELEN DIE JE WEER MAG ETEN
FRUIT
Aardbeien
Abrikozen
Appels
Bosbessen
Cantaloupe
Druiven gedroogd
Grapefruit
Kersen
Kiwi
Mango’s
Peren
Perziken
Pruimen
Sinaasappels
ZUIVELPRODUCTEN
Yoghurt mager, met fruitsmaak (niet meer dan 120 ml per dag)
ZETMEEL
Aardappel klein, zoet (de oranje variant)
Brood:
havermout en zemelenbrood meergranen pita volkoren, steengemalen roggebrood volkoren
Cereals :
All Bran
andere ontbijtgranen met een hoog vezelgehalte
havermout (geen instant)
Pasta:
volkoren
Rijst
bruin
wilde rijst
Spliterwten
Zemelenmuffins:
suikervrij (zonder rozijnen)
volkoren
GROENTEN EN PEULVRUCHTEN
Gerst
Kousenband
Pintobonen
Worteltjes
DIVERSEN
Chocolade (heel af en toe)
donker (80% cacao of meer)
puur
Rode wijn
VOEDINGSMIDDELEN DIE JE MOET VERMIJDEN
(OF DIE JE HEEL AF EN TOE KUNT ETEN)
ZETMEEL EN BROODSOORTEN
Aardappelen
wit
gebakken
instant (puree)
Brood
wit, alle soorten
Cornflakes
Koekjes
Matzes
Pasta
alle bewerkte soorten
Rijstwafels
Witte rijst
GROENTEN
Bietjes
Maïs
Wortels
FRUIT
Fruitsap
Ananas
Bananen
Rozijnen
Watermeloen
DIVERSEN
Honing
IJs
Jam
Magere tussendoortjes:
kies bijvoorbeeld
-Stuk fruit naar keuze, bijvoorbeeld een appel of kiwi.
Fruit bevat suiker, weliswaar de gezonde variant fruitsuiker maar ook hier zitten calorieën in.
Zorg er voor dat je als je aan het lijnen bent in totaal niet meer dan drie porties fruit per dag eet.
Hierbij moet je ook de glazen vruchtensap optellen. 1 Glas sap staat gelijk aan 1 portie fruit
- Schaaltje magere vruchtenyoghurt of -kwark
- Twee volkorenbiscuitjes
- Plakje ontbijtkoek
- Snee knäckebröd met magere smeerkaas
- Besmeer eens een rijstwafel met jam, honing of appelstroop.
- Pittig hapje: Bestrijk 1 snee knäckebröd met 25gr magere yoghurt en beleg het met een half bosje in schijfjes gesneden radijsjes.
- kop hete drinkbouillon
- waterijsje
Ik heb thuis een boek dat gebaseerd is op de FijnLijntje methode. Deze methode is ongeveer gelijk aan het South Beach, dus weinig koolhydraten. Ik zal vanavond ook hier over een stukje plaatsen. :D
marocgirlnador
14-07-2005, 16:38
mensen ik heb een bord rijst opppppppppp!!!!!!!!!!!1
marocgirlnador
14-07-2005, 16:38
ik ben zo boos op mezelf maar k kon et niet late staan!!! :traan1:
mensen ik heb een bord rijst opppppppppp!!!!!!!!!!!1
Je moet jezelf niet straffen meid darom je moet zo denken oke ik heb goed gegeten nu ga ik even lekker touwtje springen als jij ermee gaat zitten heb je kans dat je vanavond in een eetbui komt omdat je denkt ooh Ik heb het toch al verpest nee joh..meid rijst is gezond..gewoon doorgaan oke.!! :goedzo:
Hee lady's de avond is nog lang maar ik besloten niet meer te gaan eten en alleen nog maar te drinken.
Dit heb ik vandaag allemaal gegeten:
ontbijt: 2 gekooktje eitjes
tussendoortje: komkommer
lunch: home made salade met gebakken kipfilet en ananas
tussendoortje: manderijn
avondeten: kopje groetensoep, salade met 5 druiven, 3 aardbeien en kleine blokjes kaas.
Probeer niets meer te eten vandaag en probeer naar de sportschool te gaan :banana:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.