Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat moet ik innemen van vitamen voor mijn zwangerschap

achermijnpc
06-07-2005, 13:36

he dames ik weet helemaal niets, moet ik speciale vitaminen ofzo innemen?? :( mijn familie woont te ver en is te duur om elke keer te bellen en ik weet helemaal niets :traan1: dames ik weet ik maak jullie gek, maar yellah vertel, wat kan je nu van vitaminen of bepaalde kleding innemen en aantrekken dat beter is. en ik wil graag letten op mijn gewicht, sporten is zeker verboden voor een zwangerschap :eek: dus wat moet ik goed eten, drinken of innemen van medecijnen dat goed is voor mijn zwangerschap :banana:

achermijnpc
06-07-2005, 13:44
als ik naar de dokter ga vrijdag, krijg ik dan een hele voorschrift wat ik allemaal kan kopen van vitaminen?? of moet ik dat zelf gaan halen

UndercoverAngel
06-07-2005, 14:09
Ben je al begonnen met foliumzuur nemen? Had ik oog gedaan toen ik zwanger was van mijn dochter en nu met deze zwangerschap ook dat voorkomt open ruggetjes Dat is inderdaad erg belangrijk, je moet ermee beginnen zodra je besluit kinderen te willen nemen en tot acht weken na je zwangerschap moet je ze nog innemen! :) .:UcA:.

Profiela
06-07-2005, 14:26
Zeker gaan beginnen met foliumzuur, dat moet je eigenlijk eerder mee begonnen zijn... en slikken tot je 8ste week...:D

mam758
06-07-2005, 14:36

je kunt ook gewoon t eigen merk van bv de kruitvat kopen zit precies t zelfde in en in die pillen zitten al de hoeveelheid foliumzuur in en t is inderdaad verstandiger om te slikken als je bezig bent om zwanger te worden en profiela hoe voelt dat nu zwanger:)

Profiela
06-07-2005, 14:42
je kunt ook gewoon t eigen merk van bv de kruitvat kopen zit precies t zelfde in en in die pillen zitten al de hoeveelheid foliumzuur in en t is inderdaad verstandiger om te slikken als je bezig bent om zwanger te worden en profiela hoe voelt dat nu zwanger:) Voel niks hoor...:)

achermijnpc
06-07-2005, 14:46
ja ik wist dat niet, ik ga vandaag meteen aan die foliumzuur beginnen inschallah

mam758
06-07-2005, 14:47
Voel niks hoor...:) niet zozeer of je iets voelt maar t idee dat er nu iets in je groeit ik had dat met me zoontje ik aaide elke keer over mijn buik hihiih

oumkaltoum
06-07-2005, 15:49
he dames ik weet helemaal niets, moet ik speciale vitaminen ofzo innemen?? :( mijn familie woont te ver en is te duur om elke keer te bellen en ik weet helemaal niets :traan1: dames ik weet ik maak jullie gek, maar yellah vertel, wat kan je nu van vitaminen of bepaalde kleding innemen en aantrekken dat beter is. en ik wil graag letten op mijn gewicht, sporten is zeker verboden voor een zwangerschap :eek: dus wat moet ik goed eten, drinken of innemen van medecijnen dat goed is voor mijn zwangerschap :banana: Hoi meid, Nogmaals van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, moge die makkelijk en fijn verlopen. Ik wil je als advies geven om dit aan je eigen huisarts te vragen, je gaat ook nog een afspraak maken met je verloskundige en die kan je ook wat tips geven. Momenteel kun je alleen foliumzuur slikken, al de andere vitamines en mineralen raad ik je af en zou ik mee wachten als je de eerste bloedtest heb laten doen, teveel ijzer is gevaarlijk voor je darmen en teveel vitamine A kan ook schadelijk zijn voor je baby. Je kunt het beste veel water drinken, veel groente en fruit eten, melk en andere zuivelprodukten. Je kunt gewoon tot aan de bevalling toe blijven sporten, let wel op: je spieren worden laks in je zwangerschap dus het is wel een stuk zwaarder, maar lopen ( niet hard), fietsen en zwemmen kun je gewoon blijven doen, geen buikspieroefeningen, wel bekkenkantelen. Als je lid ben van de Wehkamp kun je een bekkenbodemtrainer kopen, komt goed van pas. Wat kleding betreft, lekker wijd, niet te strak, is slecht voor je doorbloeding, bovendien knel je een heleboel bloevaten af, op de afdeling positiekleding zal er vast een zeker iets voor jou bij zitten. Ik geef maar advies, wil me niet opdringen. Mocht je meer willen weten dan kun je dat altijd vragen. Ik heb zelf twee kinderen van bijna 13 jaar en 8 jaar. Gr, Oumkaltoum

achermijnpc
06-07-2005, 17:15
Hoi meid, Nogmaals van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, moge die makkelijk en fijn verlopen. Ik wil je als advies geven om dit aan je eigen huisarts te vragen, je gaat ook nog een afspraak maken met je verloskundige en die kan je ook wat tips geven. Momenteel kun je alleen foliumzuur slikken, al de andere vitamines en mineralen raad ik je af en zou ik mee wachten als je de eerste bloedtest heb laten doen, teveel ijzer is gevaarlijk voor je darmen en teveel vitamine A kan ook schadelijk zijn voor je baby. Je kunt het beste veel water drinken, veel groente en fruit eten, melk en andere zuivelprodukten. Je kunt gewoon tot aan de bevalling toe blijven sporten, let wel op: je spieren worden laks in je zwangerschap dus het is wel een stuk zwaarder, maar lopen ( niet hard), fietsen en zwemmen kun je gewoon blijven doen, geen buikspieroefeningen, wel bekkenkantelen. Als je lid ben van de Wehkamp kun je een bekkenbodemtrainer kopen, komt goed van pas. Wat kleding betreft, lekker wijd, niet te strak, is slecht voor je doorbloeding, bovendien knel je een heleboel bloevaten af, op de afdeling positiekleding zal er vast een zeker iets voor jou bij zitten. Ik geef maar advies, wil me niet opdringen. Mocht je meer willen weten dan kun je dat altijd vragen. Ik heb zelf twee kinderen van bijna 13 jaar en 8 jaar. Gr, Oumkaltoum heel erg bedankt meid :goedzo: