Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie Heeft Er Een Huis Gekocht Of Huurt Er Gewoon Een.....

Pagina's : [1] 2 3 4

Aliyyah
10-07-2005, 01:05

hOI DAMES, Het is al laat en zie dat er nog weinig mensen zijn, maar morgen kunnen jullie ook reageren.. Ik vraag mij af wie er allemaal een huis heeft gekocht en wie denkt eraan.. Of zijn er ook mensen die helemaal niet willen kopen.... omdat je hoort dat rente haram is enz.... groetjes islamwoman

manalltje
10-07-2005, 09:47
Salaam alaykoum ougty , Helaas had ik een huis gekocht (moge allah mij vergeven ).Ik volgde eigenlijk toen iedereen hoorde dat er geleerden zijn die het toestaan .Maar alhamdoelilah heb ik die huis verkocht en woon in een huur huis . wa salaam alaykoum p.s voor de zusters die het van plan zijn doe salaat istichaara dan krijg je inchallah een teken ,wij hadden een hele slecht gevoel gekregen alhamdoelilah .

Ighlaas
10-07-2005, 11:00
Salaam alaykoum ougty , Helaas had ik een huis gekocht (moge allah mij vergeven ).Ik volgde eigenlijk toen iedereen hoorde dat er geleerden zijn die het toestaan .Maar alhamdoelilah heb ik die huis verkocht en woon in een huur huis . wa salaam alaykoum p.s voor de zusters die het van plan zijn doe salaat istichaara dan krijg je inchallah een teken ,wij hadden een hele slecht gevoel gekregen alhamdoelilah . Ja zoiets had ik ook gehoord, dat sommige geleerden het hadden toegestaan, omdat we nu in een tijd leven dat de huur bijna net zo duur is als het hypotheek, maar het is toch HARAM! De rente die je betaald blijft en is Haram dus mensen ik hoop dat jullie naar de wetten van Allah (swt) volgen en geen mensen die hebben gehoord dat er geleerden zijn die dit hebben toegestaan.

houda99
10-07-2005, 13:08
Na drie jaar intensief zoeken naar een huurhuis, ik was dus nog niet getrouwd kreeg in idd ook de bericht te horen dat het opeens toegestaan is om een huis te kopen. Mijn vader heeft het nog aan verschillende imaams gevraagd, net zoals mijn man. Dat was in die tijd ook de enige optie. Totdat vorig jaar iedereen massaal hun huizen gingen verkopen. Toen kreeg ik opeens ook een heel slecht gevoel. Nu hebben we ons ingeschreven voor een huurhuis maar dat zal ook jaren duren voordat ik er een krijg toegewezen. Aangezien ik in de Randstad woon. Ik hoop InschaAllah dat ik snel verlost zal zijn van deze grote zonde. Waarvan ik me zeer bewust ben. Maar ik zit nu wel met het probleem wat ik met de overwaarde nou moet doen op het moment dat we ons huis hebben verkocht.

Aliyyah
10-07-2005, 13:50

Ja, dames. Het blijft moeilijk. Ik heb op dit moment een flatje, en ben op zoek naar een huis.. Maar ik zit er over na tedenken om een huis te gaan kopen... En daarom wil ik het zeker weten. Ik hoor van velen dat het haram is. Maar ik vind het ook weer zonde om het geld van de huur aan hun te geven terwijl voor dat zelfde geld een huis kunt kopen... En tegenwoordig is huren heel duur geworden.. Dus ik ben er nog niet uit... groetjes islamwoman

UmmNaasiruddeen
10-07-2005, 13:53
Salaam alaykoem, Nee het is niet toegestaan Cheikh el qardawi die zei alleen uit darorah (noodzaak) maar de meeste hebben zijn woorden verdraaid maar gair inchALLAH...zelf woon ik in een huurhuis.. Wasalaam

suhanna
10-07-2005, 14:09
wouw dames ik woon nog bij mijn schoonouders. maar heb mijn eigen apartement niet dat wij samen leven. en ik verwacht nu en derde kindje dus het gaat niet meer. maar ik vind het eigelijk stom als ik nu weg gaat en gaat huuren. daarmee wil ik heeeel graag kopen voor meer ruimte en u eigendom is nog altijd beter. heb wel gehoord dat het haram is dat intresten dat jij terug betaald. het is natuurlijk altijd beter als jij het zelf kunt permiteren. maar huizen zijn ook duurder geworden maar er zijn ook zaken waar wij intresten voor terug krijgen zoals geld in de bank stoppen het is ook haram als jij van die intrestten profiteert niet? dus ik weet niet wat te doen maar wij zijn echt opzoek naar en huis.

Old_Oem_Ishaaq
10-07-2005, 15:11
Ja, dames. Het blijft moeilijk. Ik heb op dit moment een flatje, en ben op zoek naar een huis.. Maar ik zit er over na tedenken om een huis te gaan kopen... En daarom wil ik het zeker weten. Ik hoor van velen dat het haram is. Maar ik vind het ook weer zonde om het geld van de huur aan hun te geven terwijl voor dat zelfde geld een huis kunt kopen... En tegenwoordig is huren heel duur geworden.. Dus ik ben er nog niet uit... groetjes islamwoman Ik begrijp wel dat huren nu heel erg duur is geworden..maar wat moet je anders. Hypotheek is haram..dus er zit niks anders op. Laat je niet gek maken door anderen die 't misschien wel doen. Zie het maar als beproeving. SoebhanaAllah, in zoveel delen van de wereld hebben mensen niet eens een huis en wij zeuren over een te kleine huis. Gair inshaAllah Zie: http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=39829&dgn=4 en http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=2128&dgn=4

Aliyyah
10-07-2005, 15:22
Voor mij maakt het niet uit of ik nu een huurhuis heb of koopwoning. Maar sommige marokkaanse wijven die kunnen alleen opscheppen over hun mooie huisje en met alles wat ze hebben en willen alleeen meer en meer. En gaan over mij roddelen omdat ik een flat woon... Om een voorbeeld te noemen... Dan hoor je er niet bij zehmaa. Verschrikkelijk als je zo bij vrouwen alleen zit, ze zitten alleen maar op te scheppen. Niet allemaal gelukkig maar meeste wel... OVer hun mannen en huizen... bahhhhhhhhhhhhhhhh tfoeeeeeeeeeeee Ik vind materiele dingen niet belangrijk... Ik wil gewoon gelukkig zijn met mijn man en kindje en gezond zijn. En hoop dat allah ons altijd bij staat... groetjes islamwoman

Old_Oem_Ishaaq
10-07-2005, 15:44
Voor mij maakt het niet uit of ik nu een huurhuis heb of koopwoning. Maar sommige marokkaanse wijven die kunnen alleen opscheppen over hun mooie huisje en met alles wat ze hebben en willen alleeen meer en meer. En gaan over mij roddelen omdat ik een flat woon... Om een voorbeeld te noemen... Dan hoor je er niet bij zehmaa. Verschrikkelijk als je zo bij vrouwen alleen zit, ze zitten alleen maar op te scheppen. Niet allemaal gelukkig maar meeste wel... OVer hun mannen en huizen... bahhhhhhhhhhhhhhhh tfoeeeeeeeeeeee Ik vind materiele dingen niet belangrijk... Ik wil gewoon gelukkig zijn met mijn man en kindje en gezond zijn. En hoop dat allah ons altijd bij staat... groetjes islamwoman Niet van aantrekken. Wat kan jou t schelen hoe een ander woont. InshaAllah zal Allah jullie bijstaan..maar hou je dan wel aan Zijn regels.

Dreamlover
10-07-2005, 16:49
Voor mij maakt het niet uit of ik nu een huurhuis heb of koopwoning. Maar sommige marokkaanse wijven die kunnen alleen opscheppen over hun mooie huisje en met alles wat ze hebben en willen alleeen meer en meer. En gaan over mij roddelen omdat ik een flat woon... Om een voorbeeld te noemen... Dan hoor je er niet bij zehmaa. Verschrikkelijk als je zo bij vrouwen alleen zit, ze zitten alleen maar op te scheppen. Niet allemaal gelukkig maar meeste wel... OVer hun mannen en huizen... bahhhhhhhhhhhhhhhh tfoeeeeeeeeeeee Ik vind materiele dingen niet belangrijk... Ik wil gewoon gelukkig zijn met mijn man en kindje en gezond zijn. En hoop dat allah ons altijd bij staat... groetjes islamwoman Daar zou ik mij helemaaal niet druk om maken. :confused:

Ouissam
10-07-2005, 17:34
Voor mij maakt het niet uit of ik nu een huurhuis heb of koopwoning. Maar sommige marokkaanse wijven die kunnen alleen opscheppen over hun mooie huisje en met alles wat ze hebben en willen alleeen meer en meer. En gaan over mij roddelen omdat ik een flat woon... Om een voorbeeld te noemen... Dan hoor je er niet bij zehmaa. Verschrikkelijk als je zo bij vrouwen alleen zit, ze zitten alleen maar op te scheppen. Niet allemaal gelukkig maar meeste wel... OVer hun mannen en huizen... bahhhhhhhhhhhhhhhh tfoeeeeeeeeeeee Ik vind materiele dingen niet belangrijk... Ik wil gewoon gelukkig zijn met mijn man en kindje en gezond zijn. En hoop dat allah ons altijd bij staat... groetjes islamwoman Moet je zeker niet druk om maken. Als jij maar gelukkig ben, dat is het belangerijkste en niet wat andere mensen zeggen of doen.

saadia29
10-07-2005, 17:35
Voor mij maakt het niet uit of ik nu een huurhuis heb of koopwoning. Maar sommige marokkaanse wijven die kunnen alleen opscheppen over hun mooie huisje en met alles wat ze hebben en willen alleeen meer en meer. En gaan over mij roddelen omdat ik een flat woon... Om een voorbeeld te noemen... Dan hoor je er niet bij zehmaa. Verschrikkelijk als je zo bij vrouwen alleen zit, ze zitten alleen maar op te scheppen. Niet allemaal gelukkig maar meeste wel... OVer hun mannen en huizen... bahhhhhhhhhhhhhhhh tfoeeeeeeeeeeee Ik vind materiele dingen niet belangrijk... Ik wil gewoon gelukkig zijn met mijn man en kindje en gezond zijn. En hoop dat allah ons altijd bij staat... groetjes islamwoman Bijna al mijn vriendinnen wonen in een koopwoning, t zijn stuk voor stuk mooie woningen, maar ik heb nooit iemand van hun horen opscheppen over hun huis. Ben blij dat ik niet met zulke mensen omringd ben.

sihamkleuter
10-07-2005, 17:52
ik wilde net zeggen......................... ik heb ook geen mensen in mijn omgeving die opscheppen over de grootte van hun huis,auto of wat dan ook. dat soort mensen ken ik gelukkig niet (en wil ik ook niet kennen) :rolleyes:

Aliyyah
10-07-2005, 22:06

Ja, ik ken ze wel en het zijn nog aangetrouwde famillie, maar gelukkig heb ik geen contact meer van hun. Maar dan hoor je toch roddels van waarom woont ze nog in een flat enzo.. Ik hou ook niet van zulke mensen. Mijn echte vrienden zijn gelukkig niet zo... Maar zeg eens eerlijk, sommige marokkanen zijn gewoon zo of heb ik het fout...

Pagina's : [1] 2 3 4