Bekijk originele versie : Agressieve buizerds vallen joggers aan
Einherjer
10-07-2005, 12:59
Enschede - Wie in het natuurgebied Hooge Boekel net buiten Enschede rustig over een landweg loopt te joggen, loopt de kans gegrepen te worden door een koppel agressieve buizerds die hun nest bewaken. Voor het vierde achtereenvolgende jaar is dit nu al het geval. De gemeente heeft er nu zelfs al waarschuwingsborden neergezet. Derde doelman van het Nederlands elftal Sander Westerveld werd twee weken geleden ook in z'n nek gegrepen. Joggen met een paraplu lijkt de enige remedie.
De Glanerbruggerweg die door het natuurgebied loopt is het hart van het gevaarlijke gebied. Drie joggers, voor zover bekend, zijn de laatste tijd aangevallen door de buizerds. Elk jaar rond deze tijd komen er soortgelijke meldingen binnen, in 2002 begon het. Een koppeltje buizerds willen klaarblijkelijk rust voor hun jongen. De gemeente heeft nu sinds maandag 3 borden neergezet om fietsers en wandelaars te waarschuwen. Joggers lopen echter het meeste risico omdat ze vaak met felle lichte sportkleding aanlopen en met snelheid naderen. Twee hardlopers hebben zich tot nu toe in het ziekenhuis gemeld met verwondingen op hun hoofd. De schrik zit er goed in bij de sporters omdat ze niets vermoeden, de buizerd nadert ongezien van achter en valt zo onverwacht aan. Als de jongen zijn uitgevlogen keert de rust waarschijnlijk terug, tot volgend jaar het broedseizoen zich weer aandient.
Terror Birds!! :schrik2:
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/9900
Die beesten vallen dus daadwerkelijk aan. En dat al een paar jaar.
Waarom is stichting Buizera nog niet ingezet om ze te vangen?
Al die ophef over een poema die niks doet.
Deze vogels doen wel wat en d'r is enkel een bordje geplaatst.
Niet dat ik vind dat de buizerds gevangen moeten worden.
Ik vind het verschil in reactie alleen wat vreemd.
Einherjer
10-07-2005, 13:15
Deze vogels doen wel wat en d'r is enkel een bordje geplaatst.
Niet dat ik vind dat de buizerds gevangen moeten worden.
Ik vind het verschil in reactie alleen wat vreemd.
Ja..of die poema inzetten tegen die vogels. :maf2: :goedzo:
MooiRood
10-07-2005, 14:29
Je nest verdedigen is natuurlijk. Joggen niet.
Einherjer
10-07-2005, 14:33
Je nest verdedigen is natuurlijk. Joggen niet.
Hahaha...als een paar van die vogels op me af komt vliegen..dan jog ik er maar al te graag vandoor hoor. :hihi:
Een tijdje geleden is hier in de omgeving een man op de fiets aangevallen door een buizerd. De vogel kwam gericht naar beneden vliegen, hij kon nog zijn hoofd wegdraaien!
Deze vogels doen wel wat en d'r is enkel een bordje geplaatst
Tja, ik zie het toch anders. Vind het eigenlijk heel normaal dat de vogels hun terratorium verdedigen. Wij mensen hebben al heel wat leefruimte van hen afgepikt, zowel op de grond als in de lucht...dus tja...
Einherjer
10-07-2005, 20:59
Een tijdje geleden is hier in de omgeving een man op de fiets aangevallen door een buizerd. De vogel kwam gericht naar beneden vliegen, hij kon nog zijn hoofd wegdraaien!
Tja, ik zie het toch anders. Vind het eigenlijk heel normaal dat de vogels hun terratorium verdedigen. Wij mensen hebben al heel wat leefruimte van hen afgepikt, zowel op de grond als in de lucht...dus tja...
Thats a point. :goedzo:
TatTwamAsi
10-07-2005, 21:02
Die joggers moeten maar een beetje begrip tonen.
Lieve ouders van kleine buizerdjes!
Is dat niet lief om hun kleine kroost te beschermen?
Dus lekker gewoon rond laten vliegen, en die mensen die vinden dat de buizerds wegmoeten, hebben geen gevoel in hun pens ... :jammer:
Einherjer
10-07-2005, 21:03
Die joggers moeten maar een beetje begrip tonen.
Lieve ouders van kleine buizerdjes!
Is dat niet lief om hun kleine kroost te beschermen?
Dus lekker gewoon rond laten vliegen, en die mensen die vinden dat de buizerds wegmoeten, hebben geen gevoel in hun pens ... :jammer:
Ik dacht..u typt :D
Einherjer
10-07-2005, 21:13
Wist trouwens niet eens dat dergelijke roofvogels hier in Holland voorkomen.
Ziet wel eens een Sperwer voorbij fladderen..maar buizerds??
Sperwer zie onder.
http://www.wbesusterengraetheide.com/Roofvogels/sperwer.jpg
Ik zie ze bijna dagelijks als ik met de fiets ga. Het is nog bosrijk en veel weilanden, dus de konijnen zullen wel aanwezig zijn. Buizerds komen redelijk dichtbij, vooral de snelwegen schuwen ze niet meer.
Sephiroth
10-07-2005, 23:55
Enschede - Wie in het natuurgebied Hooge Boekel net buiten Enschede rustig over een landweg loopt te joggen, loopt de kans gegrepen te worden door een koppel agressieve buizerds die hun nest bewaken. Voor het vierde achtereenvolgende jaar is dit nu al het geval. De gemeente heeft er nu zelfs al waarschuwingsborden neergezet. Derde doelman van het Nederlands elftal Sander Westerveld werd twee weken geleden ook in z'n nek gegrepen. Joggen met een paraplu lijkt de enige remedie.
De Glanerbruggerweg die door het natuurgebied loopt is het hart van het gevaarlijke gebied. Drie joggers, voor zover bekend, zijn de laatste tijd aangevallen door de buizerds. Elk jaar rond deze tijd komen er soortgelijke meldingen binnen, in 2002 begon het. Een koppeltje buizerds willen klaarblijkelijk rust voor hun jongen. De gemeente heeft nu sinds maandag 3 borden neergezet om fietsers en wandelaars te waarschuwen. Joggers lopen echter het meeste risico omdat ze vaak met felle lichte sportkleding aanlopen en met snelheid naderen. Twee hardlopers hebben zich tot nu toe in het ziekenhuis gemeld met verwondingen op hun hoofd. De schrik zit er goed in bij de sporters omdat ze niets vermoeden, de buizerd nadert ongezien van achter en valt zo onverwacht aan. Als de jongen zijn uitgevlogen keert de rust waarschijnlijk terug, tot volgend jaar het broedseizoen zich weer aandient.
Terror Birds!! :schrik2:
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/9900
Afgetraind en wel door Al-qaida
Helemaal mee eens, Sahira. We denken wel dat de aarde van ons is, maar we delen hem met HEEL VEEL dieren.
Hoe smaakt gebraden buizerd...........
Helemaal mee eens, Sahira. We denken wel dat de aarde van ons is, maar we delen hem met HEEL VEEL dieren.
Hoe staan de geachte forumleden eigenlijk tegenover het recht op leefruimte van de ruigpootbuizerd ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.