Bekijk originele versie : Saddam Gewond Bij Een Aanval.
MAROCGIRRLLY
21-03-2003, 09:13
21 maart, 2003, 08:13:48 GMT+0100
WASHINGTON (ANP) - De Iraakse president Saddam Hussein is donderdagochtend bij de eerste bombardementen van Bagdad gewondgeraakt. Dat heeft de Amerikaanse krant Washington Post vrijdag gemeld op gezag van een anonieme functionaris van de regering in Washington.
De Amerikaanse regering noch Bagdad heeft het bericht bevestigd. De Verenigde Staten gaven donderdag toe dat Saddam het mikpunt van de bombardementen is geweest. Hij zou een bijeenkomst met Iraakse leiders hebben bijgewoond. ,,Wij hebben een aanwijzing dat hij ten minste gewond is'', aldus de functionaris. Informatie waarover de Amerikanen zouden beschikken zou erop wijzen dat kort na de bombardementen met spoed om medicijnen voor Saddam werd gevraagd. Het is mogelijk dat de twee zonen van de Iraakse leider of een van hen ook bij het overleg aanwezig waren.
Kort na het begin van de bombardementen donderdagochtend verscheen Saddam op de Iraakse televisie. Hij veroordeelde de 'kleine' Bush van misdaden tegen de menselijkheid en voorspelde dat Irak de Amerikanen zal verslaan. De Amerikaanse inlichtingendienst zoekt uit of het inderdaad om een rechtstreekse uitzending ging of dat de rede eerder was opgenomen. Bovendien betwijfelen sommigen of de echte Saddam de Irakezen toespraak.
Het is bekend dat de Iraakse leider dubbelgangers heeft die namens hem optreden. Australische mariniers gaan volgens een woordvoerder in Canberra in het noorden de Perzische Golf aan boord van handelsvaarders om te voorkomen dat Saddam, zijn zonen of andere hooggeplaatste Irakezen over water ontsnappen. Ook onderzoeken de mariniers of de bemanning van de schepen mijnen plaatst.
Geactualiseerd om 08.15 uur
Zelfkritiek
21-03-2003, 09:16
Daarom wacht Amerika ook met zwaardere aanvallen. Ze hopen dat nu van binnen uit het regime omver wordt geworpen, zodat verder bloedvergieten niet nodig is. Zou natuurlijk fantastisch zijn!
MAROCGIRRLLY
21-03-2003, 09:21
Ja maar er zijn nu al heel veel doden gevallen:huil:
Kingofmaroc
21-03-2003, 09:44
Nooit de Amerikaanse media geloven allemaal bullshit, ze zeiden eerst ook dat tarik aziz gevlucht was of gedoodt werd en een uur later verscheen hij op TV :p
:zwaai:
T-ManiaC
21-03-2003, 09:47
:( ik wil het eigenlijk niet horen ...word er zoooooooooooooo kwaad om echt tfoeeeeeeeeeee ..
:( :(
Zelfkritiek
21-03-2003, 09:50
Origineel gepost door MAROCGIRRLLY
Inderdaad... Saddam heeft er de afgelopen 20 jaar al heel veel mensen laten ombrangen... :huil:
MAROCGIRRLLY
21-03-2003, 09:54
Origineel gepost door Kingofmaroc
Nooit de Amerikaanse media geloven allemaal bullshit, ze zeiden eerst ook dat tarik aziz gevlucht was of gedoodt werd en een uur later verscheen hij op TV :p
:zwaai:
Huh?
Eigelijk heb ik alleen op het nieuws gezien op rtl 4, maar niet op al jazeera..Ik weet het eigelijk niet hoor.
ik betwijfel het nog.
Yep klopt, aan de geallieerde kant zijn al weer 12 doden gevallen. :hoera:
En de oorlog is nog maar net begonnen.
MAROCGIRRLLY
21-03-2003, 10:29
Origineel gepost door sexmaster
Wat twijfel je....?? TArik Aziz is levend en wel, gaf direct een persconferentie en zei: 'jullie zien me voor jullie staan, ik heb zelfs mijn revolver bij me....."
Nee ik bedoel van is Sadaam nu gewond?
MAROCGIRRLLY
21-03-2003, 10:31
Origineel gepost door House
Yep klopt, aan de geallieerde kant zijn al weer 12 doden gevallen. :hoera:
En de oorlog is nog maar net begonnen.
Van mij mogen die gallieerde kant allemaal dood vallen.Insallah
Van mij mogen die gallieerde kant allemaal dood vallen.Insallah
Het is een begin :)
saidaaatje
21-03-2003, 11:54
pffff ik word echt triest van die berichten:(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.