Bekijk originele versie : Arafat tekent.....
_h4T3d_sE7eN
18-03-2003, 23:11
Arafat ondertekent wet voor invoering premierschap
RAMALLAH - De Palestijnse president Yasser Arafat heeft dinsdagavond de wet ondertekend die de weg vrijmaakt voor het benoemen van de eerste Palestijnse premier. Eerder op de avond aanvaardde de Wetgevende Palestijnse Raad (het parlement) de nieuwe wet.
De Palestijnse president Yasser Arafat tekent een wet die de Palestijnse premier meer macht geeft. (Foto: EPA)
Het Palestijnse parlement stemde dinsdag in met een pakket bevoegdheden voor de nieuwe premier dat verder gaat dan wat de Palestijnse leider Arafat in gedachten had. Die moet onder internationale druk democratische hervormingen doorvoeren. De instelling van de post van premier is daar onderdeel van.
Naar verwachting zal Arafat nu formeel Mahmoud Abbas (ook bekend als Abu Mazen) voor de functie vragen. Die kan dan binnen twee weken een kabinet samenstellen. Arafat had voor de stemming een wijzigingsvoorstel ingediend, dat de premier zou verplichten de president te raadplegen alvorens zijn kabinet te benoemen. Het parlement keurde dat af.
Arafat, die de Palestijnse gebieden sinds hun instelling in 1993 als autocraat regeert, behoudt drie belangrijke bevoegdheden. Hij kan de premier benoemen en ontslaan, wetten ondertekenen of dat weigeren en hij blijft opperbevelhebber van de Palestijnse nationale troepen. Verder kan de president diplomaten benoemen en gevangenen amnestie verlenen.
Het voorstel de nog te benoemen premier meer macht te geven, werd aangenomen met 69 stemmen voor en één onthouding. Niemand in het parlement stemde tegen.
Voor wat tekent ie????
(IK heb geen zin om alles te lezen)
Origineel gepost door Mister_T
ya domme koe
lees gewoon of is dat veels te moeilijk? :D
A ezel,
ik ben al leesblind, als ik nu nog ga lezen, ga ik al helemaaaal iets moois maken van dat stukje. Alle lettertjes ga ik omdraaien...
Dus, voor wat tekent ie??? :D
Origineel gepost door Mister_T
ya domme koe
lees gewoon of is dat veels te moeilijk? :D
Ja is VeelS te moeilijk voor haar :rolleyes:
_h4T3d_sE7eN
18-03-2003, 23:28
:rolleyes:
ondertussen had je t al 5 keer kunnen lezen en het wetsvoorstel zelf kunnen herschrijven...
Origineel gepost door House
Ja is VeelS te moeilijk voor haar :rolleyes:
Wie vraagt jou hier wat??
Origineel gepost door _h4T3d_sE7eN
:rolleyes:
ondertussen had je t al 5 keer kunnen lezen en het wetsvoorstel zelf kunnen herschrijven...
Arafat tekent de wet die de Palestijnse premier meer macht geeft.
Dank je FaDiKa ;)
Graag gedaan honey :)
Damn, was dit nou zo moeilijk????
Origineel gepost door FaDiKa
Wie vraagt jou hier wat??
*ignore*
ik had het niet tegen jou :rolleyes:
Origineel gepost door House
*ignore*
ik had het niet tegen jou :rolleyes:
Nee, niet TEGEN mij, maar wel OVER mij ja?
Tssss...
_h4T3d_sE7eN
18-03-2003, 23:39
heb je wel enig idee wat dit inhoudt voor de Palestijnen over t algemeen ??
Nee, niet TEGEN mij, maar wel OVER mij ja?
Tssss...
waarom praat je nog steeds met me :ego:
De palestijnen krijgen een nieuwe president?
_h4T3d_sE7eN
18-03-2003, 23:45
dit houdt dus in dat Israël haar zin krijgt. Ze wilden een andere premier omdat ze weigeren verder te onderhandelen met Arafat. Abbas (de 2e man van het PLO) is de kandidaat om Arafat op te volgen en deze man is populair bij zowel de Palestijnen als de Israëliërs.
Hoop doet leven.
Origineel gepost door _h4T3d_sE7eN
dit houdt dus in dat Israël haar zin krijgt. Ze wilden een andere premier omdat ze weigeren verder te onderhandelen met Arafat. Abbas (de 2e man van het PLO) is de kandidaat om Arafat op te volgen en deze man is populair bij zowel de Palestijnen als de Israëliërs.
Hoop doet leven.
Aha
OKE, dank u meneer.
Aha
OKE, dank u meneer.
Ze3ma je negeert mij yek :kwaad:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.