Bekijk originele versie : Honderden imams hebben vrijdag tegen terreur gepreekt
Imams preken tegen terreur
Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 8 JULI. Imams in honderden moskeeën in Nederland veroordeelden vanmiddag tijdens de vrijdagpreek in krachtige bewoordingen de aanslagen van gisteren in Londen. De islamitische geestelijken verklaarden dat de islam losstaat van de terreur.
Dit blijkt uit verklaringen van koepelorganisaties van Turkse, Surinaamse en Marokkaanse moskeeën, de meerderheid van de 900.000 moslims in Nederland. Vrijdagpreken worden veelal geschreven door de mufti, de hoogste geestelijke leider, en onder de imams verspreid.
Minister Donner (Justitie, CDA) waarschuwde gisteren in reactie op de bomaanslagen tegen vermindering van het besef van urgentie voor mogelijke terreuraanslagen in Nederland. Op basis van verschillende signalen is het risico van aanslagen ook in Nederland substantieel, aldus Donner.
Maar hij benadrukte, mede op basis van uitwisseling van informatie met Britse veiligheidsdiensten, dat er voor Nederland geen reden is voor een verhoogde staat van paraatheid. De enige concrete maatregel die hij aankondigde is een verscherpte grensbewaking tussen Nederland en Groot-Brittannië (scheep- en luchtvaart). Hij zei dat hiermee moet worden voorkomen dat daders van de aanslagen in Londen, of hun handlangers, via Nederland vluchten.
Moslimorganisaties in Amsterdam bereiden voor volgende week een demonstratie op de Dam voor tegen het terrorisme. Met de demonstratie willen de moslims hun solidariteit met de inwoners van Londen uiten, zegt Ahmed Marcouch van de Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken (UMMAO).
De World Islamic Mission, de Surinaamse moslims, ondersteunen het initiatief van de Marokaanse moskeevereniging. Ook de Turkse moskeevereniging Milli Görüs Noord-Nederland, zegt de achterban te zullen oproepen om naar de Dam te gaan.
Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zal vanavond in een al eerder gepland overleg met minister Donner (Justitie) aandringen op extra veiligheidsmaatregelen rondom de moskeeën in Nederland. Na de moord op de cineast Theo van Gogh in november vorig jaar werd brand gesticht in enkele islamitische gebedshuizen en scholen.
Tonca verwacht dat de politie extra patrouilleert ,,rondom onze gebedshuizen''. Uit angst voor represailles zijn veiligheidsmaatregelen rondom de Marokkaanse moskeeën in Amsterdam en omgeving opgeschroefd. Sommige gebedshuizen worden dag en nacht in de gaten gehouden, aldus Marcouch.
8 juli 2005
Bron: NRC.nl (http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1120798854388.html)
Prima toch, nu maar hopen dat vele moslims gehoor geven en meestappen in 1 grote demonstratie tegen de gewelddadigheden gepleegd door mensen die beweren moslim te zijn, maar die de islam enkel schade toebrengen.
De ene ware moslim betoogt tegen de andere ware moslim.
hapymary
10-07-2005, 09:41
dit is de ware islam :
=============
3. Op een moment dat de vingers van de bredere maatschappij in onze richting zullen wijzen, moeten we als gemeenschap samenkomen en spreken met een stem. Inderdaad, de wetgeving van Islam staat niet toe dat onschuldige burgers kwaad gedaan wordt, maar tegelijkertijd staat de wetgeving van Islam ons niet toe moslims te veroordelen op basis van een weinig bewijs om enkel de druk op onszelf weg te nemen. Veroordeling bij gebrekkige informatie zal enkel de leiders van het westen helpen, die angst willen gebruiken als instrument om onze Oemmah en onze Dien te veranderen, en om hen in staat te stellen nog meer moslims onterecht gevangen te nemen onder draconische anti-terreurwetgeving.
Imams preken tegen terreur
Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 8 JULI. Imams in honderden moskeeën in Nederland veroordeelden vanmiddag tijdens de vrijdagpreek in krachtige bewoordingen de aanslagen van gisteren in Londen. De islamitische geestelijken verklaarden dat de islam losstaat van de terreur.
Dit blijkt uit verklaringen van koepelorganisaties van Turkse, Surinaamse en Marokkaanse moskeeën, de meerderheid van de 900.000 moslims in Nederland. Vrijdagpreken worden veelal geschreven door de mufti, de hoogste geestelijke leider, en onder de imams verspreid.
Minister Donner (Justitie, CDA) waarschuwde gisteren in reactie op de bomaanslagen tegen vermindering van het besef van urgentie voor mogelijke terreuraanslagen in Nederland. Op basis van verschillende signalen is het risico van aanslagen ook in Nederland substantieel, aldus Donner.
Maar hij benadrukte, mede op basis van uitwisseling van informatie met Britse veiligheidsdiensten, dat er voor Nederland geen reden is voor een verhoogde staat van paraatheid. De enige concrete maatregel die hij aankondigde is een verscherpte grensbewaking tussen Nederland en Groot-Brittannië (scheep- en luchtvaart). Hij zei dat hiermee moet worden voorkomen dat daders van de aanslagen in Londen, of hun handlangers, via Nederland vluchten.
Moslimorganisaties in Amsterdam bereiden voor volgende week een demonstratie op de Dam voor tegen het terrorisme. Met de demonstratie willen de moslims hun solidariteit met de inwoners van Londen uiten, zegt Ahmed Marcouch van de Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken (UMMAO).
De World Islamic Mission, de Surinaamse moslims, ondersteunen het initiatief van de Marokaanse moskeevereniging. Ook de Turkse moskeevereniging Milli Görüs Noord-Nederland, zegt de achterban te zullen oproepen om naar de Dam te gaan.
Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zal vanavond in een al eerder gepland overleg met minister Donner (Justitie) aandringen op extra veiligheidsmaatregelen rondom de moskeeën in Nederland. Na de moord op de cineast Theo van Gogh in november vorig jaar werd brand gesticht in enkele islamitische gebedshuizen en scholen.
Tonca verwacht dat de politie extra patrouilleert ,,rondom onze gebedshuizen''. Uit angst voor represailles zijn veiligheidsmaatregelen rondom de Marokkaanse moskeeën in Amsterdam en omgeving opgeschroefd. Sommige gebedshuizen worden dag en nacht in de gaten gehouden, aldus Marcouch.
8 juli 2005
Bron: NRC.nl (http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1120798854388.html)
Niet die Imams, maar de gewone burger moet de straat op gaan. Massaal.
Wat kan mij de visie van dominees, pausen of Imams schelen.
Een druppeltje op een gloeiende plaat.
De ene ware moslim betoogt tegen de andere ware moslim.Ja, feitelijk ontstaat er straks een richtingenstrijd. Dat zagen we hier in de Middeleeuwen ook. Vandaar al die geloven.
Dat is het enge aan de islam, dat ze van elkaar mogen beoordelen wie een goede moslim is. Nou, die geestelijk voorgangers die zich tegen geweld en terreur hebben uitgesproken zijn voor mij goede moslims.
Scottie.
hapymary
10-07-2005, 10:36
dat is wat de ongelovigen graag willen
nooit zal dat lukken.
hapymary
10-07-2005, 10:38
jullie hebben geen idee wat de imam's gepreekt hebben
en ik vertel het niet
dat gaat ongelovigen hier niks aan.
islambishnis
nooit zal dat lukken.
Wat een fundamentalistische doemdenker ben jij zeg.BAH.
En hoe kun je nu in de huid van een "ongelovige" kruipen?
Is dat soms een minderwaardig ras of zo iets?
Haal dat bord eens weg voor je kop. Over discriminerend gesproken.
Of is het groepsvoorschrift dat ieder die niet in de pas loopt met de visie van een "rechtgeaarde Moslim" toch al niks waard is?
-
Mogen mensen die "door anderen ongelovigen worden genoemd" zich niet beledigd voelen'.
Kun je daarmee een plekje in het paradijs verdienen dan?
dit is de ware islam :
.......
]Inderdaad, de wetgeving van Islam staat niet toe dat onschuldige burgers kwaad gedaan wordt ......
De bommenleggers zijn een andere mening toegedaan, zij noemen zich niet voor niks Soldaten van Allah.
Ja, feitelijk ontstaat er straks een richtingenstrijd. Dat zagen we hier in de Middeleeuwen ook. Vandaar al die geloven.
.......
Gelukkig hebben wij die onzin met de christenen - waartoe ik mij ook onder schaar - uitgeroeid. Ik ben blij dat in dit land Christenen hun godsdienst in het private domein mogen beoefenen en dat godsdienst in het publieke domein uit den boze is.
Als die verdomde moslims dat nou ook eens aanvaarden, dan zou het een stuk gezelliger zijn in Nederland.
Hazouz_55
10-07-2005, 10:56
Preken van Imams tegen terreur is een goede zaak, ik juich dat toe, maar De Britten moeten ook ophouden met het executeren van onschuldige moslims; vooral vrouwen en kinderen in het M.O. Je oogst wat je zaait, ik begrijp niet dat Kaaskoppen dat weigeren in te zien............... Nog een keer voor al die witte Nederlanders: Waarom valt Al-Qaeda; Oslo en Stockholm niet aan...... Leg mij dat eens uit oh wijze Kaaskop !!!!!!!!!
nooit zal dat lukken.
De ware gelovigen van de aanslag in Londen, vinden jou maar een flutmoslima.
Gelukkig hebben wij die onzin met de christenen - waartoe ik mij ook onder schaar - uitgeroeid. Ik ben blij dat in dit land Christenen hun godsdienst in het private domein mogen beoefenen en dat godsdienst in het publieke domein uit den boze is.
Als die verdomde moslims dat nou ook eens aanvaarden, dan zou het een stuk gezelliger zijn in Nederland.
Citaat:
Geplaatst door Scottie
Ja, feitelijk ontstaat er straks een richtingenstrijd. Dat zagen we hier in de Middeleeuwen ook. Vandaar al die geloven.
.......
Als die verdomde moslims dat nou ook eens aanvaarden, dan zou het een stuk gezelliger zijn in Nederland
Voor zover ik begrijp zijn volgens de Islamitische wet alleen Moslims onschuldig.
Daarom hebben ze er geen behoefte aan samen hand in hand er tegen in te gaan en te protesteren.
Dat lees ik namelijk telkens weer.
De rest doet er niet toe volgens hun.
Nog een keer voor al die witte Nederlanders: Waarom valt Al-Qaeda; Oslo en Stockholm niet aan...... Leg mij dat eens uit oh wijze Kaaskop !!!!!!!!!
Dat hebben ze - nog - niet gedaan. Voor Al-Qaeda is heel Europa de Mammon die vernietigd moet worden. Het doel van deze organisatie is Europa onder te dompelen in een oorlogszone en alle ongelovigen te verbranden op de bloedakkers van Mekka.
Hazouz_55
10-07-2005, 11:03
Dat hebben ze - nog - niet gedaan. Voor Al-Qaeda is heel Europa de Mammon die vernietigd moet worden. Het doel van deze organisatie is Europa onder te dompelen in een oorlogszone en alle ongelovigen te verbranden op de bloedakkers van Mekka.
Bin Laden heeft zelf vorig jaar verklaard, dat hij die landen niet zal aanvallen, omdat zij alleen maar vrede willen met moslimlanden. Zij gaan daar niet naartoe om moslim vrouwen en kinderen te verkrachten en te vermoorden........JE OOGST WAT JE ZAAIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.