Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : dames hier komen aub!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

imaane911
06-07-2005, 16:30

asalaam alaikom :D ik had een vraagje aan de getrouwde- en verloofde dames. wie van jullie is er van plan om na de trouw niet te gaan werken en thuis te blijven?? ik ben hierna benieuwd, aangezien ik insha-Allah van plan ben om thuis te blijven en dit uit islamitisch oogpunt!!!!!!!!! en dames die al getrouwd zijn en thuis blijven (niet werken) waar houden jullie je mee bezig de hele dag?? en bevalt het?? hoe reageerde jullie omgeving hierop?? hoop veel reacties hierop te krijgen om een idee te krijgen hoe het is om de hele dag thuis te zitten??? (nou de hele dag, behalve als ik met me man op stap ben nauurlijk :D ) gair insha-Allah

houda99
06-07-2005, 17:34
Ik werk 20 uur per week. Heb een zoontje van twee jaar en nog een kindje op komst. Heb ook altijd gedacht dat ik graag thuis wilde zijn. Na de geboorte van mijn zoontje heb ik ouderschapsverlof opgenomen en was in totaal 9 maanden thuis. Nou de eerst drie maanden vond ik het geweldig natuurlijk om fulltime voor me kindje te zorgen. Maar daarna kriebelde het echt om weer aan het werk te gaan. Ik woon namelijk 120 km van mijn ouders/familie en vriendinnen vandaan. Heb in mijn woonplaats amper nieuwe vriendinnen gemaakt, waardoor mijn wereldje echt alleen uit mijn man en kind bestond. Mijn man kwam dan uiteraard moe thuis waardoor hij uren niet aanspreekbaar was. Dus kon ik alleen nog maar tegen mijn baby praten. En deze brabbelde natuurlijk alleen terug. Ik vind het heerlijk om te werken. Het liefst werk ik 16 of 18 uur maar op mijn werk is het minumum 20 uur. Dit vind ik net een beetje te veel. Maar zo heb ik wel veel contact met mijn collega's. (Er werken daar Elhamillilah heel veel marokkaanse meiden) En zo komt het dan toch eens voor dat ik met een collega naar huis ga of zij met mij om iets te drinken. Maar buiten het werk om hebben we eigenlijk geen contact.

nissrin
06-07-2005, 17:56
Ik werk 20 uur per week. Heb een zoontje van twee jaar en nog een kindje op komst. Heb ook altijd gedacht dat ik graag thuis wilde zijn. Na de geboorte van mijn zoontje heb ik ouderschapsverlof opgenomen en was in totaal 9 maanden thuis. Nou de eerst drie maanden vond ik het geweldig natuurlijk om fulltime voor me kindje te zorgen. Maar daarna kriebelde het echt om weer aan het werk te gaan. Ik woon namelijk 120 km van mijn ouders/familie en vriendinnen vandaan. Heb in mijn woonplaats amper nieuwe vriendinnen gemaakt, waardoor mijn wereldje echt alleen uit mijn man en kind bestond. Mijn man kwam dan uiteraard moe thuis waardoor hij uren niet aanspreekbaar was. Dus kon ik alleen nog maar tegen mijn baby praten. En deze brabbelde natuurlijk alleen terug. Ik vind het heerlijk om te werken. Het liefst werk ik 16 of 18 uur maar op mijn werk is het minumum 20 uur. Dit vind ik net een beetje te veel. Maar zo heb ik wel veel contact met mijn collega's. (Er werken daar Elhamillilah heel veel marokkaanse meiden) En zo komt het dan toch eens voor dat ik met een collega naar huis ga of zij met mij om iets te drinken. Maar buiten het werk om hebben we eigenlijk geen contact. Mag ik wat vragen hoeveel (onbetaald) ouderschapsverlof heb jij genomen, en kan dat wel zoveel?? Ik ben nu 3 maanden thuis (mijn zoontje is 2 m) en heb nog 3 maanden te gaan, 2 maanden zijn vakantie dagen en 1 maand ouderschapsverlof (onbetaald.) Wat je gedaan hebt 9 maanden thuis is wel goed voor je kind.

imaane911
06-07-2005, 18:06
dank jullie wel dames voor de reacties :kus: maar ik heb het echt over full time thuis blijven vanaf de dag da je getrouwd bent!! ik hoop dat ik reacties hierop krijg insha-Allah :kus:

La7biba
06-07-2005, 18:10

Ik heb niet gestudeerd om na mn bruiloft thuis te gaan zitten. Als ik zwanger zou zijn is dat een ander verhaal.

Rzinia
06-07-2005, 20:10
ik studeer maar heb een druk jaar gehad. eind examenjaar en zwangerschap en tot mijn 7de maand stage gelopen dan nog de bevalling. wallah ik snak naar vakantie. ik ben van plan een jaar tussenuit te gaan. geen school geen werk niks (eigelijk misschien part time werken over paar maanden als ik uitgerust ben) vandaag bijv. opgestaan snel ontbeten adam omgekleed fles gegeven, naar mijn zus gebracht naar school examen gemaakt, uurtje met vriendinnen gezeten, naar mijn zus met een vriendin samen. daar ff uren gezeten naar huis opruimen wat eten en nu ff achter marokko.nl wallah vandaag is nog rustig normaal echt zo druk. ik wil nu wel ff een tijd lekker rusten. maar als je thuis zit hoef thet niet te betekenen dat je hele dag alleen thuis zit. je kan genoeg doen

houda99
06-07-2005, 20:40
Mag ik wat vragen hoeveel (onbetaald) ouderschapsverlof heb jij genomen, en kan dat wel zoveel?? Ik ben nu 3 maanden thuis (mijn zoontje is 2 m) en heb nog 3 maanden te gaan, 2 maanden zijn vakantie dagen en 1 maand ouderschapsverlof (onbetaald.) Wat je gedaan hebt 9 maanden thuis is wel goed voor je kind. Je hebt recht op 13 weken onbetaald (sommige werkgevers betaald) ouderschapsverlof. Omdat ik daarvoor fulltime werkte waren mijn vakantiedagen het dubbele waard. Ik had nog 8 weken staan. Deze werden na mijn verlof 16 weken+10 weken zwangerschapsverlof en 13 weken onbetaalde ouderschapsverlof. Maar geloof me mijn werkgever kreeg een hartaanval en neem het me nog steeds kwalijk. Ik heb nu mijn vast contract binnen, en trek me nergens meer van aan. :ego: Ik heb ook al aangegeven dat ik 5 of 6 kinderen wil InschaAllah :hihi: en dat ik de komende jaren wel zwanger blijf InschaAllah.

houda99
06-07-2005, 20:43
O ja, ik ben zwanger weggegaan en ik ga nu volgende maand weer werken en raad eens. Ik kom zwanger terug. En dan mag ik na 4 maandjes werken weer met verlof :hihi: :hihi: :hihi:

nadorya
06-07-2005, 21:31
O ja, ik ben zwanger weggegaan en ik ga nu volgende maand weer werken en raad eens. Ik kom zwanger terug. En dan mag ik na 4 maandjes werken weer met verlof :hihi: :hihi: :hihi:hoe heb je dat gedaan :hihi:

IMAAB
06-07-2005, 21:38
Ik heb vanaf het begin gewerkt fulltime. Nu werk ik af en toe sávonds. Ik vind het niks om de hele dag thuis te zitten.Wat je vandaag doet, doe je morgen hetzelfde. En als ik naar buiten gaat, wil ik toch altijd winkelen en daarvoor heb je centjes nodig. Als je werkt heb je een beetje afleiding.

houda99
06-07-2005, 21:47
hoe heb je dat gedaan :hihi: Gelijk weer zwanger worden na de bevalling :D

Mysticalia
06-07-2005, 22:29
asalaam alaikom :D ik had een vraagje aan de getrouwde- en verloofde dames. wie van jullie is er van plan om na de trouw niet te gaan werken en thuis te blijven?? ik ben hierna benieuwd, aangezien ik insha-Allah van plan ben om thuis te blijven en dit uit islamitisch oogpunt!!!!!!!!! en dames die al getrouwd zijn en thuis blijven (niet werken) waar houden jullie je mee bezig de hele dag?? en bevalt het?? hoe reageerde jullie omgeving hierop?? hoop veel reacties hierop te krijgen om een idee te krijgen hoe het is om de hele dag thuis te zitten??? (nou de hele dag, behalve als ik met me man op stap ben nauurlijk :D ) gair insha-Allah Ik weet het zelf niet goed. Ik weet dat ik al zeker niet full time ga werken. Aangezien ik verhuis, ga ik ontslag nemen binnen enkele maanden en ik ga zeker niet direct werk zoeken nadat ik getrouwd ben. Ik ga het bekijken :o Mn manneke laat de keuze aan mij over alhoewel hij liever zou hebben dat ik thuis blijf, maar ben daar wat bang voor :o .

imaane911
07-07-2005, 10:52
O ja, ik ben zwanger weggegaan en ik ga nu volgende maand weer werken en raad eens. Ik kom zwanger terug. En dan mag ik na 4 maandjes werken weer met verlof :hihi: :hihi: :hihi: :lol: DAT HEB JE GOED GEREGELD!!! :goedzo:

imaane911
07-07-2005, 10:55
dames bedankt voor jullie reacties!!! :kus: gair..... ik ben zoals ik al zei van plan om echt fulltime thuis te blijven ik wil me insha-Allah aan verdiepen in de islaam (qoraan, arabisch leren en hadith) alleen ben ik een beeje bang dat ik me snel ga vervelen ik ben een vrolijke meid die van gezelligheid houd, en dan om elke dag thuis te blijven vind ik een beetje eng!! ps het is wel mijn keus gair

Mysticalia
07-07-2005, 11:09

dames bedankt voor jullie reacties!!! :kus: gair..... ik ben zoals ik al zei van plan om echt fulltime thuis te blijven ik wil me insha-Allah aan verdiepen in de islaam (qoraan, arabisch leren en hadith) alleen ben ik een beeje bang dat ik me snel ga vervelen ik ben een vrolijke meid die van gezelligheid houd, en dan om elke dag thuis te blijven vind ik een beetje eng!! ps het is wel mijn keus gair same here ;)

Pagina's : [1] 2 3 4