Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Je leven voorbij zien flitsen...

Pagina's : [1] 2 3

_NooR_
07-07-2005, 12:33

Kennelijk zit het me wel dwars dus neem ik deze forum als uitlaatklep. Gisteren heb ik doodsangsten uit zitten zweten. Namelijk, ik had mij ziek gemeld van het werk omdat ik me niet zo lekker voelde. Plots kwamen mijn ouders met het idee om naar Brussel te gaan om daar gezellig te winkelen. Mijn eigen auto was bij de garage en dus stelde mijn vader voor dat ik zijn bus zou rijden. Gehele familie verzameld en op weg naar Brussel waren we. We waren zo'n 15 minuten van Brussel verwijdert en toen gebeurde het. Ik reed zo'n 110 km p.u. toen er ineens een gigantische vrachtwagen besloot in te voegen, zonder dat hij keek of er uberhaupt wel plaats voor hem was. Het ging allemaal zo snel dat toeteren geen effect had. De man dringde zichzelf de weg op. Ik wilde uit reflex gewoon opschuiven, maar besefde me (wonderbaarlijkerwijs) dat ik wellicht een auto naast me zou kunnen hebben. Ik keek in mijn zijspiegel en zag een auto op hoge snelheid op de rijbaan naast mij rijden, hij had me nog niet ingehaald. Als ik zou opschuiven zou hij geheid tegen ons aan knallen. Ik verkeerde dus in dillema, ik was seconden verwijderd van een crash met een vrachtwagen en zo geschiedde. Ik draaide het stuur in een keer naar links, zag dat de auto me net niet had ingehaald en draaide weer naar rechts, ik raakte de vrachtwagen net niet en slingerde een aantal seconden op twee rijstroken tegelijk, tussen de vrachtwagen en de auto die me aan het inhalen was. Ik had uiteindelijk geen keus en kon het niet meer uitstellen. Ik schoof uiteindelijk toch op naar de linkerbaan naast mij. De auto die mij probeerde in te halen was net niet snel genoeg. Mijn linkervoorkant kwam tegen zijn rechter achterkant aan. Ik hoorde een knal, maar verloor geen controle over het stuur. De vrachtwagenchauffeur heb ik nog ingehaald, nogmaals getoeterd en uitgescholden. Ik zag dat die man gewoon aan het bellen was. Die vent voegde in, zonder te kijken terwijl hij ook nog eens aan het telefoneren was. De man die ik had geraakt en wij zelf gingen van de snelweg af en bekeken de schade. We hadden beide het kenteken onthouden van die vrachtwagenchaffeur en de politie gebeld. Al die tijd heb ik me gewoon kalm gehouden. Mijn moeder en zussen stonden letterlijk te trillen van angst. De politie gaat achter die vrachtwagenchauffeur aan en onze verzekering neemt het verder over. Maar goed, toen ik eenmaal in bed lag kon ik maar niet in slaap vallen. Mijn schouders en armen deden ontzettend zeer en het beeld dat de bus zo aan het slingeren was kreeg ik maar niet uit mijn hoofd. Hebben jullie ooit van die momenten gehad dat je letterlijk je leven voorbij ziet flitsen?! Groet, NooR

saadia29
07-07-2005, 12:37
Jeetje wat erg, echt knap hoe je het hebt opgelost, ik denk dat ik in zulke gevallen zo in paniek raak, dat ik massaal op de rem ga trappen, met alle gevolgen van dien.

Safah83
07-07-2005, 12:43
Elhamdolilaah mankeren jullie niets en is het allemaal wel goed gekomen... Je hebt het idd echt goed aangepakt... :goedzo: ik zou hetzelfde doen als Saadia :o

_NooR_
07-07-2005, 12:47
Jeetje wat erg, echt knap hoe je het hebt opgelost, ik denk dat ik in zulke gevallen zo in paniek raak, dat ik massaal op de rem ga trappen, met alle gevolgen van dien. Ik ben zelf echt heel verbaasd over mijn manier van handelen. Ik ben nou niet de persoon die rationeel kan nadenken in moeilijke situaties. Maar gisteren was ik me zo bewust van elke handeling. Ik weet nog dat ik bewust niet volop de rem ging trappen. Ik haalde mijn voet van de gaspedaal af en was alleen bezig om niet crashen met één van de twee. Heb door de spanning nu wel enorme last van mijn schouders en nek. Inderdaad, gelukkig zijn we er allemaal levend van af gekomen. Hamdolillah. Groet, NooR

serenity
07-07-2005, 12:51

Hamdoullah 3la slamtek. Misschien goed om even naar je huisarts te gaan, just in case. Het is niet zomaar iets makkelijks.

tangia21
07-07-2005, 13:01
ik zelf heb het niet meegemaakt maar mijn man.Voordat ik hem kende heeft hij een ongeluk meegemaakt wat hij nooit zal vergeten.Hij ging met zijn oom,broertje en tantes naar een stad met de bus van zijn vader.Toen wouden ze een bocht nemen (die bocht is best gevaarlijk) en de hele auto kiepde om en maakte wel ongeveer 6 keer of zelfs meer achter elkaar salto's van een helling af.Toen kwam allemaal benzine uit de auto maar ze werden snel uit de auto gehaald door de bewoners van die dorp.Mijn man was stokstijf geworden en het leek even of hij geen gevoelens had niks.Maar eenmaal thuis gekomen begon hij zo veel te huilen...toen besefte hij wat er was gebeurd. dit allemaal gebeurde in marokko.

tangia21
07-07-2005, 13:03
Erg joh, heeft hij er geen nachtmerrie's aan over gehouden? jawel..heel erg. :eek: .maar nu niet meer.

_NooR_
07-07-2005, 13:03
ik zelf heb het niet meegemaakt maar mijn man.Voordat ik hem kende heeft hij een ongeluk meegemaakt wat hij nooit zal vergeten.Hij ging met zijn oom,broertje en tantes naar een stad met de bus van zijn vader.Toen wouden ze een bocht nemen (die bocht is best gevaarlijk) en de hele auto kiepde om en maakte wel ongeveer 6 keer of zelfs meer achter elkaar salto's van een helling af.Toen kwam allemaal benzine uit de auto maar ze werden snel uit de auto gehaald door de bewoners van die dorp.Mijn man was stokstijf geworden en het leek even of hij geen gevoelens had niks.Maar eenmaal thuis gekomen begon hij zo veel te huilen...toen besefte hij wat er was gebeurd. dit allemaal gebeurde in marokko. Echt erg. Ik was ook zo ontzettend bang dat door dat geslinger de bus om zou kieperen. Maar dat gebeurde gelukkig niet. Groet, NooR P.s; Het is verder met je man wel goed gekomen, toch?

tangia21
07-07-2005, 13:06
Echt erg. Ik was ook zo ontzettend bang dat door dat geslinger de bus om zou kieperen. Maar dat gebeurde gelukkig niet. Groet, NooR P.s; Het is verder met je man wel goed gekomen, toch? het is wel goed gekomen met hen elhamdoellah (ze hadden allemaal een riem om anders was het heel anders gelopen) alleen zijn tante van 21 jaar had een open lip daardoor gehad en voor de rest niemand wat.

miss_rif21
07-07-2005, 13:12
wij hebben het ook een keer gehad in marokko! we dachten dat we er allemaal aan gingen met het hele gezien!!! ook in een busje!!! we kwamen terug van tanger en gingen naar huis in arif!! ik weet niet of jullie het kennen die wegen daar zijn echt eng !!! me vader reed normaal je moest vaak remmen omdat het indalen was!! en op een gegeven momment roken we iets in de kant waar de radio was!! wij dachten dat de radio branden omdat we het hele rit alleen maar muziek aan hadden en koran zonder een rust!! maar dat was het niet! we zagen alleen maar rook uitkomen in de auto. dus me vader ging stoppen en keek naar het busje die we hadden en zei dat het de remmen warm waren! dus ze moesten eerst afkoelen voor we verder kunnen!! het begon donker te worden en waar we stonden was best gevaarlijk! me vader had een fles water over de banden gegiet en dacht dat het beter was dat ze snel afgekoeld waren! en daarna gingen we verder met rijden! dat was goed maar toen we weer moesten remmen in de indalende weg toen deden de remmen het niet!! me vader en ik en me broertje wisten wat er aan de hand was maar de andere niet!!! hij had de moter uitgezet de handrem deed het niet alles deed het niet!! en we konden alleen shed doen en iedereen begon te huilen en te schreeuwen toen me vader over het wegdek zat te slingeren hij wilde de bus tegen een rots knallen zodat hij tot stilstand kon komen maar dat hielp niet! en we zageen een vrachtwagen komen en toen dachten we dat het ons dood was!!! maar soebhannallah kwam het bus tot stilstand op een plekje! en de vrachtwagen hadden we niet eens gezien waar die was of die voorbij was!!! en we hadden de schrik van onze leven de bus was niet eens gekrast ofzo door dat heen en weer geslingert!! en een paar mensen die in een berg wonene die zagen ons van ver dat er niet iest goed was!! en we kwamen op het plek waar hun wonen en kwamen ons vragen wat er aan de hand was!! gelukkig hadden hun een familie lid die automonteur was en die heeft ons geholpen en hebben ons ook nog naar binnen gevraagt enz! die mensen kwamen uit rotterdam!!! en sinds hebben we gezecht dat we niet naar marokko gaan met dit bus!! me vader was er mee akkoort! heeft een enge herineringen!!!! die zomer had onze kennis die met ons mee ging naar marokko ook een ongeluk gehad onderweg met ze bus!! hij had een bed van gemaak in ze bus waar de kinderen konden slapen! en het regende hij had een scherpe bocht genomen en toen vlogen de kinderen uit het raam naar buiten in een berm met prikkels!! een andere kindje kwam op het snelweg terug en gelukkig had me vader afstand gehouden anders had hij haar dood gereden :snik:!! en de ander jongetje hield zich vast aan een tak anders viel hij ook midden op een snelweg!! we zochten de kinderen eentje hadden we gevonden en de andere niet die aan een tak vast hield!! tot we geroep hoorde!! ik dank allah swt elke dag!!!! we hebben echt veel geluk gehad soebhannallha

ZA3TAR
07-07-2005, 13:14
ooh wat erg, soebhana Allah.. zo zie je maar weer Allah swt is machtig.. ben blij dat alles goed afgelopen is...

tangia21
07-07-2005, 13:17
wij hebben het ook een keer gehad in marokko! we dachten dat we er allemaal aan gingen met het hele gezien!!! ook in een busje!!! we kwamen terug van tanger en gingen naar huis in arif!! ik weet niet of jullie het kennen die wegen daar zijn echt eng !!! me vader reed normaal je moest vaak remmen omdat het indalen was!! en op een gegeven momment roken we iets in de kant waar de radio was!! wij dachten dat de radio branden omdat we het hele rit alleen maar muziek aan hadden en koran zonder een rust!! maar dat was het niet! we zagen alleen maar rook uitkomen in de auto. dus me vader ging stoppen en keek naar het busje die we hadden en zei dat het de remmen warm waren! dus ze moesten eerst afkoelen voor we verder kunnen!! het begon donker te worden en waar we stonden was best gevaarlijk! me vader had een fles water over de banden gegiet en dacht dat het beter was dat ze snel afgekoeld waren! en daarna gingen we verder met rijden! dat was goed maar toen we weer moesten remmen in de indalende weg toen deden de remmen het niet!! me vader en ik en me broertje wisten wat er aan de hand was maar de andere niet!!! hij had de moter uitgezet de handrem deed het niet alles deed het niet!! en we konden alleen shed doen en iedereen begon te huilen en te schreeuwen toen me vader over het wegdek zat te slingeren hij wilde de bus tegen een rots knallen zodat hij tot stilstand kon komen maar dat hielp niet! en we zageen een vrachtwagen komen en toen dachten we dat het ons dood was!!! maar soebhannallah kwam het bus tot stilstand op een plekje! en de vrachtwagen hadden we niet eens gezien waar die was of die voorbij was!!! en we hadden de schrik van onze leven de bus was niet eens gekrast ofzo door dat heen en weer geslingert!! en een paar mensen die in een berg wonene die zagen ons van ver dat er niet iest goed was!! en we kwamen op het plek waar hun wonen en kwamen ons vragen wat er aan de hand was!! gelukkig hadden hun een familie lid die automonteur was en die heeft ons geholpen en hebben ons ook nog naar binnen gevraagt enz! die mensen kwamen uit rotterdam!!! en sinds hebben we gezecht dat we niet naar marokko gaan met dit bus!! me vader was er mee akkoort! heeft een enge herineringen!!!! die zomer had onze kennis die met ons mee ging naar marokko ook een ongeluk gehad onderweg met ze bus!! hij had een bed van gemaak in ze bus waar de kinderen konden slapen! en het regende hij had een scherpe bocht genomen en toen vlogen de kinderen uit het raam naar buiten in een berm met prikkels!! een andere kindje kwam op het snelweg terug en gelukkig had me vader afstand gehouden anders had hij haar dood gereden :snik:!! en de ander jongetje hield zich vast aan een tak anders viel hij ook midden op een snelweg!! we zochten de kinderen eentje hadden we gevonden en de andere niet die aan een tak vast hield!! tot we geroep hoorde!! ik dank allah swt elke dag!!!! we hebben echt veel geluk gehad soebhannallha als dat mij gebeurde allah ie7fed dan had ik een hartstilstand gehad.Allah ie7fed oessafie

miss_rif21
07-07-2005, 13:19
als dat mij gebeurde allah ie7fed dan had ik een hartstilstand gehad.Allah ie7fed oessafie we hadden de schrik van onze leven!! elke keer als we in de auto zitten en we horen iets of ruiken wat denken dat het dat is allah hefed

miss_rif21
07-07-2005, 13:22
Als je dit hoort word je echt bang..........vooral in Marokko.....ik hou mijn hart vast als ik met iemand meerijd daar dat van onze kennis had ze eigen busje en wij ook we reden dus samen naar marokko! en wat me vader en wij hebben meegemaakt dat is in marokko in die gebergte!! vind het elke keer als we daar rijden heel eng!!! dan zeg ik altijd tegen me vader we nemen toch niet die weg he!!!!! maar je hebt ook een andere weg maar daar heb je ook van die bochten enz maar volgens me vader zijn ze niet gevaarlijk!! ik vinds ze allemaal het zelfde

f_mouslima2
07-07-2005, 13:31

Zeker Hamdolillah 3la slama!! ik heb zelf n ongeluk gehad.. mn knieen trillen nog als ik er aan terug denk! T was 5jaar geleden. T was op n zondag (31 dec!) mn vader was in de Ramadan op 3omra geweest. ik kwam net thuis vn werk en hier thuis wilden mn broertjes allemaal naar t vliegveld om mn vader op te halen. mn zus had net n eigen auto. Dus na veel aandringen zei ze : Yallah Bissmillah ik breng jullie wel. Op t laatst besloot ik ook mee te gaan. we gingen met zn 5en (alleen een vn mn broertjes wilde niet en bleef met mn moeder thuis. Dus wij op de weg.. alles ging goed hamdolillah. Tot op de snelweg n auto ons van rechts wilde inhalen. mn zus zag die niet, maar hij reed echt bijna op ons in. Mn broer die naast haar zat zag t wel en gilde naar haar dat ze moest uitkijken.. Toen ging alles zooo snel SoubhanAllah.. Zij raakte in paniek en liet alles los. Mn broer gilde nog dat ze t stuur moet vasthouden en beetje remmen.. maar wello.. we begonnen te slingeren van de ene baan naar de ander (A4!). En Alhamdolillah.. de andere autos achter ons konden op tijd langzaamer rijden en lieten ons gaan (anders was de schade niet na te vertellen Allah yehfad..) Maar goed.. op t eind reden we recht op de vangrails af. Ik weet nog dat toen ik me dat realiseerde (zat rechts achter) ik over mn andere 2 broertjes, 9 en 15jaar toen) ging hangen en hardop de Shahada uitsprak.. Mn broer gaf net op tijd n harde ruk aan t stuur. Toch knalden we met de linkerkant hard tegen de rails.. en uiteindelijk kwamen we weer helemaal aan de rechterkant vn de weg tot stilstand.. Schade resultaat: Auto total-loss. gelijk naar de sloop.. mn zus en broer, van alles en nog wat gekneusd (ribben, pols) broertje vn 9 gekneusde zotbotje die vn 15 gebroken sleutelbeen en heup en ik gaatje in trommelvlies en zware hersenschudding Walhamdo Washoekroe Lillah.. dat t zo goed is afgelopen zie ik nog altijd als n groot wonder vn Allah swt..

Pagina's : [1] 2 3