Bekijk originele versie : Nederlanders en kinderenmisbruik
amazigharifi
10-07-2005, 14:04
Misbruik in kinderopvang
KAMILLA LEUPEN
AMSTERDAM - Een 57-jarige Amsterdammer zit sinds acht maanden vast op verdenking van het seksueel misbruiken van verstandelijk gehandicapte kinderen in een door hem opgericht 'kinderdagverblijf'.
Deze Joep M. zou de kinderen - jongens en meisjes tussen de twaalf en vijftien jaar oud - regelmatig hebben betast. Ook heeft hij volgens justitie orale seks met hen gehad en heeft hij sommige slachtoffers met zijn vingers en wellicht ook met zijn penis gepenetreerd.
In de aanklacht staan vijf gevallen; vier daarvan betreffen geestelijk zwaar gehandicapte kinderen.
M. ontkent. Hij stelt dat hij hen alleen 'therapeutisch' heeft aangeraakt tijdens massages. Door die 'behandelingen' gingen de gehandicapte kinderen zich beter voelen, aldus M.
M. huurde, voordat hij eind 2004 werd gearresteerd, sinds enkele maanden een pand op de Nieuwendammerdijk in Noord, dat hij zelf een kinderdagverblijf noemde.
Maar omdat hij minder dan vijf kinderen onder zijn hoede had, viel zijn 'opvang' wettelijk gezien niet onder de normen voor een kinderdagverblijf, waardoor hij ook niet aan de daarvoor geldende regels hoefde te voldoen.
In de jaren daarvoor deed hij hetzelfde 'werk', maar dan op zijn woonboot. De betrokken kinderen, die soms niet eens konden praten, bleven daar ook wel eens slapen, en lagen dan bloot bij hem in bed.
Voor M., een nudist, was dat volslagen normaal. ''Bij mij in bed is iedereen bloot, dat is een standaardregel.'' M. moest zich gisteren verantwoorden voor de rechtbank. Dinsdag gaat de zaak verder.
De ouders, die de zorg voor hun kinderen vaak niet alleen aan konden, kwamen bij hem terecht via 'mond-tot-mond reclame'.
M. geeft toe dat hij de kinderen betastte, maar dat was niet seksueel en met toestemming van de ouders, meent hij. Hij deed dat tijdens zogeheten 'chakra-massages'. Daarbij draait het om de zeven chakra-punten op het menselijk lichaam. Twee daarvan liggen bij het geslachtsdeel. ''Het is een lichte, nauwelijks voelbare aanraking.''
Volgens M., die geen diploma's heeft die aantonen dat hij een hulpverlener is, heeft hij een 'gave'. Door de massages, waarbij ook de geslachtsdelen werden ingesmeerd met olie, zouden de energiestromen verbeteren.
Ouders betaalden voor de 'zorg' via het zogeheten persoonsgebonden budget. Daarmee kan iemand die zorg nodig heeft, zélf een hulpverlener kiezen.
M., die ook foto's van blote jonge meisjes in zijn bezit had evenals een wapen en 520 hennepplanten, ontkent iets met pedofilie te maken te hebben.
''Als ik geïnteresseerd was geweest in het betasten van vagina's en borstjes, dan was ik wel naar Afrika gegaan als vrijwilliger. Dan had ik er een half dozijn per dag kunnen pakken.''
amazigharifi
10-07-2005, 14:09
walgelijk gewoon. wat hebben Nederlanders toch met kinderenmisbruik. elke dag verschijnt er weer een artikel in de krant over nederlanders die kinderen misbruiken.
zit het in de bloed van nederlanders, het kinder misbruik.
hou jullie broertjes, zusjes, kinderen weg bij de nederlanders vandaan. ben blij dat mijn kinderen naar een islamitische school gaan straks en niet naar een nederlandse school.
Vreemd dan toch dat het niet schering en inslag is....
...en niet vast staat aan de Nederlandse nationaliteit.
Een andere theorie...door het uiterlijk van allochtonen kinderen oogty het uiterlijk van de autochtoonse kinderen zo mooi dat de volwassenen zich niet meer kunnen inhouden. :hihi:
MooiRood
10-07-2005, 14:20
walgelijk gewoon. wat hebben Nederlanders toch met kinderenmisbruik. elke dag verschijnt er weer een artikel in de krant over nederlanders die kinderen misbruiken.
Er zijn zat landen waarvan iedereen weet dat de sexuele
moraal niet hoog is. In kranten uit die landen
lees je daar alleen nooit wat over.
Oneerlijkheid zit zeker in het bloed van sommigen. :lekkerpuh
Elberfeld
10-07-2005, 14:33
zit het in de bloed van nederlanders, het kinder misbruik.
hou jullie broertjes, zusjes, kinderen weg bij de nederlanders vandaan. ben blij dat mijn kinderen naar een islamitische school gaan straks en niet naar een nederlandse school.
Ik denk dat Nederlanders kindermisbruik tegenwoordig niet meer met de mantel der liefde (ongelukkige woordkeus, ik weet het) bedekken, zodat kindermisbruik sneller in de openbaarheid komt.
En wat ook wel helpt, is dat je als slachtoffer hier in dit land geen accuzuur in je gezicht gepoten krijgt, zoals in Pakistan weleens bij iets te praatgrage slachtoffertjes gebeurd.
Een andere theorie...door het uiterlijk van allochtonen kinderen oogty het uiterlijk van de autochtoonse kinderen zo mooi dat de volwassenen zich niet meer kunnen inhouden. :hihi:
Hoe moet ik deze zin begrijpen?
Ik denk dat Nederlanders kindermisbruik tegenwoordig niet meer met de mantel der liefde (ongelukkige woordkeus, ik weet het) bedekken, zodat kindermisbruik sneller in de openbaarheid komt.
En dat is maar goed ook, hoe eerder het ontdekt wordt, hoe beter het is voor het kind.
Wat mijn nog meer zorgen baart is het feit dat kinderen elkaar verkrachten. Een puber van 15 die jonge kinderen van 4 - 5 jaar misbruikt!! Ik vind dit heel erg, hoe kan een kind dit doen? Waarschijnlijk zelf misbruikt? Zo zie je maar, weet wat je doet met kinderen!!! :(
Paar jaar geleden waren er 5 sexueel misbruikte kinderlijkjes gevonden in Marokko.
Wat hebben die marokkanen toch met het sexueel misbruiken en vermoorden van kinderen?
Zit in het bloed zeker?
Wat hebben we aan dit soort opmerkingen? Niets, het draagt totaal niet bij aan de discussie.
Wat velen over het hoofd zien is, dat onze kinderen niet meer veilig zijn zowel op straat als op school. Het maakt voor mij niets uit waar de dader vandaan komt, een molukker die zich aan een kind vergrijpt is net zo schuldig als dat een nederlander dat doet.
Weg met al die verschillende vingers en draag bij tot een tolerante, veilige maatschappij voor in ieder geval de toekomst, onze kinderen!!
Maar denk je nou echt dat zijn post serieus bedoeld is? Hij probeert Nederlanders in een negatief daglicht te stellen. Hij vergeet alleen dat hij en vast nog wel meer familielieden zelf Nederlander zijn.
Wat dat betreft dan ze er meerdere hier die alleen maar bezig zijn de ander in een negatief daglicht te stellen, neem je ook niet serieus?
Hier in Nederland kan men tenminste de openbaarheid opzoeken. In Marokko komt het net zo erg voor maar kost het je je leven vanwege de familie-eer.
Niet zo uit de hoogte doen, jongeman. Ik ken verschillende vrouwen die nog steeds met oud hartzeer zit, misbruikt tijdens hun jeugd. Maar nog niet de moed gevonden om daar over te praten in eigen kring. Sommige zijn getrouwd en bang dat man-lief hen zal verlaten uit schande. Welke eer is nu aangetast bij die man?
hapymary
10-07-2005, 15:28
Misbruik in kinderopvang
KAMILLA LEUPEN
AMSTERDAM - Een 57-jarige Amsterdammer zit sinds acht maanden vast op verdenking van het seksueel misbruiken van verstandelijk gehandicapte kinderen in een door hem opgericht 'kinderdagverblijf'.
Deze Joep M. zou de kinderen - jongens en meisjes tussen de twaalf en vijftien jaar oud - regelmatig hebben betast. Ook heeft hij volgens justitie orale seks met hen gehad en heeft hij sommige slachtoffers met zijn vingers en wellicht ook met zijn penis gepenetreerd.
In de aanklacht staan vijf gevallen; vier daarvan betreffen geestelijk zwaar gehandicapte kinderen.
M. ontkent. Hij stelt dat hij hen alleen 'therapeutisch' heeft aangeraakt tijdens massages. Door die 'behandelingen' gingen de gehandicapte kinderen zich beter voelen, aldus M.
M. huurde, voordat hij eind 2004 werd gearresteerd, sinds enkele maanden een pand op de Nieuwendammerdijk in Noord, dat hij zelf een kinderdagverblijf noemde.
Maar omdat hij minder dan vijf kinderen onder zijn hoede had, viel zijn 'opvang' wettelijk gezien niet onder de normen voor een kinderdagverblijf, waardoor hij ook niet aan de daarvoor geldende regels hoefde te voldoen.
In de jaren daarvoor deed hij hetzelfde 'werk', maar dan op zijn woonboot. De betrokken kinderen, die soms niet eens konden praten, bleven daar ook wel eens slapen, en lagen dan bloot bij hem in bed.
Voor M., een nudist, was dat volslagen normaal. ''Bij mij in bed is iedereen bloot, dat is een standaardregel.'' M. moest zich gisteren verantwoorden voor de rechtbank. Dinsdag gaat de zaak verder.
De ouders, die de zorg voor hun kinderen vaak niet alleen aan konden, kwamen bij hem terecht via 'mond-tot-mond reclame'.
M. geeft toe dat hij de kinderen betastte, maar dat was niet seksueel en met toestemming van de ouders, meent hij. Hij deed dat tijdens zogeheten 'chakra-massages'. Daarbij draait het om de zeven chakra-punten op het menselijk lichaam. Twee daarvan liggen bij het geslachtsdeel. ''Het is een lichte, nauwelijks voelbare aanraking.''
Volgens M., die geen diploma's heeft die aantonen dat hij een hulpverlener is, heeft hij een 'gave'. Door de massages, waarbij ook de geslachtsdelen werden ingesmeerd met olie, zouden de energiestromen verbeteren.
Ouders betaalden voor de 'zorg' via het zogeheten persoonsgebonden budget. Daarmee kan iemand die zorg nodig heeft, zélf een hulpverlener kiezen.
M., die ook foto's van blote jonge meisjes in zijn bezit had evenals een wapen en 520 hennepplanten, ontkent iets met pedofilie te maken te hebben.
''Als ik geïnteresseerd was geweest in het betasten van vagina's en borstjes, dan was ik wel naar Afrika gegaan als vrijwilliger. Dan had ik er een half dozijn per dag kunnen pakken.''
wat een uitgebreid verslag?
omdat ik dat zo eigenaardig vind ben ik je bron wezen onderzoeken
ik kan daar NIKS van terug vinden
help mij ff op weg.
hapymary
10-07-2005, 15:31
wat een uitgebreid verslag?
omdat ik dat zo eigenaardig vind ben ik je bron wezen onderzoeken
ik kan daar NIKS van terug vinden
help mij ff op weg.
dit is toch je bron
www.al-islaam.com
er staat niks overin
snap er niks van
hoe kan dat?
de bronvermelding komt als ik je citeer niet mee dus staat die in je onderschrift kennelijk
wel slim van jou.
dit is toch je bron
www.al-islaam.com
er staat niks overin
snap er niks van
hoe kan dat?
de bronvermelding komt als ik je citeer niet mee dus staat die in je onderschrift kennelijk
wel slim van jou.
Die link in zijn ondertiteling is niet de link naar de bron, zijn twee verschillende dingen. Hij heeft geen bron aangegeven in zijn openingstopic, dus deze zou je niet zo makkelijk kunnen vinden. Begrijpelijk dat je het niet snapt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.