Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wanneer moet je werk het weten??

Pagina's : [1] 2

achermijnpc
06-07-2005, 11:25

he dames wanneer moet je werk het weten dat je zwanger bent :confused: na hoeveel maanden want ik krijg in augustus een verlenging van contract, weer van 6 maanden.mijn contract loopt af op 06/09 dan ben ik normaal 3 maanden zwanger of zelfs 4 maanden, moet ik het ervoor of erna zeggen dat ik zwanger ben :confused:

IMAAB
06-07-2005, 11:30
Ik zou ervoor zeggen. Ze hebben het recht niet om daardoor jouw het contract niet te verlengen.

marjam1983
06-07-2005, 11:31
he dames wanneer moet je werk het weten dat je zwanger bent :confused: na hoeveel maanden want ik krijg in augustus een verlenging van contract, weer van 6 maanden.mijn contract loopt af op 06/09 dan ben ik normaal 3 maanden zwanger of zelfs 4 maanden, moet ik het ervoor of erna zeggen dat ik zwanger ben :confused: Niks zeggen!!!! Laat ze eerst je contract verlengen, en doe een week later of zo alsof je er net achter gekomen bent! Als je het vertelt nu is er een kans dat hij niet verlengd wordt! Bij 3 maanden is het niet echt te zien, ik neem aan dat je geen strakke shirts draagt en zo toch.

marjam1983
06-07-2005, 11:33
Ik zou ervoor zeggen. Ze hebben het recht niet om daardoor jouw het contract niet te verlengen. Dat doen ze toch schat als ze haar weg willen hebben, ze heeft geen vast contract. Bij mij waren ze echt tevreden, zodra ze te horen kregen dat ik zwanger was, deed ik opeens mijn werk niet goed, en kon ik het zgn niet aan. Echt wallah alle collega's waren erg verbaasd dat mijn contract opeens niet verlengd werd. Ze verzinnen gewoon een smoes.

Manhattan girl
06-07-2005, 11:33

he dames wanneer moet je werk het weten dat je zwanger bent :confused: na hoeveel maanden want ik krijg in augustus een verlenging van contract, weer van 6 maanden.mijn contract loopt af op 06/09 dan ben ik normaal 3 maanden zwanger of zelfs 4 maanden, moet ik het ervoor of erna zeggen dat ik zwanger ben :confused: Absoluut erna pas vertellen. Je bent pas verplicht om het te melden bij 5 maanden zwangerschap. Ze hebben het recht niet om je te ontslaan als je zwanger bent, maar ze kunnen het altijd ergens anders op gooien en dan kan je fluiten naar je contract. Ps nog van harte gefeliciteerd :goedzo:

IMAAB
06-07-2005, 11:42
Dat doen ze toch schat als ze haar weg willen hebben, ze heeft geen vast contract. Bij mij waren ze echt tevreden, zodra ze te horen kregen dat ik zwanger was, deed ik opeens mijn werk niet goed, en kon ik het zgn niet aan. Echt wallah alle collega's waren erg verbaasd dat mijn contract opeens niet verlengd werd. Ze verzinnen gewoon een smoes. Ja maar als ze nu zeker weet en vraagt of contract doorgaat en later verteld dat ze zwanger is, dan kunnen ze toch niets meer maken. Maar inderdaad het is geen vast contract.

UndercoverAngel
06-07-2005, 11:43
Meid wacht gewoon met vertellen tot ze je contract verlengd hebben.. ;) .:UcA:.

achermijnpc
06-07-2005, 11:47
dit is nu mijn 2de 6 maanden contract, je weet hoe het werkt, de meeste werkgevers geven 3 keer 6 maanden. iwa 6/09 krijg ik mijn 3de contract, het intresseert me niet of ik wel of niet vast werk krijg in maart, ik wil gewoon mjin 3de keer 6 maanden draaien, want het geld zullen we hard nodig hebben inschallah :D

achermijnpc
06-07-2005, 11:52
ik ga het niet vertellen, ik vertel het eind september wel hahahaha

kellie
06-07-2005, 12:21
he dames wanneer moet je werk het weten dat je zwanger bent :confused: na hoeveel maanden want ik krijg in augustus een verlenging van contract, weer van 6 maanden.mijn contract loopt af op 06/09 dan ben ik normaal 3 maanden zwanger of zelfs 4 maanden, moet ik het ervoor of erna zeggen dat ik zwanger ben :confused: Ik zou het erna zeggen, je hebt recht om het tot de 5 maand te verzwijgen.

achermijnpc
06-07-2005, 12:36
Ik zou het erna zeggen, je hebt recht om het tot de 5 maand te verzwijgen. kunnen jullie me zeggen waar het ergens staat, wettelijk bedoel ik dan???

foulad
06-07-2005, 13:37
Nou meid, Ik weet percies wat je door maakt, ik ben nu 10 weken zwanger en in oktober moet ik mijn verlening krijgen voor onbepaalde tijd contract tegen die tijd ben ik 5 maanden zwanger, en dan ga ik ze het vertelen een 1 week daarna. ik ga mijn contract niet in gevaar brengen ik doe mn werk goed en zo niet kan ik nog altijd een ww uitkering en samen met de salaris van mn man komen we wel rond. Natuurlijk is het beter als je je baan houd dus mijn advies voor jou is ook vertel het pas wanneer je verlening krijgt. :D

achermijnpc
06-07-2005, 13:40
Nou meid, Ik weet percies wat je door maakt, ik ben nu 10 weken zwanger en in oktober moet ik mijn verlening krijgen voor onbepaalde tijd contract tegen die tijd ben ik 5 maanden zwanger, en dan ga ik ze het vertelen een 1 week daarna. ik ga mijn contract niet in gevaar brengen ik doe mn werk goed en zo niet kan ik nog altijd een ww uitkering en samen met de salaris van mn man komen we wel rond. Natuurlijk is het beter als je je baan houd dus mijn advies voor jou is ook vertel het pas wanneer je verlening krijgt. :D ja dat is het wel, en trouwens wanneer moet je je inschrijven in de WW, na dat je contract verlopen is of ervoor. als je bv al weet dat je geen verlening krijgt moet je het dan ervoor of erna zeggen???

Profiela
06-07-2005, 14:24
Wachten totdat je contract verlengd word, en zeker niet ervoor vertellen is niet slim!!!!!

foulad
06-07-2005, 15:14

Hai Pc, Mocht je geen verlening krijgen en wettelijk zijn zijn ze verplicht om aan je te melden een maand voor dat je contract afloopt dus mocht je contract aflopen op 1 november dan moet van je werkgever te horen krijgen op 30 september of je een contract krijgt hoor je niks dn wordt het automatisch verlengt, maaaaar mocht je het tijdig te horen krijgen (dus op 30 september) dan kun je alvast aanmelden bij de UWV instantie hou er rekenning mee dat het ongeveer 8 weken zal duren voor dat je geld krijgt op tijdt aanvragen meid. En als je bevalt dan krijg je een zwangerschap uitkering. Als het goed is kun je op WWW.UWV.nl alle informatie bekijken. Maar mocht je nog vragen hebben kun je ze ook aan me stellen en ik zal kijken of ik je kan helpen. Groetjes

Pagina's : [1] 2