Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Arabische cultuur als inspiratiebron

Pagina's : [1] 2

chicamaroquia
20-03-2003, 18:18

Als je langs de etalages loopt kan het je niet ontgaan zijn. Helemaal hot wordt ’t dit seizoen. Zogenaamde Marokkaanse truitjes, djellaba-achtige vesten en Marokkaanse sieraden. Loop een willekeurige meubelboulevard binnen en waan je in heuse oosterse sferen. Marokkaanse banken, Marokkaanse lampen, Perzische tapijten, en prullaria die zo van een bazaar uit Marokko/Egypte/Tunesië of ander Arabisch land afkomstig hadden kunnen zijn. Hennaproducten, Turkse badhuizen, moddermassages, je kan het zo gek niet bedenken of het is hier aanwezig in Nederland! Zelfs in de Nederlandse keuken zijn gerechten als shoarma en couscous nauwelijks meer weg te denken. Raymzter zong het al: “Grondleggers van de wis- en sterrenkunde…”. Irrigatiesystemen, sterrenkunde, wiskunde, allemaal afkomstig uit de Arabische wereld. Allemaal klakkeloos overgenomen door het Westen. En toch claimen er vele een hekel aan Marokkanen, Arabieren en Moslims te hebben. Nu vraag ik me af: Hoe komt het dat die mensen ons zo haten? Ze nemen wel klakkeloos dingen van ons over maar tegelijkertijd smijten ze ons allerlei verwijten naar het hoofd! Zou het er om gaan omdat we inderdaad ‘terroristen’ zijn of is het gewoon pure jaloezie… ;) Nee, ik ben geen racist, noem mij maar een chauvinist :D

Lady_moi
20-03-2003, 19:00
ja das waar laatst paseerde ik langs de stad en zag een winkel met als etalage "Marakech" :D

Igwana20
20-03-2003, 19:08
Origineel gepost door chica*******a Als je langs de etalages loopt kan het je niet ontgaan zijn. Helemaal hot wordt ’t dit seizoen. Zogenaamde Marokkaanse truitjes, djellaba-achtige vesten en Marokkaanse sieraden. Loop een willekeurige meubelboulevard binnen en waan je in heuse oosterse sferen. Marokkaanse banken, Marokkaanse lampen, Perzische tapijten, en prullaria die zo van een bazaar uit Marokko/Egypte/Tunesië of ander Arabisch land afkomstig hadden kunnen zijn. Hennaproducten, Turkse badhuizen, moddermassages, je kan het zo gek niet bedenken of het is hier aanwezig in Nederland! Zelfs in de Nederlandse keuken zijn gerechten als shoarma en couscous nauwelijks meer weg te denken. Raymzter zong het al: “Grondleggers van de wis- en sterrenkunde…”. Irrigatiesystemen, sterrenkunde, wiskunde, allemaal afkomstig uit de Arabische wereld. Allemaal klakkeloos overgenomen door het Westen. En toch claimen er vele een hekel aan Marokkanen, Arabieren en Moslims te hebben. Nu vraag ik me af: Hoe komt het dat die mensen ons zo haten? Ze nemen wel klakkeloos dingen van ons over maar tegelijkertijd smijten ze ons allerlei verwijten naar het hoofd! Zou het er om gaan omdat we inderdaad ‘terroristen’ zijn of is het gewoon pure jaloezie… ;) Nee, ik ben geen racist, noem mij maar een chauvinist :D Puur jaloezie. Alles is bijna afkomstig van de Arabische landen. Alleen wij hebben er niets meegedaan. Puur jaloezie omdat wij standvastig zijn. Wij houden van ons geloof en zullen altijd alleen in Allah en onze profeet vzmh geloven. La ILAHA ILLA ALLAH!!

qwatra
20-03-2003, 19:20
Ja meid zeker en vast jaloesie, want ja wat moet je met die westerse kledij tegenwoordig, geen structuur, geen model, alleen maar open, en de helft van de westerse kledingstukken is bestemd voor h.o.e.r.e.n, sorry dat ik het zo zeg, en als ze de meeste marokkaanse meiden zien, mooi lang, bedekt, dan voelen ze zichzelf als goedkope meiden, jongens kijken tegenwoordig alleen nog maar naar een meisje die respectvol gekleed is, zelf gewoon westerse jongens, zien liever meisjes met lang bedekt, en soms zelf met hoofddoek geven ze je mooie commentaren, dat je er goed uitziet, alleen onze bedoeling om hoofddoek te dragen is om verleidelijke ogen te weerstaan, en af te wenden, maar ja tegenwoordig is hoofddoek een mode onderwerp geworden,...een beetje te veel van het goede! maha salama

chicamaroquia
20-03-2003, 19:47

Wij hebben nu eenmaal een geweldige cultuur met de mooiste spullen! Daar kunnen we toch ook niks aan doen? :confused::D

chicamaroquia
20-03-2003, 21:26
Kifesh ehem???? :confused: Is toch gewoon zo? :D

chicamaroquia
20-03-2003, 23:35
Origineel gepost door helleau oosterse invloeden :D Ooster, Arabisch, zolang het maar niet Westers is... :D

chicamaroquia
21-03-2003, 20:52
Ik zag vandaag een Nederlandse vrouw met een djelleba :D Zag er vreemd uit! Een beetje vreemd, maar wel lekker :hihi:

Jemal2002
21-03-2003, 21:16
Zins wanneer is turks, berbers, persiche verboden met arabische cultuur? Arabische cultuur heeft enigzins effect gehad op deze culturen maar ze blijven toch heel wat anders dan de arabische cultuur. Hou het op noord afrikaanse en midden oosterse invloeden.

chicamaroquia
21-03-2003, 21:20
Origineel gepost door Jemal2002 Zins wanneer is turks, berbers, persiche verboden met arabische cultuur? Arabische cultuur heeft enigzins effect gehad op deze culturen maar ze blijven toch heel wat anders dan de arabische cultuur. Hou het op noord afrikaanse en midden oosterse invloeden. Ze zijn VERBONDEN met de Arabische cultuur, dat is reden genoeg om deze titel te nemen. Ik ga namelijk niet een titel nemen die 3 pagina's in beslag neemt!:D

Jemal2002
21-03-2003, 21:34
Origineel gepost door chica*******a Ze zijn VERBONDEN met de Arabische cultuur, dat is reden genoeg om deze titel te nemen. Ik ga namelijk niet een titel nemen die 3 pagina's in beslag neemt!:D Tuurlijk, Ga tegen een iranier zeggen dat hij arabier is, hahaha hij lacht je vierkant uit. Omdat de buiten wereld ontwetend zijn ze denken dat iedereen die uit de midden oosten komt een arabier is, yek!

chicamaroquia
21-03-2003, 21:38
Origineel gepost door Jemal2002 Tuurlijk, Ga tegen een iranier zeggen dat hij arabier is, hahaha hij lacht je vierkant uit. Omdat de buiten wereld ontwetend zijn ze denken dat iedereen die uit de midden oosten komt een arabier is, yek! Nee, maar zoals ik al zei: Mijn titel is niet dekkend en strekkend maar er is nu eenmaal niet meer ruimte beschikbaar voor een titel! En het merendeel van de producten die ik heb opgenoemd kennen toch duidelijk een Arabische achtergrond, de titel is dus niet helemaal op gebakken lucht gebaseerd...

Jemal2002
21-03-2003, 21:46
Origineel gepost door chica*******a Nee, maar zoals ik al zei: Mijn titel is niet dekkend en strekkend maar er is nu eenmaal niet meer ruimte beschikbaar voor een titel! En het merendeel van de producten die ik heb opgenoemd kennen toch duidelijk een Arabische achtergrond, de titel is dus niet helemaal op gebakken lucht gebaseerd... zeg dat dan........ :rolleyes:

chicamaroquia
21-03-2003, 21:48
Origineel gepost door Jemal2002 zeg dat dan........ :rolleyes: Waarom die look? :confused: Ik leg het je toch op een nette manier uit?

Pagina's : [1] 2