Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom Marokkaanse Jongeren Falen In Het Onderwijs En Waaraan Ligt Dat!!

Pagina's : [1] 2

mustapha_salam
18-03-2003, 22:08

Hallo allemaal, Ikzelf ben student en ben samen met een ander marokkaans meisje de enigste allochtoon in mijn klas. Ik zou wel eens willen weten waar het aan ligt dat niet meer marokkanen doorstromen naar hoger onderwijs en door gaan leren. Of is geld belangrijker voor hen ofzo!!!!!!!! Maar het ligt denk ik ook aan de leraren: Mijn broertje van 12 kreeg een mavo advies terwijl zijn cito score 444 was. Wat betekent dat hij tussen HAVO en VWO inzit. Ik ben er achteraan gegaan en ga net zo lang door doordat het wordt gewijzigd wat denken die nederlanders, laten we ze maar dom houden. Kijk er zijn een aantal redenen maar wat vinden jullie ervan en hebben jullie veel hinder gehad van de omgeving om uiteindelijk door te stromen naar hoger onderwijs!!!!!! Ma' salama Mustapha

cheima
18-03-2003, 22:11
Ik ken zat marokanen die een hoge opleiding volgen. :confused:

assiatje
18-03-2003, 22:17
dat is wat bederlanders altijd doen ik had een score van 446 een vwo score maar toch werd geadviseerd havo te doen uiteindelijk ben ik toch naar het vwo gegaan maar ze willen de buitenlanders zo laag mogelijk houden leg je nooit neer bij het advies van de school maar wat jou het beste lijkt

RiD1
18-03-2003, 22:25
Origineel gepost door mustapha_salam Hallo allemaal, Ikzelf ben student en ben samen met een ander marokkaans meisje de enigste allochtoon in mijn klas. Ik zou wel eens willen weten waar het aan ligt dat niet meer marokkanen doorstromen naar hoger onderwijs en door gaan leren. Of is geld belangrijker voor hen ofzo!!!!!!!! Maar het ligt denk ik ook aan de leraren: Mijn broertje van 12 kreeg een mavo advies terwijl zijn cito score 444 was. Wat betekent dat hij tussen HAVO en VWO inzit. Ik ben er achteraan gegaan en ga net zo lang door doordat het wordt gewijzigd wat denken die nederlanders, laten we ze maar dom houden. Kijk er zijn een aantal redenen maar wat vinden jullie ervan en hebben jullie veel hinder gehad van de omgeving om uiteindelijk door te stromen naar hoger onderwijs!!!!!! Ma' salama Mustapha wa salaam, kijk niet overal in nederland is het zo, ik doe een HBO opleiding en bij mij in de klas zijn er van de 24 leerlingen 13 van marokkaans afkomst. het is af en toe een gekkenhuis...maar als het tijd is om serieus te zijn dan is (bijna) iedereen altijd serieus...... dus misschien is het bij jullie in het zuiden....nog niet ''IN'' om een hoger opleiding te kiezen.. wa salaam

mustapha_salam
18-03-2003, 22:27

ik wil niet suggereren dat er geen marokkanen hoger onderwijs volgen. Ik vind het naar mijn mening te weinig maar iedereen die het wel heeft bereikt verdient een pluim omdat wij marokkanen het moeilijker hebben dan nederlanders: het begint al bij het financiele probleem: lesgeld, boeken etc De meeste betalen dit zelf en moeten langs school werken om dit allemaal te bekostigen. en ga zo maar door!!!!!!!! diegenen ga zo door daar heb je later alleen maar profijt van

mustapha_salam
18-03-2003, 22:29
Origineel gepost door RiD1 wa salaam, kijk niet overal in nederland is het zo, ik doe een HBO opleiding en bij mij in de klas zijn er van de 24 leerlingen 13 van marokkaans afkomst. het is af en toe een gekkenhuis...maar als het tijd is om serieus te zijn dan is (bijna) iedereen altijd serieus...... dus misschien is het bij jullie in het zuiden....nog niet ''IN'' om een hoger opleiding te kiezen.. wa salaam mag ik vragen welke opleiding je doet was het maar zo bij mij

RiD1
18-03-2003, 22:31
MER Management Economie en Recht

mustapha_salam
18-03-2003, 22:31
Origineel gepost door Mister_T Ik kreeg een VSO (voorgezet speciaal onderwijs ) advies terwijl ik op de cito toets een Universiteits score had. sorry maar op je cito kun je geen universiteitscore halen!!!!!! komt pas na middelbare school

RiD1
18-03-2003, 22:32
Origineel gepost door mustapha_salam ik wil niet suggereren dat er geen marokkanen hoger onderwijs volgen. Ik vind het naar mijn mening te weinig maar iedereen die het wel heeft bereikt verdient een pluim omdat wij marokkanen het moeilijker hebben dan nederlanders: het begint al bij het financiele probleem: lesgeld, boeken etc De meeste betalen dit zelf en moeten langs school werken om dit allemaal te bekostigen. en ga zo maar door!!!!!!!! diegenen ga zo door daar heb je later alleen maar profijt van Kranten LOPEN........ schoonmaakbaantjes...... :giechel: :giechel: over en uit

_h4T3d_sE7eN
18-03-2003, 22:32
Origineel gepost door cheima Ik ken zat marokanen die een hoge opleiding volgen. :confused: en ik ken er zat die m ook hebben afgemaakt :kwaad: bullsh*t topic....

mustapha_salam
18-03-2003, 22:33
Origineel gepost door RiD1 MER Management Economie en Recht ik studeer Internationaal Recht, misschien op de universiteit minder dan op HBO

mustapha_salam
18-03-2003, 22:36
Origineel gepost door _h4T3d_sE7eN en ik ken er zat die m ook hebben afgemaakt :kwaad: bullsh*t topic.... sorry hoezo bullshit topic Mag jij mij vertellen van de marokkanen die onderwijs volgen hoeveel ervan hoger onderwijs volgen. In ieder geval te weinig naar mijn mening. Kijk eens naar de turken die doen het beter dan de marokkanen

RiD1
18-03-2003, 22:36
Origineel gepost door mustapha_salam ik studeer Internationaal Recht, misschien op de universiteit minder dan op HBO moet je ff in A'dam of in Utrecht een rondje universiteit maken, Mgharba volop..... :D :D

mustapha_salam
18-03-2003, 22:40
tuurlijk er zijn veel marokkanen op universiteiten en hogescholen maar ik heb het over die andere, VEEL GROTERE GROEP, die wel kunnen maar niks doen!!!!!!! en dat zijn er naar mening teveel

_h4T3d_sE7eN
18-03-2003, 22:52

Ik vind t een bullsh*t topic omdat jij hier in je eigen bewoordingen aangeeft dat Marokkanen in Nederland over het algemeen niet goed geschoold zijn en dat er maar een paar uitzonderingen zijn die een academische of universitaire opleiding hebben. Je hebt t mis. Wat zich niet laat zien, wil niet zeggen dat het er niet is. En daarom vind ik jou opmerking heel bekrompen en overvuld van kortzichtigheid. Misschien moet je niet zoveel waarde hechten aan de Hollanders in je klas, die jou blijkbaar dagelijks vertellen dat je een ow zoo goede voorbeeld-Marokkaan bent, want dat is geen compliment maar eerder een belediging naar je volk toe. Kijk uit dat je niet teveel verkaasd, broer. Marokkanen die goed bezig zijn voor zichzelf maar tegelijkertijd denken dat ze uitzonderingsgevallen zijn, hebben dan al een verkaasings-proces voor zichzelf ingezet waar ze moeilijk uit zijn te halen. Kijk wat meer om je heen. Ik weet niet hoe het in Eindhoven is, maar in de Randstad is het merendeel afgestudeerd en bekleden hogere posities bij gerenommeerde bedrijven en overheids-instanties. Dus dat beeld wat jij hebt (mede gevoed door propaganda jegens zogenaamde etnische minderheden) is krom en komt totaal niet overeen met de werkelijkheid. En de werkelijkheid is dat heel veel Marokkanen het heel goed doen en naar Nederlandse maatstaven ghetto fabulous leven. Check yo self before you wreck yo self.

Pagina's : [1] 2