Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zijn moslims betere mensen dan niet-moslims?

Pagina's : [1] 2

Safira75
24-04-2002, 15:07

Is iemand die NIET moslim is per definitie een slechter c.q. minder mens dan iemand die dat wel is?

SaraZena
26-04-2002, 21:01
http://www.aljazeera.net/mritems/images/2002/4/10/1_90827_1_16.gif

sahira
26-04-2002, 21:05
Origineel gepost door Safira75 Is iemand die NIET moslim is per definitie een slechter c.q. minder mens dan iemand die dat wel is? [B]NEE [COLOR=darkblue][SIZE=3]Nee

Safira75
22-05-2002, 09:47
jammer dat niet meer mensen hun mening hierop hebben gegeven....ooooh well...

igzeneej
22-05-2002, 09:55

Wie zegt dat er niet moslims bestaan ???? Mischien is iedereen moslim , maar uit iedereen het op een andere manier !!! ....we zullen het nooit weten ! (oftewel mijn antwoord is NEE) beslema ...groetjes kamal

Safira75
22-05-2002, 10:05
Origineel gepost door igzeneej Wie zegt dat er niet moslims bestaan ???? Mischien is iedereen moslim , maar uit iedereen het op een andere manier !!! ....we zullen het nooit weten ! (oftewel mijn antwoord is NEE) beslema ...groetjes kamal Dat is nog 's een filosofische insteek!!! Not bad at all!!!! Vooral zo op de vroege morgen!!

dinaatje
25-05-2002, 23:46
Ik denk het niet. Er zijn mensen die zeggen dat ze moslim zijn en de Islam absoluut niet uitoefenen. Die vind ik moeten zich eigelijk geen moslim noemen. En er zijn mensen geen moslim zijn maar zich onbewust bijna aan alle regels houden. Ze zijn aardig voor hun medemens, ze zijn behulpzaam, enz. Dus dat je je moslim noemt hoeft niet gelijk te beteken dat je het ook gelijk bent. Het gaat erom dat je dat ook bewijst. Dus mijn antwoord is zeker nee. kisses dinaatje :zwaai:

fatimazohra
02-06-2002, 00:53
sorry, maar ik vind het maar een rare vraag????

fatimazohra
02-06-2002, 00:55
o ja en nog iets NIEMAND IS PERFECT.probeer zoveel mogelijk volgens de Islam te leven, meer niet.

missriffia03
02-06-2002, 17:02
natuurlijk niet echt niet

igzeneej
02-06-2002, 17:20
Filosofische insteek hihih :D Nee maar het is zo dat er meerdere relegieen voorkomen !!! ...En allemaal beweren ze dat er maar een god is en dat is "hun" God ! Maar als er maar een god is ! ...Dan heeft een partij maar gelijk !!! En wij beweren dat wij gelijk hebben !!! ...Dus is iedereen eigenlijk moslim !

Sarahsalima
02-06-2002, 21:23
Origineel gepost door hamass_4_life a mensen, de profeet zei altijd bij toespraken: ya oemmata alislaam, antoem gaira oematien ogrizat linnaas. waarom beledigen jullie de profeet door te zeggen, niemand is perfect, en iedereen is gelijk, de profeet zelf heeft gezegd dat niemand gelijk. Is niet waar, iedereen is gelijk. Allah SWT heeft de mens geschapen en waarom zou hij onderscheid er tussen maken en dat doorgeven aan ons profeet SAWS HAMAS ik vind je reactie een beetje vreemd. Want Islam is het enigste rechtvaardige geloof, en dan kom jij beweren dat ons profeet iets beweerd heeft. Dit is Bid3a wat jij doet en dat is HARAM. Je kwam wel met een mooie citaat, maar dat is in de ogen van Allah SWT, wij mogen ons niet beter voelen dan de rest. er is verschil tussen die citaat en de deze stelling.

Safira75
18-06-2002, 15:07
Origineel gepost door igzeneej Filosofische insteek hihih :D Nee maar het is zo dat er meerdere relegieen voorkomen !!! ...En allemaal beweren ze dat er maar een god is en dat is "hun" God ! Maar als er maar een god is ! ...Dan heeft een partij maar gelijk !!! En wij beweren dat wij gelijk hebben !!! ...Dus is iedereen eigenlijk moslim ! ok- nog 1 keer- maar dan langzaam.....

Safira75
18-06-2002, 15:20
Origineel gepost door butterfly1983 tuurlijk niet...je kunt nog elke dag 5 keer bidden en aan de ramadan meedoen en alles voor je geloof doen maar dat kan nog beteken dat je in je hart wel misschien slecht bent. ik vind het helemaal niet waar dat een moslim beter is als een niet moslim....excuse me hoor! Maar ik krijg het idee dat veel moslims zich hoger voelen dan niet moslims. Voor de duidelijkheid: dat is niet mijn mening, vroeg me enkel af wat anderen ervan vonden...

Safira75
17-08-2002, 10:36

Toch heb ik vaak mensen hier horen verkondigen dat er wel degelijk wordt gezegd dat moslims betere mensen zijn dan niet-moslims....waar komt dat dan toch vanddaan?

Pagina's : [1] 2