Bekijk originele versie : heb een vraag
magrabia19
21-03-2003, 12:26
Salaam allemaal
Marokko komt er bijna aan en na maanden zeuren mag mijn Surinaamse vriendin een weekje met mij mee naar Marokko. Wat ik wil vragen is: heeft er iemand goede/slechte ervaring met een niet Marokkaanse mee naar Marokko te nemen?
Wil het graag horen.
Dikke bousa :blauwkus:
Naoual
stardust
21-03-2003, 13:02
Ik zou het echt wel doen...is echt lachen en zal ook leuk zijn..ik heb het zelf niet meegemaakt maar wil het wel!!! Ik weet dat me ouders niet moeilijk zullen doen, maar nu ff niet.
Mijn tante heeft het wel ooit gedaan, ze bracht een algerijnse chica mee...ze was wel oke...niet echt denderend maar ja smaken verschillen..wat wel irritant was dat ze de hele tijd frans aan het lullen waren echt super aso...maar ja die sma kon geen arabisch...je weet toch algerijnen spreken frans alsof hun leven ervan afhangt.
Ik zou wel een soort van schematje maken van wat je haar wilt laten zien, een soort van tour..ene dag strand andere dag stad etc...een weekje is niet echt lang dus zoveel mogelijk van Maroc laten zien..
marocigirlie
21-03-2003, 14:09
Hoi meid!!!
Afgelopen zomer heb ik een vriendin meegenomen. Zij is chinese en ze is 8.5 week gebleven. Zij zelf vond het super, maar te kort. Dit jaar kan ze helaas niet mee. Mijn hele familie vind dta jmmer, want ze waren gek op haar. Ze heeft wat arabisch geleerd. Veel kleine woorden. Mijn kleine neefjes voerden hele gesprekken met haar, hoe weet ik nog steeds niet!!!
Ze werd wel overal nagestaard, sommige vervelende gasten gingen wel te ver. Van stenen gooien tot scheldpartijen. Zij vond het wel erg, maar ja dat doen ze hier in holland ook. Mgarba mamrabjens. We zijn overal geweest: Tanger, Tetouan, Fes, Meknes, Rabat en Ketama. Het leukste vondt zij Ketama, om de gastvrijheid van de dorpsmensen. Ze droeg gewoon normale kleding, geen kortebroeken of korte topjes. Wel jurken, maar toch degelijk. Ze is mee geweest bij verschillende familie bezoeken en bruiloften. Maar verder hebben we veel samen met mijn zusje getourd in Tanger. 1 weekje is wel heel kort dus maak een planning wat je gaat doen. Wnt 8.5 week was echt veel te weinig!!!!!!
Veel plezier en succes!!!
P.S jouw vriendin is surinaams, nou er lopen veel donkere mensen rond in marokko, dus opvallen zal wel niet doen en dat is een voordeel!!
Missy_Hanaa
21-03-2003, 14:15
o wat leuk!!1
mijn ouders zouden dat toch echt niet goed vinden!
moussystyles
24-03-2003, 10:48
Salaam Maghrebia,
Ik heb twee jaar geleden een nl vriend meegenomen naar Maroc hij was gelukkig heel relaxet maar wat soms vervelend kan zijn is dat je alles moet vertalen hij wou telkens alles weten maar het kan ook heel relaxet zijn want hij bekijkt alles heel anders zo kan je de mening horen van iemand anders over je eigen land maar het was zeker wel geinig alleen heb je soms het gevoel dat je aan zo iemand vast zit en dat je niet lekker kan genieten van je vakantie en dat je de hele tijd met hem/haar rekening moet houden maar voor de rest is wel ok!
Salaam,
Fadil
miss_hafida
25-03-2003, 10:17
hey hey alles goed mensen met mij wel hoor hoor nou ik heb een nl schoonzus die elke jaar mee gaat en die ook elke jaar daar ziek wordt dus het is soms heel vervelend maar ook heel leuk.
maar zal je een raad geven ga meer naar de luxe kant met haar dan naar de gebergten want dat is pas de hel en ik heb ervaring.
en ze moet uitkijken voor wat ze eet enzo.
maar ja ze zal er wel aanwennen dat ze opeens veel aandacht krijgt. door al die gasten daar(papieren do you remember) maar ja ik zal jullie veel succes wensen en veel plezier.
xxx hafida
magrabia19
26-03-2003, 19:17
salaam mensen,
bedankt voor jullie reacties. ikga een weekje met haar naar het strand en soms de stad in. ik ben wel bang voor reacties maar daar zal ik niets van aantrekken. ze gaat in ieder geval wel bedekt in Marokko als respect en dat is wel tof van haar.
beslama naoual
mellalie-man
14-04-2003, 12:12
nou .kijk mensen uit nederland vinden marokko mooi zolang je maar naar de ,ooie zeghma touristische plekken brengt ,maar zoals je weet zullen ze in marokko ook de armoede zien en dat zullen ze een stuk minder vinden maar zoals je zei het is een surinaamse vriendin en suriname is ook niet echt rijk dus ik denk dat wel mee valt.
veel plezier in marokko.
karima001
14-04-2003, 14:06
mijn nichtje heeft vorig jaar een nls meisje meegenomen en het is heel goed gegaan. Soms had ze wel van die korte kleding aan en dan begon mijn oma in het gebrekkig nederlands tegen haar te zeggen dat ze zich wat moest bedekken en dat deed ze dan ook, verder vond ze het heel erg leuk in maroc, ze gaat misschien dit jaar weer mee dus als ik jou was zou ik lekker met je vriendin plezier maken en je ziet wel hoe het gaat.
liefs karima
je moet naar tanger gaan en zoals deze hier boven mij zegt naar kleine dorpje's gaan...je weet toch waterhalen op een ezel enzo jah echt waar das echt leuk s'avonds wat buiten in de stad gaan drinken enzo...neem er mee naar een feest...en jah maar er een onvergetelijke week van he....
=emsoem=
JA IK HEB ER ERVARING MEE EN BELIEVE ME SOMS IS HET TOF MAAR SOMS VEEL TE ERG WANT HET KAN ZO ZIJN DAT ZIJ NIET TEGEN MAROKAANS ETEN KAN OF HET WEER
BIJ ONS LOOPT HET MET SOMMIGE GOED AF ALLEEN VORIGE ZOMER NIET ZE WAS ALLERGISCH VOOR ALLES WAT JEMAAR IN MAROKKO HEBT DUS VERANTWOORDELIJKHEID HEB JE WEL
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.