Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Irak reageert met raketten op Koeweit

Manimma
20-03-2003, 13:09

(tijdnet) - Koeweit, een buurland van Irak, lag rond 9 uur onder vuur van Iraakse raketten. Dat meldden Koeweitse veiligheidsbronnen. Het is onduidelijk hoeveel raketten zijn afgevuurd en hoeveel er zijn onderschept door het antiraketsysteem. Volgens dezelfde bronnen bevatten de raketten geen chemische of biologische ladingen. In het noorden van Koeweit heeft een Patriot-raket van het Amerikaanse leger een Iraakse Scud-raket onderschept, zo heeft het Koeweitse persbureau Kuna gemeld. Het was die Scud die het luchtalarm in Koeweit-stad heeft uitgelokt. Er zijn volgens de Koeweitse televisie in totaal vijf Scuds op het emiraat afgevuurd. Een ervan is door een Patriot-antiraketraket onderschept. Bij de inslagen van twee Iraakse grondraketten in de woestijn in het noorden van Koeweit zijn geen slachtoffers gevallen, aldus het Koeweitse ministerie van defensie. Volgens het ministerie bevatten de raketten conventionele springladingen. Er is geen gifgas ingezet. In de Koeweitse hoofdstad is meteen paniek onder de inwoners uitgebroken. Velen willen het emiraat ontvluchten. Anderen renden naar bunkers die bescherming tegen luchtaanvallen moeten bieden. Tevoren had het ministerie van landsverdediging over raketinslagen in het noorden van het land bericht. In de woestijn aldaar troepen Amerikaanse en Britse soldaten bijeen ter hoogte van de grens met Irak. De Arabische nieuwszender al-Jazeera meldde dat een Iraakse raket achter de stellingen van het Amerikaanse leger is ingeslagen. 12:55 - 20/03/2003 Copyright © Tijdnet

boefje
21-03-2003, 12:19
wollah van mij mag hij al die omliggende arabische landen die amerika steunen . plat bombarderen ze zijn geen haar beter dan de koufar ff je broer veraaden voor de dollar :kwaad:

elhabiba
21-03-2003, 12:20
Origineel gepost door boefje wollah van mij mag hij al die omliggende arabische landen die amerika steunen . plat bombarderen ze zijn geen haar beter dan de koufar ff je broer veraaden voor de dollar :kwaad: ach dan is de volk weer de dupe....:jammer: en die hebben toch nix gedaan...

boefje
21-03-2003, 12:28
Origineel gepost door elhabiba ach dan is de volk weer de dupe....:jammer: en die hebben toch nix gedaan... ja oke daar heb je gelijk in . maar alsof de iraakse volk het wel verdient de koweitse volk hoor ik niet protesteren. neeee die zijn blij dat ze amerikaanen op hun grondgebied hebben. dus waarom zou ik medelijden met hun hebben als zijn dat ook niet hebben met hun buren

Zelfkritiek
21-03-2003, 12:31

Origineel gepost door boefje de koweitse volk hoor ik niet protesteren. neeee die zijn blij dat ze amerikaanen op hun grondgebied hebben. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar je vast te jong om te kunnen herinneren dat Irak bij de vorige Golfoorlog Koeweit was binnen gevallen. En dus zijn ze blij dat ze worden beschermd door de superieure Amerikaanse troepen!

shaqir21
21-03-2003, 12:34
Salaam De Oemah is verdeeld, de leiders denken alleen aan geld geld en nog geens geld! Net zoals de meeste mensen op deze wereld! La hawla wal la koewata ila billah! Er is meer dan geld mensen!! Mensen kom allemaal zaterdag naar de Dam en laat je stem horen! Want wat er gebeurt mag niet gebeuren! Jammaer genoeg zijn we machteloos maar doe wat je kunt doen om je afkeur tegen deze oorlog te laten horen! Wa salaam oe alaikoem

Majeedtrisinti
21-03-2003, 12:35
"Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar je vast te jong om te kunnen herinneren dat Irak bij de vorige Golfoorlog Koeweit was binnen gevallen. En dus zijn ze blij dat ze worden beschermd door de superieure Amerikaanse troepen!" Wat zeg jij nou, ze worden beschermd door de superieure Amerikanen!!!! Wie is nou met de oorlog begonnen

mokromike
21-03-2003, 12:38
Origineel gepost door Zelfkritiek Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar je vast te jong om te kunnen herinneren dat Irak bij de vorige Golfoorlog Koeweit was binnen gevallen. En dus zijn ze blij dat ze worden beschermd door de superieure Amerikaanse troepen! hmmm....ik weet niet hou oud jij bent maar je bent zeker vergeten dat Koeweit deel van het huidige Irak uitmaakte totdat de Britten met hun imperialistische lineaal de kaart gingen herindelen vorige eeuw ?

boefje
21-03-2003, 12:38
Origineel gepost door Zelfkritiek Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar je vast te jong om te kunnen herinneren dat Irak bij de vorige Golfoorlog Koeweit was binnen gevallen. En dus zijn ze blij dat ze worden beschermd door de superieure Amerikaanse troepen! he joodje ze hebben de amerikaanse troepen niet nodig zoals jullie sharon die ze wel nodig heeft . ze hebben allah swt nodig . en daarbij is de hele amerikaanse leger inclusief jullie jooodse legertje niks maar dan oooook niks bij vergeleken en trouwens ik heb geen zin om met je jou te discusieren want dan krijg ik van die neiging dat ik moet overgeven :rolleyes: